• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Glömde.....
    Jenny - hälsa Elin och be henne krya på sig och säg åt Linus att han aktar sig....Vet du om hon åkte förbi huset här i byn som är på G att bli till salu? Tror ioch för sig att det inte riktigt är det typ av hus hon/de vill ha.....

Nä, nu ska jag gå och kolla på tv när de bygger ett nytt IKEA hus...Förutom att jag är en av deras mest flitiga kunder så tycker jag att Herr Ingvar Kamprad är ganska intressant. Tycker om sånna som bygger upp allt från noll och lyckas. Ger mig hopp och ännu mer drömmar.....

• englamax

BABYSIM: nopp blev inget...max vägrade somna förens kl 23 och strax efter tolv vaknade han och gallskrek (tänderna) i en kvart , höll på att få panik ..visste inte va jag skulle göra..fanns inte en chans att lägga ner honom för då vart han så från sig att han vart tyst av skrik och alldesels knall röd och började tjippa efter luft så då fick jag snabbt ta upp han och han klamra sig fast på mig så magnus fick försöka ge honom alvedon i rumpen medans jag höll i och så gick 3 min och killen slockna...urs va maktlösa vi kände oss när man han va mitt inne i panik gråten , höll på att börja gråta själva oxå , han som inte skriker annars..måste gjort fruktansvärt ont! sedan vaknade han igen vid fyra och skrek men inte fullt så mycket ...whyccha whyccha så somnade han..*puh ...så det kändes inte läge för att dra upp honom på babysim kl 7:45 för att åka på sim som oxå e ganska energi tagande ....han e juh van att sova många timmar! nej urs det va riktigt jobbigt inatt! värst va det nog absolut för max skrutten*
    har fått proppa alvedon nu ikväll på skrutten!

petra: jo det ska bli skönt att åka till mamma ett par dagar! hur har söndagen varit?

• MaLevi

Ja, tupperware är inte fy skam

Ja ska försöka komma iväg på torsdag, lättare om det är någon mer som ska gå annars blir det ju lätt att man faller ner i fotöljen här hemma

Nej, nu ska jg gå och lägga mig och se en film, får se hur långt jag hinner innan jag somnar

• englamax

jaha då va det kyrkis imorn vilket innebär att jag inte behöver göra ordning frukost imorn

• Peand

Johanna - Stackars er alla tre. Visst är man makt lös och önskar att man kunde göra något. Usch, det låter jobbigt det där med tänder, fast det är ju väldigt olika från barn till barn. Minns inte annat än att jag en dag bara upptäckte att Jespers första tand var på G. Men Jonas skyller jag allt på att han NOG har tänder på gång, har dock fortfarande inte sett några.....
    Förstår varför det inte blev någon babysim, men man kan ju undra om det verkligen är meningen att ni ska dit. Ni har ju varit på väg flera gånger men alltid har det hänt något...

Söndagen har flytit på i lungt sakta tempo. En riktig söndag alltså!! Jesper har lekt hos en kompis, bror med sambo har varit här och vi har pratat bröllop så jag börjar bli väldigt sugen på att gifta om mig (med samma karl så klart!!) men jag får nöja mig med att vara delaktig i deras bröllop. Försökt ta i tu med tvättberget som ska styrkas men det slutade med att jag sparar det till i morgon då jag kan stå framför tv:n och titta på någon dålig såpa och stryka samtidigt. Det går så mycket fortare och blir roligare då!
    Hur har eran dag varit då??

• Peand

Johanna - jag hade tänkt att gå på kyrkis på tisdag, men du kan säkert gå imorgon!!!

• englamax

snacka om virrig..i morn kommer inte vi till kyrkis!!

• Druvan

Måndag imorgon Johanna = Ingen Kyrkis
    Tisdagmorgon = Kyrkis eller hur?

• Peand

Johanna - vi skyller väl på samma sak som alltid - Du ammar ju!!!!
    Såg framför mig hur du drog upp stackars Max i morgon och stod där hungrig och dan utanför dörren och roppade att de skulle öppna.
    Sorry tjejen, det blir till att fixa frukosten själv i morgon!!

• englamax

ja jag fattar inte,,något säger att vi inte ska gå på banysim..så n u ger vi med oss, vi struntar i babysim! jorå dagen har vart bra...sov till halv 12 här alla 3 sedan va vi på kalas och sen till min farmor och farfar och käka nybakade frallor*mumma....så dagen har varit bra! jag e såå virrig så det finns inte...

Svar på tråden LindeMammor05