• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Linda - Med en tår i ögat av glädje läser jag ditt inlägg.....Har redan gått och klurat på hur jag skulle lösa situationen med Jesper om det var så att vi någon gång skulle åka upp till er. Vet att jag har en enorm planering på om,utifall,att...Men med ett stort barn i skolan blir man inte så spontan längre...
    Men ni tänker då på allt!! Det värmer ett gammalt (ja,ja Johanna!!!) hjärta...
    Vi får se om vi inte kan organisera ett gäng bilar härifrån.... Vi har ju lite tid för planering och organisering.....Tack så länge

• Peand

Jenny - Karolina och Elin hade gått förbi där på vägen till mötesplatsen och undrat om det var OK att vi kom fast vi inte hade föranmält oss. Och det var det naturligtvis! Vi fick sitta innei den vanliga café delen idag på olika bord men jag tycker nog att det gick ganska bra det med... Fast vi fyllde ju nästan alla bord

Men om vi tar vid 9-9:30 tiden skulle det kunna passa. Om vädret tillåter skulle vi kunna ta svinrundan, inte din långa Bohrsrunda!! Där kan vi gå i bredd och prata hur mycket som helst

• MaLevi

Låter bra Petra. Vilken plats är bäst då och mötas på? Kommer du förbi här eller...Verkar bara bli du och jag.

Anna och Karin eller andra vedevågare vill ni med och gå???

• Peand

Jenny - Hör jag inget annat så kommer jag förbi dig i morgon någon gång efter 9!
    Nu är det dags för tv:n. 3 program att se samtidigt, det går aaaaaaldrig.....

• MaLevi

Petra: Syns imorgon! Här blev det att titta på Medium fast man ville se efterlyst oxå men verklighet eller påhittat. Då väljer jag påhittat, vill leva i min lilla bubbla ibland

• englamax

lum i löa. det blir mycket små öron och kåd ord och högljudnivå kan jag tänka om vi tar det på lovet ..annars e juh lum en bra tid 9-12 eftersom större barna går i skolan då....ja mig spelar det ingen större roll men har mina föraningar om att det kommer bli rätt snurrigt eftersom det bara e en lokal man är i...inget emot era större barn men tänk på det!

• Brodsmulan

Petra.. mm.. usch, blir arg bara av att läsa dina rader om Jesper.. barn kan vara väldigt elaka, men skönt ändå att han iallafall visar känslor så ni får kännedom. Jag vet själv hur jäkla tanklösa barn kan vara, är nog lite det som gör att jag gärna ser att Morgan kommer ner lite i vikt iallafall också, inte enbart häsloskäl heller får jag nog erkänna. Själv var både jag och bror alltså väldigt stora, jag än mer, tror jag vägde runt 90kg när jag gick i 6an, redan då 170cm så har inte växt något sedan dess.. min uppväxt var hemsk men faktiskt inte enbart p.g.a. tanklösa barn, även skolan va totalt idiotisk pedagogik. Min gymnastiklärare plockade bort mig från gympan, jag var inte tillräckligt bra.. var i grundskolan då fick jag helt sonika ha egna lektioner, helt stick solo när de andra hade matte, för det ämnet var mitt bästa ämne, räknade på högstadienivå redan innan jag lämnade grundskolan. Men snacka om att verkligen brännmärka en som fet och värdelös.. detta snappade ju alla andra barn upp och smeknamnet jag bar var 'feta' och knepigt nog godtog mina föräldrar den särbehandlingen.. fattar inte hur de kunde göra det. Hade två smeknamn till.. piss Cissi, hade barninkontinens vilket ledde till att jag helt enkelt inte kunde hålla tätt alla gånger, blev itne torr helt förrän jag var 10år, min pappa 11år och jag väntar in Rasmus nu och då det börjar klinga av nu igen så tror jag det är på g att släppa redan nu, blev en upphöjning nu under sommaren men var nog mest oro för att något skulle hända med bebben i magen då oro och stress påverkar barninkontinens, men det är alltså en sak som går i arv, men det förstod ju inte de andra barnen. Och sist men inte minst så miste jag min mamma när jag bara var 7år och två av dem som mest var på mig satte då etiketten 'morslös' på mig så ja, jag vet hur barn kan vara, men ändå så är det gymnasikfrökens eviga spelade av trojka och polka som jag fick springa 20-30min till som sitter som en tagg i hjärtat, förstår inte hur de kunde göra så, bara att jag inte fick vara tillsammans med mina klasskamrater.. nej, jag förstår inte, de måste ju fattat, de otaliga gånger jag låste in mig på toaletten i skolan hur illa det kändes för mig, men ingen som brydde sig då.
    Men som jag ser på Morgan och även hör från skolan så är inte det något som är ett bekymmer på så sätt än iallafall, fast så är han dels då väldigt stark och kan säga ifrån och sen eftersom han itne är bekymmrad själv så blir det inget som direkt märks skule jag tro, men det är ju så, den erfarenhet man själv har är ju den man försöker förstå med och jag vill för allt i världen inte att något av mina barn ska behöva uppleva något liknande, men sen får man ju tänka på att inte bli för överbeskyddande, det har jag fått jobba massa på, vill gärna ha full koll men man måste ha tillit också.

Hmm.. lite halvdeppad inägg ikväll.. fast känner mig lite down också så det är nog rätt passande, är lite småtrött på gubben, träningar, meritor och möten just nu, på 3 dygn tror jag att karln varit hemma, tja kan det vara totalt 6h förutom den tid han sovit på dan (jobbar natt) så Joachims missnöjdhet börjar ta ut sin rätt just nu, men imorgon är det helg och varken möten eller träningar så ser fram emot att få sova lite då iallafall, blir ju jobbigt när han inte är hemma och man inte kan få en chans till vila varken dag eller natt. Natten sover han ju på, men blir ju avbrott för mat i sömnen för en annan och det är ju inte det enklaste att bara somna om tyvärr, tillhör inte den kategorin som kan göra så. Man kommer ju in i en ond cirkel också, mjölken blir för tunn på kvällen när man inte vilat, räcker inte, måste ge tillägg och killen blir då trögre i magen och mer missmöjd, inte bra.

Men då ska jag kika på HM's byxor, har beställt D hos Catalog, Josefssons å Ellos och ingen av deras 3 har funkat, för smala trots att det är D på dem.. å då har jag t.o.m. beställt 146 och det har ändå inte gått, men såg i syndhörnan innan de stängde för underhålla att de hade D-jeans för bara 89:-, det gillade jag
    Men ska försöka ta mig i säng snart, Jocke somnade vid 22 så han sover nog till 03 så vore ju bra om man kunde somna lite i tid, men är rätt övertrött och 'pigg' just nu, men ger sig nog om en halvtimma eller så.

Förstår ditt dilemma med både skolbarn och småbarn, känns som om det är tider överallt.. Hur och när lillen ska äta, när de kommer från skolan på olika tider, när det är träningar, olika möten, mattiden, är ganska så noga med att jag vill att man ska äta mat runt 16 och kvällis runt 18.30 just för att det inte ska krocka med fotboll/hockeyträningar.

• balluran

Matsdotter tack för välkomnandet! jodå vi lär nog ses ska på kyrkis på tisdag hade jag tänkt mej! ha det gött allihoppa! o balluran är min mans gamla comradio namn!

• englamax

balluran- ja amn funderar iblan hur alla fått sina namn här inne!

matsdotter- hur kommer det sig att du heter matsdotter carolina?

• englamax

petra- hoppas du får en bra dag i storstaden

Svar på tråden LindeMammor05