• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Levina gumman har 37.6 i feber, är det feber?!?! Hon har ju varit igång hela dagen men är grinig och vill hänga på mig och skriker varje gång hon ska ner i sängen och sova. Nu sover hon äntligen efter en stunds gosande i dubbelsängen..*funderande och lite orolig* ska ta tempen innan nattläggningen och sen igen imorgonbitti. Hoppas det blir en lugn natt och att det bara är tillfälligt och inte någon sjukdom på gång. Kan det vara tänder? Hon dreglar ju inte så värst mycket....

Tusen frågor.....och så ska jag försöka sitta still vid datorn och skriva klart uppsatsen..KOMMER det att gå bra..NOT. Får vara sen med något på en kurs eller.......

• MaLevi

Kollat runt på tråder om feber och de säger att 37.5 är ok efter det är det feber på gång. Ska man se det som början på feber. Det går ju i upp och ner. Ena stunden glad och pigg och andra grinig och gnällig. Så som hon var på kyrkis....ÅÅÅÅ...jobbigt att vara nojig mamma Står ni ut med så mycket nojprat, har ju ingen att prata med här hemma...sitter ensam och tänker och såklart åker tankarna iväg SÅ långt som de bara kan.....

• Peand

Jenny - Visst står vi ut
    Feber eller inte var frågan??
    Enligt böckerna - nej! Tror att det ska vara över 38 för att kallas feber.
    Men det beror ju på vad hennes normal temp är? Jonas ligger på ca 36,5 i normala fall vilket innebär att jag anser att han har feber om han är runt 37, 5. Fast sen beror det ju på om hon är påverkad av det eller inte.
    Jonas hade ju runt 37,5-38 i nästan en vecka utan att det var något fel på honom, förutom att han hade fått sprutan...Så vi levde på som vanligt.....
    Kolla tempen innan hon somnar så du vet läget inför natten.
    Låt henne sov och se om det blir bättre i morgon! Annars kan det ju bli en kul dag för Krister!!!En förkyld liten gnällig Levina ensam med pappa hela dagen, då hinner ha inte mycket mer

• MaLevi

Nu har hon vaknat och ätit och är som den goa glada gumman som man är van vid...ja, det är ett liten mysterium Får se hur natten är...och morgondagen. Blir svårt för lilla mig att hålla mig borta och inte ringa när Krister ska vara hemma hela dagen ensam med gumman. Men jag tror det går bra ändå.

Ses framöver!

• Brodsmulan

Jenny.. tempen på kvällen är inte lika 'farlig' om du har 37,5 som om du har samma värde som morgontemp. Själv harj ag 36.3 som normal morgontemp och skulle jag ha 37,5 på morgonen så lovar jag att jag är rätt medtagen, men däremot om jag har detsamma på kvällen så är det mer normalt.. nja.. inte riktigt.. 37,1-2 brukar jag kunna ha. Har använt mig av fertilityfriend dec/jan, därför vet jag skillnaden så väl kan rekommendera det inför bebisplanering, funkar ypperligt.
    Å gumman, man ska ha tusen frågor.. minst.. det är så man lär sig

Nu har äntligen Jockes 'utgifter' löst sig *s* tänk va glad man kan bli av skitsaker är inte kul när han bara kinkar och försöker och inte ger resultat, men tror banne mig han tappade minst 300g här på em å nu är han lika glad tröttis som vanligt, känns skönt.

Va ju hem till farmor å fikade här på em, jättemysigt. Lika fascinerad varje gång som papap å hans syster lyckas dra jämt, de anstränger sig verkligen inför farmor. Sen drog Rasmus & Kenneth iväg på hockeyträning å Morgan och jag va kvar hemma hos gamtanten. När gubben kom hem med Rasmus så var det bara att knalla ner på möte i skolan om gympahuset.. jobbig historia det där, kul att vi fått ett allmänthetens hus men är ju inte bara ett möte om det direkt. Men nu tjatar de små vargarna om kvällis så lär väl fixa till något lättare, blev ju ingen middag utan bara massa fika, inte direkt bra diet.. men när han kommer hem återstår att se, det ska diskuteras bokningssystem, priser och annat praktiskt ikväll å det lär nog ta tid.

• balluran

hej hallå såg att ni pratade om kyrkis, har varit där en gång med min son vilka dagar brukar ni gå dit?

• Isaccc

Ville bara säga hej så att ni inte glömmer bort mig, jag är ju inte ute så ofta nu för tiden.
    Men jag har läst ifatt lite slarvigt så att jag inte missar någon viktigt , för man är ju så nyfiken av sig!!

Sen ska jag väl passa på att hälsa alla nya välkommna och hoppas att vi träffas någon gång framöver.

Karin - Hur går det med jagandet, eller har du inte varit ute i älgskogen??

hej så länge

• Peand

Linda - Inte glömmer vi bort dig inte....Du behöver inte vara orolig
    Allt bra annars?

Balluran - De flesta av oss går på tisdagar. Antar att du var där en fredag?? Blir ju lätt att man har koll på alla som är där med sina små....

Maria - Hoppas att du tittar in här...Hur gör vi i morgon? Varsin bil eller gemensamt? Jag måste ju vara tillbaks i Vedevåg 12:40 (vad jag börjar hata den tiden!!) så om det blir några problem för dig så kanske det är enklare att ta varsin. Har jag inte fått något svar på en stund så ringer jag nog dig....

• Malmhagen

Fikaträff Torsdag 13/10 kl 14 ( träffas vi systemet)

Jessica & Kevin
    Elin & Linus
    Karolina & Maya
    Cissi & Tindra (tror jag)
    Petra, Jesper & Jonas
    Sara & Victor

• MaLevi

HJÄLP, nu när hon äntligen har somnat efter att ha bajsat ordentligt, så det var nog bara ont i magen ,kanske, hoppas. men iaf så sitter jag nu här och skriver på uppsatsen och jag kan för bövligen inte komma på hur man stavar detta ord (se nedan) meningen lyder så här: "Med användning av skolans material kunde mammorna på eget insinativ utbilda barnen i hemmet"
    HJÄLP, hur stavar man eller vilket annat ord passar.......huvudet står still alltså det står still i huvudet. Ska nog gå och tugga på något så det kommer igång i hjärncellerna

insinativ

Svar på tråden LindeMammor05