• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Nu är jag här igen efter en intensiv helg

Petra: Ska kolla in sidan och se vad jag kan hitta men jag har fått erbjudande av mammsingen att åka bussresa ner till Ullared den 29 nov och jag kanske ska nappa på det, DÅ blir det av att spara pengar

Johanna: Inte så mycket Laban fans men Mumin...SKA åka till nådeldal och hälsa på nångång i framtiden. De pratar SÅ härligt där. Men jag gillar även Nalle puh (Nasse & Ior), DISNEY och mumin. Jag själv är tokig i GARFIELD. Vänta bara tills på tisdag så får ni se *finurligt smile* Så det är en salig blandning här hemma. Ska försöka gå ner till bara en för Levina skull men det är svårt

Måste även jag erbjuda ett smarigt recept på tacopaj.

TACOPAJ.
    Gör vanlig pajdeg.
    Stek Köttfärs, som det står på tacokrydd påsen.
    Häll ner i pajskalet.
    Blanda sallad, tomat, gurka, majs + annat ni vill ha i.
    Häll 1 creme fraice burk i salladsblandningen + taco sås burk, rör om.
    Häll ner över köttfärsen och toppa med riven ost.
    In i ugn tills osten smält och det ser smarigt ut.
    ÄT & NJUT!

• MaLevi

Igår kväll var man ju med hela fmailjen på 30 års kalas. Maten var toppen god....

Levina är på toppenhumör och är sov bara ca 1 1/2 timme på dagen innan festen kl 19. Väl framme så finns det 2 vilda grabbar på 3 & 5 år så det blev inte en lugn stund Hel härliga grabbar . Levina tycker att 2 rum & kök är lite litet för 15 personer och 3 barn att vistas i så det är uppe i famnen på mig eller Krister som gäller. Men hon låg tillslut i soffan och lekte för sig själv med sina fötter nästan hela kvällen. Inte ville hon sova även om vi försökte Så vid 22 lite drygt så protestera hon vilt och då fick jag åka hem och Levina slocknade i bilen och vaknade inte alls när jag la ner henne i spjälsängen.
    Jag hann iaf äta 3-rätters och fika efter, mums....

Natten blev lite hattig och nu sover hon som en stock så vi får se hur rutinerna har blivit

Petra: Får se om jag hinner gå en sväng imorgonbitti. Ska kolla upp skolarbete och lite annat som behöver göras Hör av mig senare ikväll! Du är väl här inne då, hoppas jag

• MaLevi

VAR ÄR NI?!?!

Petra: Vi skippar promenaden imorgon iaf, kanske senare i veckan.

Vi har haft det lite bökigt idag men mat och sov tider så jag ska ta det lite lugnt imorgon på fm och sen ska jag ta bussen in på em runt 13.30 tiden, har ju en Veronika tid snart färdigt "Vill man vara fin får man lida pin"

Ja, tack och godnatt. Här ska man titta på föreläsningar ikväll och sen tidigt isäng och sova ikapp nån timme iaf

• Peand

Här är jag iallfall.....

Skulle bara in till Fyndhuset ett litet ärende starx efter lunch och nu kom vi hem.... Hade inte vagnen med mig eller någon mat till Jonas....Hittade som tur var en provpåse från Nestle på havregröt i skötväskan, så han fick mat iallfall. Sova fick han göra i en binge (alltså en sån där låda i trä som står på SJ-pallar) full med handdukar inlindad i mammas jacka. När han sen vaknade pallade vi upp honom i en annan binge full med tröjor, perfekt att sitta i...Dock verkade det som om det inte var världens roligaste att titta på mamma, mormor och plastmormor när de hängde upp kläder, konstigt!! Pappa Pelle, morfar och brorsan fick ge sig i väg på en akut utryckning till Örebro för att hämta mer butiksinredning. Tog tid men blev kanon bra.Allt går att lösa om man bara vill ;-9

Jenny - Lät som en rolig men varm, trång och lite stökig fest. Vad skönt att Levina ändå var glad och pigg så länge. Hoppas att _allt_ gick bra
    Skönt att du inte känner för att gå ut och gå i morgon, har massor att göra här hemma som jag då inte har en ursäkt för att slippa....

Johanna - Magen skötte sig fint och en så länge har jag inte märkt några tendenser till att ha hamnt ur ketosen. Peppar, peppar!! Ska prova ikväll igen.....

• Solhöjden

Då var det söndagkväll... Vi har också varit på 30-års fest igår. 6-rätters med kaffe o tårta. Ja ni läser rätt. Sex rätter, men så var självaste födelsedagsbarnet ägare till ála carte resturangen också! Jätte gott var det och porttionerna lagom små så man blev inte proppis som man kan tro! Spännande nya smaker blandades med gamla beptövade mmmmm va gott de var!
    Och min 3,5 åring var jätte duktig och satt i 3,5 timmar... förutom någon tur på toa.

Petra - Visst ska jag ordna recept på rulltårtan! Den är ju hur god som helst till jul!

• Peand

Maria - Det lät som en riktig god middag, men sexrätter....Maffigt! Tänk den som ändå hade sånna kompisar.....
    Åh, vad duktig Lina var. Sånna stunder värmer i modershjärtat och det blir sprängfyllt av stolthet.

• englamax

petra- skönt att magen sköter sig! har du ätit nu?

maria- åhhh 6 rätters...mums..gott med variation!

• englamax

vilken tid e det man kan väga/ mäta i morn??

• Solhöjden

Läser att du har börjat äta igen Petra. Går det bra? Hur gör du? Äter lite lite i början och trappar upp eller? Ska du ligga kvar i ketos?

Riktigt kul är det att ha kompis i mat-branshen. Man får ju smaka mycket som man kanske inte vågat välja på resturang annars, för vad vore värre än att betala dyrt för mat man inte gillar

• Solhöjden

Johanna - Barnvägning måndagar 10-11 och 13-14 !

Svar på tråden LindeMammor05