• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Fy dig Johanna - Du vet att mina öma punkter är hoppgungan och gåstolen.....
    Men nu är han väl för stor för att köpa något sådant....Eller hur??
    Åh det är klart att moster är ung....Våga inte säga något annat Annars får du bara en torr kaka i morgon....
    Nu sover Jonas, peppar peppar, och vi får väl se hur länge det håller sig. Jag har spanat tänder hela dagen, var inte så lyckat när han åt torsk med äggsås! Tyckte jag såg tänder hela tiden men det var visst äggvitebitar för "tänderna" flyttade sig.
    Man vill ju gärna hitta en orsak till varför han har varit gnällig hela dagen, han kan ju inte bara ha en helt vanlig dålig dag

• Peand

Jenny - Inte denna Cissi, utan Cissi på kyrkis!! Men jag hoppas att "våran" Cissi här kan följa med någon dag också

• MaLevi

Petra: JAHA, det är ju synd oxå att jag inte får träffa henne men det är ju synd att jag inte får träffa någon av er imorgon Jag har mailat dig oxå...

• englamax

petra- *hahahha..tänder/ ägg vitor JO VISST E HON UNG..absolut nu e max vaken oxå.. med händerna i munnen! gav han alvedon får vi se om han somnar om snart!

• Peand

Johanna - Är du sugen på en prinsessbakelse.... Glöm den torra kakan....
    Nu tycker jag att tonen lät bättre när det gällde åldern...Hmmm, börjar bli lite känsligt för vissa (?). Kom på att det inte är sååååå många år kvar till 35 och det kändes väldigt tungt. Blir nog inga fler barn här iallfall.....Fast man är ju inte äldre än vad man gör sig....

• Brodsmulan

*skrattar* ha, ha.. Petra tror vi har samma tanke, här har jag också satt gränsen vid 35.. men om jag kommer hålla den när jag väl når dit vette katten.. ungar är underbara å Kenneth sa redan 1h!!! japp 1h efter förlossningen.. när bm frågade vad han skulle heta mer än Joachim.. Per August sa jag då det är släktnamn och alla barnen har släktnamn.. japp, då är det bara hem och öva på en Lotta också då säger gubben.. ni skulle sett bm's min.. fast jag kontrade med att jag ville ju ha ledigt nå'n månad iallafall Men som ringen pendlar på mig.. om man nu ska räkna Jockes grav som en tvillinggrav som det var från början så ska jag få två barn till, en flicka och en pojke, men tror inte jag kommer få någon flicka, tror inte jag kan bära flickor, har bara fått för mig det.. den första jag miste skulle varit en tjejja om kalendern stämmer. Sen att min mamma hade trubbel att hålla kvar flickor gör ju att min teori funkar.. själv är jag född i v30, 1,1kg lätt och 35cm kort. Har jag tuggat tillbaka med råge

näää här blir inga fler barn på något år iallafall, vill hinna ha Jocke liten, kommer allt för väl ihåg hur mindre roligt många gånger det var med Rasmus och Morgan som riktigt små.. *ryser* förstå att man kan lära sig stå och amma.. Rasmus var överallt och ingenstans den lilla virvelvinden.. satt jag och ammade så kunde han på 2min sitta längst upp i bokhyllan eller så.. för att inte tala om alla fina nätter där när den ena sov var den andra vaken.. första 3-4mån sov jag max 3-4h/natt, att man orkade? Ett under.. sova på dagen.. nope, Morgan sov aldrig mer än 15-30min i stöten fanns ingen tid till.. men sen är det ju de dära underbara små leendena och krmarna som gör alla tårar så väl värda barn är livet och de ska inte vara som en dans på rosor då är det nått fel eller så går de på valium

Mitt sötsnöre har varit väldans kinkig hela dagen, inget alls har varit bra och dels varit bubblor så nu har vi satt han på Minifom och dels har utgifterna inte velat komma ut riktigt som de ska så sedan 6 imorse har han sovit max 5-15min i stöten och däremellan bara varit missnöjd med tillvaron, jobbigt närm an inte kan göra direkt mycket för dem mer än massera och gå och gunga på dem, men han gillar samma ställning som Rasmus.. magläge på vänster underarm med huvudet vid armbågen och bara gunga, men är det som hans lilla kolik så handlar det ju bara om ett par månader, får man trösta sig med.. det går över, men nu har han sovit sedan åtta och det förstår jag så slut som han var.. benen var verkligen som gele, helt orkeslösa när man kände på dem, då kändes det illa när man verkligen ser hur trött han var och ändå inte fick ro att kunna få sova, bäst gick det om han fick ligga mage mot mage utan kläder, den klassiska prematurställningen å vem passade inte på att tämma det bakre förrådet då tror ni aja.. ut kom det ju iallafall.

Jo, visst kan jag väl försöka bli med på en fika så småningom men just nu så vill jag få ordning på rutiner först och främst bara att ta sig in till Linde och tillbaka från lilla landet tar ju en heldag med buss. Vi har ju så många bussar här uppe nä, ska inte klaga, har ju 7ggr så många som Gusselby.

Jenny.. mig är väl inget att träffa.. har du väl gjort så det räcker
    Me missade inte Lost, men vad gör Desmond på ön.. uscha, mitt hjärta pallar inte den där serien.. när Kate försvann ner i luckan höll jag på att få en infarkt eller nått.. brr.. farlig serie det där, men så kul med alla massa bakåt kollar man får nu, men minns jag fel eller visst var det väl Sarha han gifte sig med Michael.. eller de han nväl inte ens gifta sig.. de ångrade sig väl..

Funderar på om man ska vara lite duktig imorgon och baka lite bullar å muffins, mina små monster har ju länsat frysen för mig.. sånna där chokladrutor, går de att göra utan choklad måntro, får ju inte äta det men skulle vilja göra sånna saftiga rutor.. nå'n som vet?

• Peand

Alltså man skulle ju kunna tror att jag bor vid datorn, men det är fel. Dock är den mer eller mindre alltid igång och då passar man ju på att titta till läget när man passerar...

Cissi - Vi har nog samma tanke....Kom på häromdagen att visst man kan ju skaffa barn när man är över 40 också men det är ju inte för inte man erbjuds fostervatten prov efter 35.Dessutom vill jag ju faktiskt inte vara småbarnsmamma hur länge somhelst och det vore ju roligt om barnen skulle kunna ha lite gemensamt när de växer upp. Bävar redan för den dagen Jesper är 14-15 och Jonas 7-8. Märker ju nu på Jepser att det är mycket "varför får den killen och inte jag" och hur ska det då bli för Jonas när brorsan får göra massa "förbjudna" saker men inte han! Laddar redan försvarstalen..
    Det var värst vad barn du ska ha....Då är det bara att köra på, inget att vänta in här inte...Fast det lät nästan som om det var lite jobbig ha ha dem för tätt. Det finns för och nackdelar med allt.

Det är klart att vi vill träffa dig över en fika någongång, men jag förstår om du vill få in lite rutiner först. När de väl är på plats så har man ju alltid något att falla tillbaks på när man har gjort sina små utflykter. Vi kanske kan ta oss norr ut på en fika någon gång...Tror Linda bjöd upp oss till Löa, vi får väl se vad som händer....

Nä, nu är det faktiskt dags för fru Andersson att hoppa ner i sängen. Jonas har fått för sig att vakna vid 3 tiden ett par dagar i rad och när han väl somnat om är jag klarvaken. Somnar bara en 30 minuter innan klockan ringer och det är ju värdelöst.....
    Han vaknar inte för att han är hungrig (tror jag) utan ligger bara och knölar runt i sängen, spottar ut nappen hela tiden och flyttar jag över honom i våran säng ja då ligger han och drar mig i håret och sparkas i magen.
    I och med att han inte ger några tydliga signaler på att vara hungrig vill jag inte visa honom att man kan få mat den tiden. Han har ju sovit hela nätterna sedan han var två månader och det vore ju rent idiotiskt att börja med nattmål nu...Där säger mamma stopp!!

Godnatt!

• Brodsmulan

Nej gud nej, behöver de inte mat mitt i natten så ska man ju inte vänja in dem på den banan så smarta är de ju att det nappar de på direkt.
    Nja, jobbigt var det att ha två så små till viss del och det var väl mest att pappa usligen till barnen flydde till jobbet och lämnade över 95% av ansvaret på mig och lilla jag i min tur var ganska så stolt av mig så jag stampade inte direkt ner foten och stoppade han heller å inte bad jag om hjälp heller, man ville ju kunna klara sig själv.. dumt nog. Så jo, många gånger var det oerhört jobbigt men tacksamt nog var aldrig Rasmus varken avsundsjuk eller elak mot Morgan när de va små, deras fighter började inte förrän Morgan kom upp emot 3-4år och började sätta sig upp mot storebror. Att ha dem tätt idag är ju till 90% enbart fördelar.. de kan vara som katt & råtta i vissa omgångar också, men de har alltid en lekkamrat.. men det jag känner att jag missat mycket av genom att ha de så tätt är Morgans korta småbarnstid, speciellt de första 6mån är som ett halvt kaos men det har att göra med att bm satte in en hormonspiral och jag som inte klarar gullkroppshormonet fick störtblödningar i 4mån.. heeelt normalt enligt bm.. jo, tjena, en annan är vit som ett lakan på alla kort och troligen rätt tom i bollen.
    Men nu ska vi prova med dessa nya stavar man kan sätta in i armen för nje.. inga barn här än på nått år som sagt, vill njuta av lillprinsen å dessa stavar kan man enkelt ta bort.. hade man väl med spiralen med om jag fattat det då, vilketj ag inte gjorde, fick ju bara höra att den skulle sitta 5år och allt var fullt normalt *s* tänk så lite man ifrågasätter egentligen.

jeee.. nu vaknar gosemannen, perfekt, kan han äta nu så sover han till 3-4 tiden..

• Solhöjden

Petra - Fick Jonas feber igår? Är han bättre idag? Patric är röd i stjärten idag... Undrar så vad som orsakat detta.... Kan inte komma på något förutom ärtsoppan som jag inte ätit förut.... Ingen mer ärtsoppa iallafall om Patric får välja

Jag kommer inte idag på fikat, hoppas kunna bli med nästa gång i stället.

Johanna - Vilken fin vagn du spanat in, har du beställt den? Max kommer att åka som en prins i den!

• Peand

Maria - Näpp, han har fortfarande lite feber fast nu har han sovit i tvåtimmar så jag ska väl kolla läget snart. Han är inte påverkad eller mår dåligt utan har mest varit gnällig och så där skrikig som han var hos Eva. Ser inget annat alternativ än tänder....

Planerar för att komma på fikat, men är han för gnällig är det nog ingen idé..
    Men jag ska iallfall in till stan, kan ju pröva får vi se. Får väl åka hem annars

Stackrs Patric, blir ingen mer soppar för dig Maria på ett tag.....

Svar på tråden LindeMammor05