• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Johanna & Karolina - Jag hittade "mitt" bananskal på finrummet men även då blev jag snål. Kostade 89:- och det kändes lite för mycket. Vet inte vad det var med mig idag, jag brukar ju inte vara så snål. Kanske var problemet att mammsen var med? Svårt att motivera ett köp av en plastbit för nästan 90 kr att ha en banan i

• matsdotter

Har du haft det skönt utan barn? Man får säga att det är det, även o det låter hemskt eller?

• matsdotter

Nu ska jag gå och laga iordning lite tacos mmm vad gott

• Druvan

Här är det fredagsmys med Tacopaj i ugnen som bara väntar på att bli uppäten,
    finns det något bättre.... mums fillibabba!!!!!
    Ska sedan unna mig en öl och se på världens barn galan....... imorgon bär det av till örebro för shopping till Kevin...Petra: du köpte alltså inte hela örebro då, det var skönt att veta!!!!

• MaLevi

Petra: Skönt att se att du är inloggad Snål, känner igen detta fenomen men såg du inga tuffa kläder på H&M?

Johanna & Karolina: Var det en bra kurs på BVC? Vilka höll den? Vi ska ha en första hjälpen på nästa BVC träff den 24...hm... en måndag iaf...

Nu ska vi ha fredagsmys med kladdkaka och grädde. (Petra, tur vi tog en lång vända imorse ) Ska bara få madam i säng, hon har vänt på tiderna och lägger sig senare och senare. Ska allt vända tillbaka efter helgen!

Ha en bra och mysig kväll & Helg

• Peand

Karolina - Ja, det var riktigt skönt utan barnen...Kan säga det utan dåligt samvete oxå!! Fast mamma sa att jag bara pratade en massa barnprat och mycket om er här....Jag kanske inte var så trevligt sällskap iallfall...Men det är väl mitt liv just nu, barn, fikor, och annat som hör till

Jessica - Det är ju lungt....Bara en massa folk att trängas och skåss med Åh, vad skänt det är med lilla Vedevåg och storstan Linde.....Borta bra emn hemma är bäst!

Vi försökte kolla på kläder till bröllopet (brors) men vi får nog gå nakna, tur att det är två månader kvar...
    Kommer säkert att bli panik på slutet! Fast i mitten/slutet av november skulle det visst komma in mer "festkläder" med tanke på nyårsafton bla. Så om inte annat får man väl hoppas att jag hittar något då.
    Barnkostym till Jesper hittade jag på Guppi, hurra vad kul! Endast 990:- för något som han kommer kunna ha EN gång, sorry Peppe - aldrig!! Okej om det hade varit flera bröllop på gång inom närmsta tiden men han kommer ju inte kunna ha denna speciellt länge.Ingen som ska gifta sig och tänkt bjuda min son??
    Fortsätter att leta på blocket och tradera......Som sagt var två månader

• Peand

Jenny - Det är ju det som är problemet att jag såg massor av tuffa kläder som det stod Jonas på....Men av någon anledning så såg jag bara klädhögen här hemma när jag höll upp något snyggt. Antar att det är ett tecken på att han har så det räcker....
    Fast pyjamaser behöver han vekligen snart, men man får ju förhoppnngsvis ett bidrag från FK denna månad också
    Ja, sitt du där och ät din kladdiga kaka med massor av grädde..... Antar att det blir några 2 timmars promenader nästa vecka också Du ska ju på fest i morgon oxå!!
    Själv ska jag snart gå och värma mig en soppa, tjohooo!! Fest i stugan

• matsdotter

Ingen större aktivitet på den här tråden idag! Klart det är ju finnt väder!

• englamax

låter som vi gottat oss allihopa i går kväll ...själv va vi till svärföräldrarna på 3 rätters middag ...det ni!! idag tänkte jag göra taco gratäng..taco va visst poppis denna helg "jessica & carolina" .

• Brodsmulan

Å taco va gott.. hur gör man gratäng Johanna?

Nu är jag inte helt poppis hos mina grabbar drog med dem ut med vagn å hund nyss och gick runt gruvan.. är inte så långt, bara en halvmils promenad, ena fick ha hunden och andra fick dra barnvagn å så turades vi om, lite småtrötta är de men måste ut och röra på sig också skönt nu innandet blir för kallt, men bra kallt redan nu ute.. brr.. jag är lejon, jag vill lapa solen.

Imorgon är det skridskoskola för lillemann som gäller och jag är sååå glad att kunna säga att jag får va hemma med Jocke och slippa frysa tårna i en iskall ishall, träningar å sån't får gubben allt ha hand om, men matcherna de vill man inte missa även om det säkerligen lär bli tufft att kika på nu i år, nu är det ju lite ruffare tag.
    Men får ta med farmor ut på en mindre promenix istället, de lovar ju solsken imorgon också, kan ju hoppas på det

Svar på tråden LindeMammor05