• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

petra- nu så...jaha hur känns det i magen nu då när den fått smaka på fast föda?

• englamax

jenny- skrev fel , sängen vi köpte kostade 1295 när han dragit av 7% rabatt men i stan kostade den 200 kronor mer iaf...det va en annan brio säng som kostade inann rabatt 1295 och samma säng i stan kostade 1495.

• Peand

Johanna - än så länge känns den bra och det hoppas jag att den fortsätter med över natten. Annars blir det inte roligt.....
    Att åka till Kumla lät ju inte som en dum idé...Vi kanske kan ta en fika träff där oxå??

• Peand

Johanna - Har han Laban kläder också - ja alltså "gubben" i Kumla??

• Peand

Attans - nu kom Pelle plutten in från garaget och tycker visst att det är hans tur att sitta här. Med andra ord - dags för soffan alt sängen för mig....

Godnatt......

• englamax

men oj!! läste att du hittat kavaj och grejer till jonas..förstår dig totalt att du inte köpte det!!! FAN VA DYRT!!! som du säger..man använder det juh inte all för ofta..syrran va på bröllop förrahelgen i stockholm och det kändes lite surt för dom när dom va tvungna att köpa klänning och kostym för att använda en gång ..man e juh inte för ofta på bröllop..tyvärr!! nej petra jag hoppas din kropp godtar den lilla kycklingen du fick i dig men dte ska väl inte va nå problem ..håller tummarna för att förbränningen ska ta fart igen! ja kumla vi kanske ska bunta i hop oss i lite bilar för att jul handla till småttingarna om inte annat närmare julen då har vi en anledning att handla..ska in och köpa vagnen snart hade jag tänkt..funderar hur det blir att svänga med en trehjuling det jäller att inte ha för bråttom...måste läsa på lite om vagnen! satte ut max vang på blocket idag!

• englamax

petra- nej han har inte kläder men barnvagns/sängs/ /leksaks grejer i laban..örngott, filtar,hakklappar,små grejer ja allt sånt i bla laban

• englamax

*kolla klcokan och jag e inte änns trött *suck

• Druvan

Hallo Mammor och alla bebisar!

Ännu en ny dag väntar och idag är det tvättdag som gäller.
    Känner mig nöjd med gårdagens shopping till Kevin.
    Det blev en gåstol från babyrace, en matstol från Ikea, Muminpåslakanset från babycenter, vinteroverall från Kappahl och några nya nappflaskor.
    Detta kändes som rena julafton för Kevin, han verkligen lyste upp när han fick sitta i gåstolen i går kväll och trycka på knapparna och fick fram ljud.
    Sedan tog vi en kvällspromenad och invigde nya overallen och den var hur mysig som helst.
    Väntar ivrigt på att det snart ska bli jul och vi får handla mer underbara saker till Kevin, det är så roligt att se att de verkligen uppskattar det som man ger dem!!

Ha det bra, vi hörs och ses!

• englamax

jessica- va kul att ni hittade så mycket grejer till lill prinsen! ja visst längtar man till julklapps handling åt småttingarna..ska bli såååå kul!

Svar på tråden LindeMammor05