• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • matsdotter

Petra- du har helt rätt det är bara vid trappen värmen kan komma upp. V ihar en fläkt som man kan sätta på men det låter så. Fördelar kontra nackdelar Ska sätta på den senare kanske

• matsdotter

Jenny- hur har det gått, har du lagt Levina i ett annat rum på nätterna?

• Peand

Linda - Du är så välkommen på fika.....Jag kan maila över en bit
    Jag tror att du gör rätt och åker innan barnbidrag, lön m.m förutsättningarna är de bästa..Det som svider lite i mig är att vi hade planerat att åka dit som igår och gå där i dag, men sen när jag bokade husmors semestern till mig drog vi oss ur....jag skulle alltså ha varit där NU!!!!! Men det är bara att tänka på solen och värmen som kommer om tremånader....

Sitter och tittar på muffins hemsidan, blir så sugen på att baka. Men då måste jag sätta på Jonas overallen, skrapa bilen och sätta mig i en svinkall bil för att åka till affären och handla smör...Känns inte som om det lockar....

• Brodsmulan

Ja, just.. muffinsreceptet jag hade på äpplemuffinsarna kommer faktiskt inte från den sidan, jag har världens största kokbok.. lovar att den är BIG. Är min mormors, tror faktiskt de fick den från husmorsskolan, den är väldans gammal och innehåller på sina ställen ord som man kan fundera länge på vad det är. En hel del gammal stavning då använde de ju ganska mycket f istället för v, men hela 900 sidor recept och även mat och dukningslära finns med, så glad att jag fick den. Finns allt från förrätter, huvudrätter till efterrätter och godis, men bara att hitta vanliga bullar.. he, he.. de heter Vetebröd och vem tänker så långt, första gången jag skulle göra det fick jag bläddra igenom sidorna med kakor å bröd för att hitta en bild på bullar *s*

• Druvan

Hallo mammor och bebisar!

Ska vi bestämma fika dag för den här veckan.
    Kom med förslag så får vi bestämma nått!
    Jag kan alla dagar!

• Snutteliten

Ullared låter inte dumt,har oftast åkt dit innan jul och handlat det är så kul att kunna fynda.Ibland har vi(ett gäng tjejer) hyrt en stuga på Campingen o kollat läget första dan och shoppat lite sen andra dan shoppat sånt som man tänkt "om" man skulle köpa + sånt man missat som andra köpte...så lycka till...

• Solhöjden

Åh va gott med kladdkaka Petra.... Sitter här och dricker en slät kopp kaffe och känner att det är tur för min figur att kakan står i vedevåg just nu...!

• Druvan

Jag vill också åka till Ulllaarrreedddd!!!!!

• balluran

solhöjden var han vaken mycket då innan tanden? vad gjorde du för att underlätta????

• Peand

Cissi - Det låter som världens skatt din gammla kokbok. Jag älskar att bläddra och läsa kokböcker, udda hobby Att dessutom hitta de där gammla böckerna är inte dumt. Brukar botanisera i min mormors recept från hennes släktingar och från morfars släkt. Kul att dessutom lära sig att baka något som gjorts genom generationer, roligt för mina barn kanske??

Snutteliten - Precis så skulle vi ju ha gjort. Stuga på campingen, god mat, lite vin, fnitter och sång.....Men, men en vecka på Teneriffa smäller nog högre, fast kanske inte just nu när jag sitter här och vet att jag skulle ha varit där......

Maria - Hoppas kaffet smakade gott Kakan finns kvar......

Svar på tråden LindeMammor05