• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden

Balluran - Han var vaken med en till två timmars mellanrum, inga längre stunder utan mest för att tala om att han inte var helt nöjd. Han ville oftast bara ha nappen en stund och sedan somnade han om.
    Kan rekomendera en bitring med vatten i som man kan lägga i kylen. Det svalkar skönt i munnen när tandsingarna är på väg! Min är från MAM och är köpt på ICA.
    Nu när tanden kommit fram så sover han fram till ca 03.00 och sedan till ca 05.00. Det gör stor skillnad för en annan som hinner sova lite djupare emellan gångerna.

• Solhöjden

Jessica - Hur går det med Kevin? Sover han bättre nu? Har han fått några tänder?

• MaLevi

Petra: Säg inte att du har bakat den där kakan du pratade om förut?!?! ....dregel....

Ullared, ja mamma ska åka den 29 nov och vill ha med mig men samma sak här plånboken tillåter inte

Karolina: *försiktigt* nej, Levina sover fortfarande i samma rum *skäms lite* hade inte hjärta att ställa in henne i datarummet när hon nyss hade haft feber. Inatt sov hon ändå från 21-3 utan att vakna. sen tutte in och sen sov till 6 DÅ var det matdags sen sov till 9 och har precis somnat igen. Det blir bättre på nätterna!

• Peand

Jenny - jo, just den är det.....
    Men nu ska jag baka muffins. Lyckades hitta ett recept utan smör i...Måste ju vara jättenyttigt oxå!! Inte bara praktistk för att jag slipper åka och handla.....

• MaLevi

Petra: ....attans att jag har bestämt fika i Linde med en kompis annars hade jag kommit traskande på en gång Jag är riktigt imponerad av att du kan baka och inte äta det. Jag skulle aldrig kunna fixa det har ingen självdiseplin Så här blir det inget bak än på ett tag. Kanske lite bakning till en middag lite längre fram. Måste ha lite fikabröd att bjuda på då

Fika denna vecka. Jag kommer att vara kvar på stan imorgon efter kyrkis om någon vill göra något kanske en lunch? Har 6 månaderskoll kl 14.50. Hade annars bara tänk gå på stan och strosa runt lite, tror stenhård på bra väder...

• Druvan

Maria: kevin verkar ha fått in väldigt fasta tider nu, somnar för kvällen senast 20.00 och vaknar sedan kl.3.00 och vill ha mat och somnar sedan om till kl.6.00 och då ska han upp och se på tv eller leka vid gymmet.
    Sover sedan förmiddag ca 8.30-10.00.
    Han har inte fått några tänder än men dreglar för fullt så det kanske snart kommer upp nått, vet inte om han verkar svullen i munnen, har försökt känna men det är svårt.

Har Patric fått några tänder ännu då?
    Sover och äter han bra?

• Druvan

Maria: Läser precis att Patric fått en tand!
    Man skriver om varandra!

• Peand

Jenny - Så kan det vara ibland.....

Om vi ska fika denna vecka tar jag gärna senare i veckan, ons eller tors kanske...
    Tycker att det blir lite tårta på tårta med först kyrkis och sedan fika samma dag...Men jag förstår om du vill ha sällskap inne i stan Jenny...Du och jag ses ju både på kyrkis och BVC så oss lär du ju tröttna på.....

Det är inga problem att baka men inte äta, helt sjuk egentligen...Men det är väl ett sätt att testa karaktären, njuta av att se andra äta och en lite sysslesättnign. Men jag vill bara baka om jag känner för det, tycker inte om när jag "måste" baka inför något speciellt. Det är roligast när andan faller på, och då gäller det att baka mycket så man har i frysen.

Usch, vad jag tjatar idag då!!!!!

• Peand

Bara jag som tjatar igen....
    Nädå, jag känner mig inte alls ensam och övergiven....Jonas sover, Jesper i skolan, mormor har inte tid för mig, likaså grannen, radion har bara en massa störnigner idag och på tv:n är det bara spelprogram eller hemska såpor....Snyft!!

Nä, skämt och sido....
    Jag skulle bara säga åt Jenny,att jag hämtar dig i morgon vid en vanliga tiden.... Om vi inte hörs innan dess alltså.
    Otroligt nog ser det ut att bli en bra tv kväll så jag tänkte ha date med strykbrädan framför tv:n idag.....Var längsedan vi sågs, den och jag alltså.......

• englamax

petra- kodord? vem är strykgärnet?

*Fika time* onsdag 19/10 kl? var? (när passar er med större barn?)
    Johanna & Max

Svar på tråden LindeMammor05