• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

leolina: bra du fixade det där med tillläggning på listan....bara kul med flera folk*

• englamax

peand: du fix hedersplats högst upp..gjorde visst fel...går inte att få upp listan och går inte att ta bort dig däruppe ifrån! hoppas det e lugnt!

• englamax

peand: nej föräste det där var juh ett förslag hur listan ska se ut hur man ska skriva

• englamax

brodsmulan. så då får du höjd mamma penning oxå?

• Peand

Det blir nog bra det där, Englamax........

Nu ska jag ta den skrikiga lilla sonen och den motvillige stora och åka över till Nora och fika med några fd. arbetskamrater. Hurra vad roligt det känns nu!!!
    Men det blir nog bra när vi kommer fram.

• englamax

ja gör det..max sover som en gris.... blir mycket fika nu ..ha det så trevligt*

• englamax

flyttar ner listan lite...

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9-----
    Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)............Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04

• englamax

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04----------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03-------- Linnea 3/8

• englamax

fick göra om ..listan ovan skrev jag fel på linneas födelse datum *sorry* men nu e det fixat....mycket med det här när man inte e van

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04----------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03-------- Linnea 11/8 -03

• Brodsmulan

Johanna.. japp, kommer få ökat med ungefär 700:-/mån i sgi, känns ganska så skönt måste jag ju säga på de första två pojkarna hade jag inte ens sgi, utan låg på lägsta som då va 60:-/dag i både sgi och garanti.. fast maken tog ut mesta av fp, kommer han göra nu också, kommer vara ledig alla dagar jag ska till skolan och troligen ha stående fre-lör-sön. Han har mycket, mycket mer än mig i sgi, jag tycker mina 385:-/dag är massa.. han har 550:-/dag.. fusk.. tycker alla borde få ha samma, men då när pojkarna va små va jag tacksam över det.

Sen får vi ju även ändrigen 1okt med höjt barnbidrag, från nuvarande 1900:-/mån för två barn (Petra du kommer få 2354:- efter 1okt, flerbarnstillägg 254:- från andra barnet) och sen med tre barn kommer vi få 3604:-/mån så vi kommer knappt behöva röra föräldrapenningen, har ju inte hög penning i månaden nu och kommer man bara upp i ungefär samma så är jag mer än nöjd, hellre hemma längre än får ut mycket pengar. Har faktiskt haft förmånen att av min sons 9åriga liv har jag varit hemma 8år visserligen med en del studielån men så tacksam för att man fått vara med dem, barndommen går alldelens för snabbt.

Svar på tråden LindeMammor05