• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Det går nog inte att få upp listan, alternativt så kan du ju lägga en länk till en lista, men det är ju så pass 'få' namn ändå så man lär nog känna alla rätt snabbt.
    Såg att du varit in på en del sidor redan Jenny (mysan) ansluter nog också kan jag nog tänka.

Kan väl snabbt presentera mig i korthet:
    Cissi kallas jag då, heter egentligen Cecilia men väldigt få gånger jag får höra det så reagerar knappt på det. Är gift sedan 10år med Kenneth och tillsammans har vi Rasmus 9år, Morgan 7år och *Ludwig* f/d 10/11-04. Läser på Behandlingsassistentsprogrammet i Kopparberg och hoppas bli klar juni-06, kommer fortsätta från 7/11 då jag fixade de första 10p nu i höst redan nu under sommaren då jag hade min praktik då. Maken jobbar på Maritor som många andra *s* Till familjen hör också en blandis vovve och f.n. 4 katter. Mina hobbies är barnen och deras aktiviteter, djuren och webbsidan som vi gemensamt plockar med.

Men nu lär jag gå och sova, får hoppas detta stannar av lite nu för maken ska ut och fiska imorgon på nå'n hyrtjärn med Meritorfolk så han drar vid 4 imorgonbitti.. till Kloten.. mindre bra, däruppe finns ju nada täckning på mobilen. Men, men, pappa är hemma så vill det sig illa så får jag skicka upp han å hämta honom.

Nattis på er tjejjer

• englamax

nu ska jag oxå gå och sova *GOD NATT*

• englamax

ja just det nu kopplar det med "stanna av" ja h*n får allt vänta ett tag till me att komma ut* bra press förästen *kanon* god natt*

• Peand

Godmorgon på er!

Var uppe med tuppen idag igen och för fjärde dagen i rad lyckades jag få frukost i båda pojkarna och klädda innan halv åtta så vi kunde gå till skolan. Idag hade vi tom 10 minuters marginal..... Börjar nog få kläm på att vara tvåbarns mamma och hinna till skolan - hoppas att det bara håller i sig. Härom dagen fick Jesper nästan springa sista biten för att hinna - stackarn.

Har dessutom hunnit gå mina 7 km och sitter här nöjd med frukosten framför datorn(?) medan Jonas fortfarande sover i vagnen ute. Nästan lite för bra för att vara sant.
    Men snart är det dags att väcka honom för att ta en tur in till Linde, tänkte åka till jobbet och fika. Kan vara bra att ha lite kontakt med dem.

Lägger till BF på mig också och flyttar fram listan lite....

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)BF 22/4-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9-----

Brodsmulan - hoppas att den lille håller sig där inne ett tag till. Nervöst när männen ska ge sig iväg så där. Min man åkte bort 45 mil första helgen i april, tre veckor innan BF. Tror att jag gick runt och knep hela helgen och var helt säker på att det skulle sätta igång på söndag kvällen då han kom hem pga att alla spänning släppte, men tji fick jag...

Ska skriva en lite presentation om mig men hinner ej nu - tar det senare under dagen.

hej hopp!!

• englamax

peand: va duktig du e som går upp så tidigt och fixar med grabbarn och dessutom hinner itid *applåder* ....stackarn fick springa men han hann eller? va duktig du e som går 7km ..varje morgon eller? du är säkert i linde nu...va det trevligt i stan?

• Brodsmulan

åh vad jag är lycklig nu på förmiddan
    Fick precis veta från fk att jag får höja min sgi p.g.a. att jag studerat de senaste 5 åren.. får gå från 159100/år till 175800/år som är det nu gällande lönen (minsta lön) där jag jobbade sist.. jeeee ska bli kul å se vad det gör för dagsskillnad på sgi, fk har trassel med sin inlogg på självbetjäning så jag kan inte se det nu.
    Magen är lite lugnare idag, dick fortfarande mycket förvärkar men inte lika onda, skönt!!

Petra, de e inte dåligt jobbat, hoppas grabbarna tycker mamma är lika duktig när deras lillebror kommer.. brukar ju gå upp straxt före sju och fixa iordning så duschen rinner och frukost är framställd till de kliver upp, men här har vi så'n tur att de åker buss straxt efter 8 och dit bussen går har vi bara 50m så det går de själva.. följde med största fram tills han gick andra terminen i 1an sen bidde det stopp.. pinsamt att ha mamma med å lilla han har aldrig velat att jag skulle gå med honom, en väldigt bestämd herre. Men visst blir det andra rutiner när man får en liten också att passa in i schemat *s*

• Peand

Tillbaks i min lilla trygga by.... Linde var grått och tråkigt, fast det är det ju här också!!
    Saknar inte jobbet ett dugg. Är ganska bra att åka ditt och fika ibland och få känslan av att jag har det väldigt bra hemma och tänker vara hemma så länge som möjligt.

Johanna - Vi har hittills (peppar,peppar) inte kommit försent men vi han väl säga så här att vi har varit precis i tid en dag. Varje minut på morgonen är guld värd.

Brodsmulan - vad bra du har det med buss till skolan. Visserligen har vi bara 10 min gångväg till skolan men det känns som om det är lite för tidigt att låta honom gå själv. Han har precis börjat ettan och jag tvivlar inte en sekund på att han skulle fixa att gå själv det jag inte litar på är om han träffar en kompis och de hittar på något.Dessutom blir det ju ett "måste" för mig att komma upp och få ut lite av dagen. De stackars timmar han är i skolan är ju mina guldtimmar med Jonas, och en chans att hinna med att tänka på mig själv. Tyvärr får de ju inte gå på fritids när man är mammaledig. Både vi och Jesper hade gärna velat det. Han brukar säga till sina kompisar att den gubbe i kommunen har bestämt att han inte får gå på fritids. Ett par timmar där och leka av sig hade vi alla mått bra av. Du vet ju också hur en 7 åring är!!

• Peand

Nu är jag igång - lika bra att fortsätta när fingrarna är uppvärmda.

En lite presentation utlovade jag ju tidigare idag.....

Petra heter alltså jag, är och bor i lilla Vedevåg. Jag är gift med min Pelle sedan 8 år tillbaks och tillsammans har vi Jesper 7 år och lilla Jonas 4 1/2 månad. Jonas ville inte riktigt komma så snabbt som vi ville( tog 5 år) och därför har vi ett stort glapp mellan våra pojkar. Men det finns fördelar med det också.
    När jag inte är mammaledig jobbar jag på kontoret på ett åkeri inne i Linde. Men nu har jag tänkt att vara hemma länge och bara njuta!!!

Har bott i Vedevåg i snart 4 år och trivs bra. Är uppvuxen i Linde man har varit "utflugen" i 12 år och tappat nästan all kontakt med de kompisar man hade innan. Flyttade precis efter högstadiet. De senaste tio åren innan vi kom till Vedevåg bodde vi i Karlskrona där Pelle är född och uppvuxen. Men efter tio års "tjat" och önskan om att flytta tog vi pick och pack och drog till mina hemtrakter igen. Något vi inte ångrar.

Ja, det var lite om mig.

• leolina

Får man va me i eran tråd?
    Mina barn är ju inte födda 05 men jag går ju hemma o så,skulle va kul o fika nångång...lägger till mig i listan iallafall!

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9-----
    Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)............Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04

• Peand

Hej Leolina!
    Visst får du vara med. Idén med tråden är ju att vi i Linde området ska kunna träffas och fika ibland. Det kan ju bli lite långtråkigt att jämt gå hemma oavsett hur gamla barnen är, eller hur. Visst finns det flera Örebro trådar men det är ju trots allt en bit att åka...
    Så häng på får vi se vad som händer.

Svar på tråden LindeMammor05