• Peand

LindeMammor05

Godmorgon på er alla....

Joans och jag vill bara hälsa er välkomna till en vintrig dag....Kallt,vitt och halt ute på vägarna...Nu är vintern igång.

Cissi - försökte skriva svar två gånger igår men datorn hängde sig och då böev jag lite sne....
    Jag har kollat på Blocket, Lindenytt och Tradera men det finns inte så mycket ute nu. Men jag vet ju var priserna ligger på ett ungefär plus vad frakten kostar och kommer ju ha det i åtanke OM jag hittar någon i Örebro. Vi får väl se....
    Upptäckte idag att vi behöver vantar till den stora och långärmade tröjor till båda barnen. Usch , vad jag tyckeratt det blir tråkigt dyrt nu när vinterkläder måste införskaffas...Shorts, t-shirt och sandaler är billigare....

Nä, nu ska Jonas ner i overallen och vi ska ge oss iväg till Jenny och Levina. Måste bli en bonus att dra vagnarna i denna snö, kanon för flåset....

• Peand

Johanna - Visst kan du åka, de stora vägarna är ju bara....Jag drar nu på eftermiddagen och ska göra mina stoooora inköp. Kommer väl hem tomhänt igen antar jag!

Jösse vad halt det var när jag och Jenny gick. I bostadsområdena var det ju rena isgatan på vissa ställen. Mna har ju inte vant sig ännu....

Linda - Det är ju det jag har i huvudet att det blir nog inte så mycket billigare än att köpa en ny. Men om man hittade en beg här i trakterna så skulle det kanske löna sig. Funderar också på hur läng han har användnig av den, vet att jag är sent ute...Men jag ska ju bli faster i april så då kan ju barnens blivande kusin låna den.....Är inte det en bra ursäkt?

• Peand

Hemma igen......

Johanna - Beklagar men det var inga problem på vägen ut till Marieberg iallafall...Däremot nu när jag åkte in till stan för en timme sedan var det snorhalt...
    På eftermiddagen stod ju solen på och torkade upp körbanorna, och nej jag har inte vinterdäck....Bara en SAAB med turbo som svissar förbi alla ev. halkfläckar...

Jonas har varit supergrinig de senaste eftermiddagarna och naturligtvis idag också. Så jag har gått runt Marieberg med en skrikande unge i vagnen och en sur och trälig större modell brevid. Jesper uppskattade inte att brorsan skrev och var gnällig....Tror att han skämdes!
    Av den mysiga eftermiddagen med pojkarna blev det inget....Hann inte kolla på något till mig själv, typiskt när jag för en gång skull har pengar....

Cissi - Ska ringa och kolla om den är kvar. Var så optimistisk så jag trodde att man kunde köpa sånna på ex BR eller ToysRus, men tji fick jag...Endast på barnvagnsaffärer och med det humöret pojkarna hade blev det ingen tur till stan.

Karro - Sorry, men jag har ju sagt att vi måste bestämma en tidpunkt när vi gemensamt loggar in oss. Du får ju itne börja ta något personligt...

Malmhagen - Tack för de orden....Tror att min lilleson absolut har smittats av storebror och pappa och kommer uppskatta allt som tutar och har ratt....Ännu en Pelle junior

• Peand

Stackars Maya som inga vinter kläder har...
    Tycker att det är svårt att vet hur mcyket de ska ha på sig. Jag fryser ju så och klär på Jonas efter min temp vilket blir att han flyter i svett. Och han ligger ju bara i vagnen, stackars mig som knatar på ute i kylan....

• Peand

Karro - Med risk för att kallas svikare men nu hade jag tänkt se på Outsiders....Och sen är det visst Cityakuten...Måndagar har blivit riktigt bra tv kvällar....
    Men jag kan kolla läget i pausen om det gör dig gladare....
    Men vi SES ju imorgon!!

Johanna - Du kommer väl??

• Peand

Johanna - Det var ju det jag sa
    Vad kul att ni kom iväg, såg dig hur du stod i hallen och hoppade samtidigt som du tajtade på Magnus. Vill åka, vill åka.....
    Då kommer du i morgon så vi får se vagnen?? Är sååååå nyfiken.

Jenny - Ja, vi hittade två par skor till Jesper. Men för bigfoot Andersson finns inte längre någont hopp om att hitta skor utan snören. Så det är bara att krypa till korset och ligga i med knytningsträningen. Blev ett par mocka stövlar till mig, onödigt men roligt....Kunde ju inte bara köpa två par när man får det tredje på köpet, eller hur?

• Peand

Hemma efter en underbar eftermiddag i Örebro, själv utan barn....Har provat kläder med ett nytt stärkt självförtroende....Fast det bidde inget, bara till barnen
    Träffade svägerskan av en slump och gick och fikade. Köpte en gåstol till Jonas, skum känsla att lämna honom i vardagsrummet och hitta honom i hallen. Dags att börja tänka på sköra saker!!
    Så förutom att det har ösregnat hela dagen har det varit kanon skönt.....

När jag kom hem hade jag fått ett stort paket emd posten. Innehöll "Mat Tinas" nya kokbok. Hade visst vunnit den i en tävling i Expressens söndagsbilaga. Hade glömt att jag mailade in till den tävlingen. Så även om det inte blev några 122 miljoner i vints blev det iallfall en ganska dyr kokbok

Nu är det äntligen dags för lite "mat"...Inte utan att det ekar i magen.

• Peand

Linda - Ja, du vet ju hur det kan vara med två barn i skiftande åldrar med på shopping
    Så det var sååååå underbart, känner mig som en ny människa. Mer ork och energi att ta itu med de små. Man behöver få ladda om batteriet ibland

Jenny - Jag har besök av Maria och Eva här i morgon förmiddag (vår Trygghansa träff!!) men sen kan jag svara på frågorna. Blir någon gång efter lunch i såfall. Återkomemr om det ändras något!
    Hittade du något i Örebro då?

• Peand

Maria - Hoppas att du/ni har överseende med att det inte är så välstädat. Ska försöka dra över det i morgon bitti, orkar inte nu...Skyller allt på Örebro resan

Hörde rykten om att Patric kryper!!!

• Peand

Maria - Åh, fick ni doktor Krook.....Vad skönt att han också gick igenom, ja alltså Patric!!
    Den lilla stund Jonas hann sitta i sin nya stol var han jäteglad men sen blev han akut trött, var över nattningstiden så det är väl förståligt. Jepser puttade på och Jonas sprang, vet inte vem som skrattade mest

Vi ses i morgon...
    Eva hade visst ringt i dag när jag var i Örebro, men ingen var ju hemma. Upptäckte det nu på presentatören....Vill inte ringa så här sent men hon hade väl hört av sig igen om det hade varit något...

Nu ska jag ta lite "kvällsfika" - kyckling!!!
    Godnatt!!

Svar på tråden LindeMammor05