• Peand

LindeMammor05

Jenny - Godmorgon på er!!
    Skönt att du inte blev förtvivlad.....
    Känns som en sån där dag då man helst bara ska krypa upp i soffan med en filt, en kopp thé och tycka lite synd om sig själv....Gäller att passa på innan Jesper kommer hem!!Sen är det ju glada pigga mamma som gäller

Går och klurar på om jag skulle ta och göra något drastiskt med håret idag...Klippa av det lite! Blir så sugen på att ändra lite där också när hela jag ändrar mig annars....Men jag vet ju att jag brukar fega ur och bara ta topparna till slut iallafall.....

• Peand

Tack för de uppmuntrande orden.....
    Att han är inne i en "testa om det går" period är ju inget att tveka om....Usch, tycker att vi är konstant osams, men min värsta ågren kommer just på morgonen och vi inte hinner reda ut allt innan han ska iväg. Har ju som policy att man inte ska gå ifrån varandra eller somna osams, men ibland funkar det inte fullt ut.
    Fast i morse var jag nästan på väg att ringa skolan och säga att han inte kunde komma pga att han vägrade klä på sig vinterkläder, det hade nog satt lite fart på honom hihihihi....Stackars barn vilken mamma han har

Grannen kom över och fikade nyss och hon har fyra barn i åldrarna 2,4,6, och 8 och det är ju sååååå skönt att höra att det inte bara är här hemma det är fajter hela tiden.
    Tänk om 7 år när jag har Jonas som Jesper är idag och Jesper som en slängig tonåring som inte vill/orkar något. Hjälp vad har jag gjort!!!
    Å, så sitter jag och önskar mig en tredje. Det måste vara något fel på mig

• Peand

Linda - Vad tråkigt att du tycker det har blivit sämre på Ullared. Åker man så långt vill man ju få lite valuta för milen....
    Leksaker som låter huuuuu!!! Har kvar Jespers tre kvackande ankor som jag kunde ha slängt ut genom fönstret när han var liten. Trodde att det var trasig och numera tysta, men "snälla" pappa Pelle har lagat dem och nu kvackar de så fint så
    Bävar för den dagen när Jonas går runt och drar på dem....Då är det dags för pappa att vara lite pappaledig....
    Annars har man ju så "snälla" släktingar som är experter på att ge trummset, trumpeter, bilar som tjuter osv.....Säger bara - hämnden är ljuv! Snart är det deras tur att få barn!!!

• Peand

Linda - Tack då kan jag släppa det och gå vidare med mitt liv

Maria - Vill ni låna ankorna så vet ni var de finns!!Visst är de charmiga men inte sju dagar i veckan flera veckor i rad.....

Cissi - Du gör ju helt rätt med tider och regler....Tror bestämmt att barn mår bra av att ha
    lite ordning och reda i sina liv. Här hemma är det pyjamas på vid 19:30 och hopp i säng...Somnar oftast någon gång innan 20 och det behöver han för att orka upp på morgonen, men nautrligtvis ifrågasätts det också just nu
    Har infört hårdare tag ang han rullgardiner...Han "glömmer" alltid att dra upp dem på morgonen och det har ju också varit ett evigt tjat. Så nu ryker 3:- per dag från veckopengen om han inte drar upp dem. Från i lördags ligger han -6:- men jag tror att han inte kommer att glömma dem något mer. Det svider i snåljåpen när han inser att veckopengen blir mindre och mindre....
    När det inte hjälper att påpeka , be och till slut tjata om en ska krävs drastiska åtgärder, och handlar det om pengar lyssnar han konstigt nog väldigt bra. Annars funderar man ju på att boka tid hos läkaren för hörselkontroll

• Peand

Jenny - Nu har jag lyckats krångla till det.....Typiskt mig!!
    Jag fixar inte någon promenad i morgon förmiddag....Får besök..... Men om du vill så kan vi ta fredag förmiddag när svärmor har åkt till jobbet. Kan gå en runda innan jag hämtar Jesper. Förhoppningsvis så är det både varmare och skönare då

Vad dött det var här inne i kväll då!!!
    Lika bra att jag går och äter och är social med maken......

• Peand

Jessica - Vi kan ju säga så här att jag kan inte slänga med håret så mycket längre, Jonas kan inte få ta lika lätt heller och att jag ryggar till varje gång jag går förbi en spegel.....
    Men JA, jag är nöjd fast det tar nog ett tag innan man känner igen sig i spegeln...
    I morgon ska jag tvätta håret och fixa till det själv, blir så himla mycket spray när man är hos frisören.... Inte van vid det, fast vi får väl se hur det ser ut efter mina försök....
    Men jag fegade inte ur (helt iallfall!!)

• Peand

Hej på er alla!!
    Nu är jag här, har inte kollat på hela dagen och det kryper nästan i kroppen av begär....
    Förmiddagen tillbringades över ett antal koppar kaffe med en bekant som sällskap och eftermiddagen tillbringades med mera kaffe men med barnens gammelmormor som sällskap. Jösses vad kaffe det har blivit idag och vad socila och trevlig jag är

Men hu vilket väder....Dimman vill ju inte ge sig...Känenr ett ännu större behov av den efterlängtade braskaminen i dag...Villamässa nästa helg vilket innebär ett ypperligt tillfälle att spana kaminer!!

• Peand

Jenny - Villamässan är i mässhallen i Örebro. Har du missat den?? Är varje höst, visserligen ganska mycket pumpar och andra ointressanta saker men det är alltid lika kul att gå och titta. Finns naturligtvis även saker av stort intresse ex, braskaminer. Ja, jag vet att jag tjatar....

Maria - Nu blir jag ju nervös...Sååååå stor skillnad är det kanske inte iallfall...Är väl ca en 10 cm eller lite mer som är borta. Räcker knappt till axlarna längre....Fast om man vill så går det att samla ihop till den obligatoriska "mammaledig frisyren", ja alltså en liten toffs/klut. Fast den är väldigt liten numera!
    Du får se på onsdag, eller tidigare om vi ses innan dess. Du kanske skulle ta och pröva kyrkis på tisdag, det var absolut inga problem med plats i tisdags. Börjar tunna ur nu!

• Peand

Linda - Stackars pojke!!!

Med lite humor i baktanken sitter jag här och klurar på vad Jesper skulle överleva på här hemma.....Finns inte mycket i skåpen, fast det är klart vi har ju en godishylla men den är inte så välfylld....Nä, det blev nog mest vatten och mjöl.... Tur att barnbidraget kom idag

• Peand

Men Karro......Du kan ju inte logga ut dig nu när jag kommer.....Har inte hunnit in tidigare idag, sorry!!! Du har inte möjligtvis tillgång till bil idag?????
    Gick det bra igår på träningen?

Cissi - Hoppas att kantarellerna smakade riktigt gott. Tyvärr är det väl så att man faktiskt inte kan steka dem utan en massa smör. Blir inte alls samma smak utan

Svar på tråden LindeMammor05