• Peand

LindeMammor05

Cissi - Ja visst är det så. Man är ju beroende av att rutinerna fungerar och jag tyckte att vi hade kommit in i ett bra flyt. Svor lite i morse över den helt galna idén att ha sommar och vinter tid...Dumt påhitt....

Så du får presenter du Han är ju påhittig iallfall.....
    Kan ju trösta med att det är väl inte alltid på topp här heller. Jag och mina p-piller kommer ju inte riktigt överrens och att nästan konstant gå runt och blöda gör ju inte att man känner sig så sexig...Ja, fast du vet ju precis vad jag menar.... Önskar att jag fick slänga dessa piller åt pepparn....

• Peand

Cissi - det är tyvärr redan mini piller jag har....Får inte äta "riktiga" piller då jag har/har haft en tendens att få högt blodtryck. Innan Jepser åt jag dock minipiller och en kort tid efter honom också och då var det aldrig några problem. Nu är jag inne på andra minipiller testet, bytte märke för lite mer än en månad sedan. Med dessa verkar jag inte blöda varje dag utan har uppehåll ca en vecka innan det drar igång igen. Har bara ätit dem en 1½ månad så jag får väl ge mig till tåls...
    Har hört både + och - om spiraler och är lite tveksam....Stavarna har jag bara hört + om men jag hoppas ju på att maken ska ändra sig....Tills jag vet att det är helt kört läge fortsätter jag med mina piller...Då kan man ju sluta på dagen

• Peand

Jenny - Vi får se....Jesper är inte allt för glad över att knata runt Försökte ta en runda idag med familjen och det slutade med att han och Pelle cyklade hem. Meningen var att de skulle cykla och jag gå runt svinrundan....Så jag och Jonas kantade runt själva...Kan nog bli lite svårt med promenixer för familjen Andersson denna vecka, men skam den som ger sig. Vi får se vad han är på för humör i morgon, ingen idé om han är sur från början. Funderar dessutom på att baka bullar imorgon, fast det är ju tvärt emot syftet att ut och gå. Börjar känna mig som min gammla mormor men jag har faktiskt bara en påse bullar kvar i frysen Snacka om ålders varning.....

Lugn Johanna - du har långt kvar

• Peand

Hallååååååååå!!!!! Jag är alltså själv här inne, viket tråkigt liv jag måste leva.....

• Peand

Johanna - Tills du blir så gammal som jag och oroar dig över att du bara har en påse med bullar kvar i frysen Det är väl ålders varning det om något!!

• Peand

Nä du Johanna, det är lååååångt kvar tills dess.
    Nu ska jag nog ta och krypa i säng och läsa lite. Jonas har haft en bökig natt och det börjar kännas i "lilla" mamma....Han vaknade vid midnatt igår och hade ingen lust att somna in. Konstigt att han kan vara så glad och pigg på natten men som en riktig gnällspik om dagarn. Undrar fortfarande vart min lilla Jonte är??

Skönt att det inte var någon större fara med Max. Antar att det bara var att vänta ut tänderna...Hur är det med honom nu då?

• Peand

Cissi - vännen, det var ingen rolig kväll du har haft...
    Mamman kunde ju faktiskt ha hört av sig till dig om det nu var så nära hem till er, då hade det ju kanske inte blivit några problem. Och hur hade hon mage att säga en sånn sak.Usch vad arg och upprörd jag blir nu!!!Kommer inte komma i säng än på ett tag...
    Det uppfattning jag har fått av dig här på FL stämmer då inte överrens med vad den mamman kläckte ur sig. Tvärtom om jag ska vara helt ärlig. Tycker du verkar göra enormt mycket för dina barn samtidigt som du har en sund inställning till uppfostran och vad som är rätt och fel. En mamma som vill sina barn väl men inte är beredd att offra sina principer, regler och ger vika för att barnen ska få rätt. En mamma och inte mer som en kompis.

Angående att han har höga krav på sig själv så känner jag igen det så väl! Jesper är precis sånn och vi har undrat så vart det kommer ifrån. Ibland har det nästan varit skrämmande och vi har fått försöka ta ner honom lite. Han kom också hem grinande i fredags från discot för att han inte hade vunnit utklädningstävlingen. Han har så stora förväntningar på att han alltid ska vara bäst och vinna. Dessutom är han en liten minipolis som säger åt alla vad som är rätt och fel. Inte alltid uppskattat bland kompisar och lärare.... Känner inte att det är vi som har gjort honom sådan. Visst att han har lärt sig vad som är rätt och fel, mitt och ditt. Det har vi varit ganska hårda med, kanske vi har skapat denna laglydiga pojk iallafall men höga krav på att han ska vara bäst det har vi aldrig haft iallfall.

Försök ruska av dig de dumma orden som människa kläckte ur sig. Du vet innerst inne att det inte ligger någon sanning i det iallafall.

Kram på dig!!

• Peand

Johanna - Vad impad jag blir av alla ideér du har....En riktig lekmamma

Jenny - Sista bull plåten står i ugnen, men barnens gammelmormor har redan ringt och undrat vad vi ska hitta på nu när Jesper är ledig = underförstått kommer ni inte och hälsar på mig!! Så jag har lovat att vi sak gå till henne efter lunch. Vi får satsa mer på motionen nästa vecka.

Cissi - hoppas att det känns bättre idag och att du har sovit gott och inte legat och tänkt för mycket...

Jonas har fortfarande inte fattat detta med vinter och sommar tid....Hade dock sovmorgon till kl 6 idag Annars hade jag aldrig hunnit bakat en dubbelsats med bullar och vara klar till kl 10. Måste ju se det possitiva....

Linda - Om du ska bjuda på någon mat på Felix´s fest kan man ju färga potatismos med karamellfärg så det blir blodrött och lägga korvar som fingrar....5 barn tycker jag låter som en alldeles utmärkt antal uppspelta busiga varulvar....Familjen ska ju överleva också...

• Peand

Mig spelar det ingen roll om vi tar tisdag eller onsdag....

Maria - Jag kom på när jag bakade att det snart är dags för saffrans bullar....Men jag bakade lite bullar och längder iallfall. Tyckte att dina saffransbullar lät väldigt goda, så jag kanske vill ha receptet sedan....Längtar till jul. Och för engångskull kommar emn förhoppningsvis ha lite mer tid att pyssla, baka och mysa.

Visst måste vi ha en riktig julfest sen tjejer??? Glögg, julmust, gott att äta och tomtedräkt på de små....

Svar på tråden LindeMammor05