Cissi - vännen, det var ingen rolig kväll du har haft...
Mamman kunde ju faktiskt ha hört av sig till dig om det nu var så nära hem till er, då hade det ju kanske inte blivit några problem. Och hur hade hon mage att säga en sånn sak.Usch vad arg och upprörd jag blir nu!!!Kommer inte komma i säng än på ett tag...
Det uppfattning jag har fått av dig här på FL stämmer då inte överrens med vad den mamman kläckte ur sig. Tvärtom om jag ska vara helt ärlig. Tycker du verkar göra enormt mycket för dina barn samtidigt som du har en sund inställning till uppfostran och vad som är rätt och fel. En mamma som vill sina barn väl men inte är beredd att offra sina principer, regler och ger vika för att barnen ska få rätt. En mamma och inte mer som en kompis.
Angående att han har höga krav på sig själv så känner jag igen det så väl! Jesper är precis sånn och vi har undrat så vart det kommer ifrån. Ibland har det nästan varit skrämmande och vi har fått försöka ta ner honom lite. Han kom också hem grinande i fredags från discot för att han inte hade vunnit utklädningstävlingen. Han har så stora förväntningar på att han alltid ska vara bäst och vinna. Dessutom är han en liten minipolis som säger åt alla vad som är rätt och fel. Inte alltid uppskattat bland kompisar och lärare....
Känner inte att det är vi som har gjort honom sådan. Visst att han har lärt sig vad som är rätt och fel, mitt och ditt. Det har vi varit ganska hårda med, kanske vi har skapat denna laglydiga pojk iallafall men höga krav på att han ska vara bäst det har vi aldrig haft iallfall.
Försök ruska av dig de dumma orden som människa kläckte ur sig. Du vet innerst inne att det inte ligger någon sanning i det iallafall.
Kram på dig!!