• Peand

LindeMammor05

Cissi - Vet inte om törs säga det med både Jesper och Jonas har sovit hela nätter från det att det har varit 2,5 - 3 månader.....Jonas somnar vid 19-19:30 tiden på kvällen och vaknar någon gång mellan 6-7 på morgonen. Passar ju våra vardagar perfekt
    Dock har jag ju inte lyckats amma någon av dem ordentligt, Jesper helammades i 1 ½ månad och Jonas har aldrig helammats. Om jag ska gnälla lite om jobbiga nätter så var det väl i början med Jonas. I och med att han hade lågt blodsocker var han tvungen att äta minst var 4:e timma dygnet runt. Så jag fick ställa klockan på natten och väcka honom. Hade han fått bestämmt så skulle han nog ha sovit över något mål. Sen när vi trodde att faran för blodsocker fall var borta så lät vi magkänslan bestämma och lät honom sova tills han vaknade och var hungrig. Kan berätta att det är lagom mysigt att sitta mitt i natten och "tvinga" en nyfödd att amma och skedmata sedan med tillägg. Tog en timme varje gång. Han var ju inte hungrig ens!!

Johanna - Aj du!!
    När Jonas har somnat för natten brukar han ibland vakna med ett illvrål efter drygt en timme. Detta har han gjort till och från men häromdagen reagerade både Pelle och jag att han har gjort det varje kväll i minst en veckas tid...Har trott att han har drömt något.
    Att han skriker ibland och drar handen vid örat har jag också trott beror på tänderna.
    Mamma tipsade mig om att man skulle trycka på ett visst ställe så kunde man märka om det var något med öronen, och det har han inte reagerat på.
    Hör av dig så jag/vi får veta hur det är med Max!!!

• Peand

Johanna - Hur går det!!!!!!!
    Börjar snart bli orolig.....

• Peand

Cissi - Mitt halloween spöke (eller rättare sagt spökjägare) har precis kommit hem från sitt disco. Här i Vedevåg är det 18-20 som gäller för barnen från 0-3:an.
    Håller helt med att all helgona är all helgona och inget annat.... Hallowen lyser visserligen upp hösten men tillhör inte riktigt all helgona tycker jag. Har sträckt mig till att gå med på att ha en pumpa utanför dörren för det lyser upp så fint i november mörkret.
    Förstår att du går mot en tung och jobbig tid nu.....Kan i och försig inte föreställa mig HUR tungt och jobbigt i och med att jag aldrig har varit där men jag kan tänka mig hur det måste vara. Tänker på dig och din familj!

Johanna - Var är du????
    Hoppas att du sitter hos svärföräldrarna och äter något gott och Max ligger i famnen nöjd och frisk.....Men det är inte utan att jag blir lite fundersam......

Dags för fredagsmys i stugan

• Peand

All helgona här hemma hos oss innebär också att man minns sina nära och kära och framför allt Jesper har ett behov av att prata om de han saknar. En liten tänkare till son jag har. Han brukar så gärna vilja följa emd till kyrkogården och tända ljusen, men vi väntar till kvällen när det är så fint och stämmningsfullt med alla ljus. Senast idag pratade han om sin farfar, han dog när Jepser var 3½, och berättade för mig att han tror att hans farfar är med och ser vad vi gör fast han inte lever idag. Har inte påverkat honom då jag tycker att han är för liten att "prakas" på min tro som är precis som han säger....
    Om om inte hade varit kan man ju alltid fundera på hur saker och ting hade blivit. Förstår att det i ditt/ert läge är ännu mer funderingar på om man hade kunnat ändrat utgången. Men precis som du skriver så blir det ju ingen skullnad att gå och älta det, även om det nog är naturligt att göra det. Och första året är väl alltid det tuffaste. Sorgen kommer ju aldrig att försvinna men det ska ju förhoppningsvis bli lättar att leva med.

Fick inte se Diggilo utan blev hänvisad till hela IDOL för en gång skull. Måste faktiskt säga att jag tycker inte att det finns någon klockren vinnare, ena gången är de jätteduktiga och andra gången är de på gränsen till falska. Ojämn kvalité, tycker jag iallfall.
    Men vem är jag som ska dömma dem? För många många år sedan frågade jag min kära make om han tyckte att jag skulle ställa upp i Fröken Sverige eller Melodifestivalen. Bör tilläggas att jag vid det tillfället faktiskt vägde (nu skäms jag) nämre 140 kg... Svaret jag fick var att han trode att jag hade större chanser i Fröken Sverige tävlingen. Det säger ett och annat om min sångröst....Plus i skolan fick jag höra på ett kvartsamtal att jag sjöng bra - i kör!!! Höjer ju inte självförtroendet.....
    Uppsakttar därför när Jonas sovervid sångstunderna när vi är på kyrkis

• Peand

Kaplin - Tusen tack, då kan man andas ut nu då Ta väl hand om dem!!

Linda - Vad kul att han börjar vinka, en speciell känsla.

Sitter här och väntar på att min kära mor ska komma och hämta mig då vi ska till Örebro (igen!!) och gå på villamässan. Gissa om jag ska spana på braskaminer
    Jesper ska leka hos en kompis oc Jonas ska få vara alldeles själv ned pappa och mysa hela dagen.

Ha en bra dag, ses sen!

• Peand

Jenny - Vi hänger gärna med och fikar men inte på torsdag eftermiddag = BVC gruppen då!!

Fika/lunch. Kingsgården, Dag: Tid:

Jenny & Levina
    Elin & Linus
    Petra, Jesper & Jonas

Måste bara berätta att nu blir det fest i stugan....
    Var och handlade på COOP i Lillån och köpte J U L M U S T
    4,5 liter står nu i skafferiet....Så i kväll ska jag njuta av ett stort glas, men först ska ungarna sova, det ska vara undanplockat och rent så jag bara kan sitta där och njuta.
    Jösses vad jag längtar...

Karolina - Hittade du något intressant på mässan?
    Själv köpte jag några tidnigar och pratade med sotaren. Så nu är det _bara_ att kolla om vi har någon murstock som går igenom vardagsrummet (tror att vi vet vart den är) och ta hål i den så att de kan komma och provtrycka den. Skulle skorstenen visa sig vara ok så blir det ju en hyfsat billig historia beroende på vilken spis man köper men annars kommer det springa iväg i hiskliga summor och det vette katen om det är värt. Fast jag kan ju inte riktigt klä på mig mer kläder här hemma. Satt med fingervanter på mig inne häromdagen . Visserligen har vi 20-21 grader inne men jag fryser ju så. Hoppas att det blir bättre när jag börjar äta igen

• Peand

Jenny - Glömde att jag kan fika vilken tid som helst på dygnet nästa vecka. Jesper har lov och jag är inte beroende av 12:40 tiden. Skönt!!!

• Peand

Jenny - visst får vi rum alla i en bil på tisdag. Men det kan vi återkomma till när det drar ihop sig...
    Tv:n.....Tror att ondskan skulle går på någon kanal, men här hemma vill Jesper titta på Tvtoppen så det är väl vad det blir för oss också Annars tror jag att det som vanligt är ganska dåligt....

Stannade bara här när jag gick förbi och både Pelle och Jonas undrar nog vart välligen tog vägen.Oppps I did it again.....

• Peand

Cissi - Ja, det var ganska trevligt på mässan. Men mycket värmepumpar, fönster och annat som kanske inte är så jätte intressant. Visst har jag en dröm om att kunna byta ut alla fönster i huset till energiglas och helt plötsligt bara få två rutor att tvätta emn det kan vi ju bara drömma om. Har ju knappt råd att byta ut ett fönster, än mindre hela husets...
    När vi var där var det faktistk mindre folk än vad vi hade förväntat.
    Ja, kaminen är mer lockande för var dag. Dessutom stod det i tidningen att de tror att det ska bli en riktig vargavinter, värsta kylan på 10 år...Har jag inte installerat en då så kommer jag hem till er

• Peand

Lugn söndag även här ser jag....

Vi har också kommit ihåg att ändra klockorna men tänk om man hade en knapp att ändra Jonas med också. Var lagom kul kl 05:15 i morse och vad hjälpte det att säga åt honom att vi hade ändrat klockan och att han skulle sova minst en timme till!! Jag/vi är inte vana vid att vakna så tidigt. Nu gäller det bara att hålla honom vaken till normal lägg tid så att allt blir som vanligt igen

Svar på tråden LindeMammor05