LindeMammor05
Cissi - Vet inte om törs säga det med både Jesper och Jonas har sovit hela nätter från det att det har varit 2,5 - 3 månader.....Jonas somnar vid 19-19:30 tiden på kvällen och vaknar någon gång mellan 6-7 på morgonen. Passar ju våra vardagar perfekt
Dock har jag ju inte lyckats amma någon av dem ordentligt, Jesper helammades i 1 ½ månad och Jonas har aldrig helammats. Om jag ska gnälla lite om jobbiga nätter så var det väl i början med Jonas. I och med att han hade lågt blodsocker var han tvungen att äta minst var 4:e timma dygnet runt. Så jag fick ställa klockan på natten och väcka honom. Hade han fått bestämmt så skulle han nog ha sovit över något mål. Sen när vi trodde att faran för blodsocker fall var borta så lät vi magkänslan bestämma och lät honom sova tills han vaknade och var hungrig. Kan berätta att det är lagom mysigt att sitta mitt i natten och "tvinga" en nyfödd att amma och skedmata sedan med tillägg. Tog en timme varje gång. Han var ju inte hungrig ens!!
Johanna - Aj du!!
När Jonas har somnat för natten brukar han ibland vakna med ett illvrål efter drygt en timme. Detta har han gjort till och från men häromdagen reagerade både Pelle och jag att han har gjort det varje kväll i minst en veckas tid...Har trott att han har drömt något.
Att han skriker ibland och drar handen vid örat har jag också trott beror på tänderna.
Mamma tipsade mig om att man skulle trycka på ett visst ställe så kunde man märka om det var något med öronen, och det har han inte reagerat på.
Hör av dig så jag/vi får veta hur det är med Max!!!