• Peand

LindeMammor05

Godmorgon på er alla önskar Petra och en gnällig Jonas.....

Puffar upp lite

• Peand

Jessica - Det beror helt på hur Kevin tycker att det är att äta. Gillar han det är det bara att "sleva" på lite mer. Är han inte så glad i det tar man det lite lungt och inte så stora mängder tills han lär sig (förhoppningsvis) att uppsakatta det.
    Jonas gillade mat från första stunden och jag provade bara några dagar med varje sort innan jag bytte. Avstod dock från allt för färgglada maträtter då han kräktes ganska mycket.....
    Efter att ha kört igenom lite olika grönsaker och potatis drog jag till med kompletta måltider direkt, vilket passade honom.....Men som allt annat när det gäller barn är det väldigt inviduellt, så du får testa dig fram om han är mogen för lite mer/större prover.
    Kan berätta att min kräkande son hhar blivit mycket bättre sedan han började äta riktig mat. Kräks inte allt lika mycket längre

• Peand

Nä, här har verkligen varit lungt ett tag.....

Jenny - Jag har fått min "jultidningsbok" idag, Mias hemlighet.....Ska börja läsa den i kväll så den är utläst och klar tills din kurs slutar. Fast är den av samma kvalité som Gömda och Asyl kommer jag nog sträckläsa den i kväll och i morgon förmiddag...Mått Jonas sova läng då

• Peand

Cissi - Då är den lika bra som jag hoppas på alltså....Åh, jag får nog logga ut mig härifrån snabbt och sätta mig i soffan. Har älskat de andra böckerna.....
    Ja, då vet ju jag vad som kommer sk i morgon - inget....Kommer jag inte till bvc fikat så vet du varför

• Peand

Linda - det är tredje delen om Mia Eriksson som Gömda och Asyl handlade om. Har du inte läst dem MÅSTE du bara det....
    Förresten - JA, Jonas är ett litet matvrak. Slukar det mesta...Har börjat ge honm mindre pureéiga maträtter nu och mosar lite finare. Kom på att det behöver ju inte tänder för att kunna tugga allt...Har Maximus fått några tändet än?

Cissie - Ja, om vi säger så här att det är ju många fördelar med att ha tre toaletter i huset....

• Peand

Linda - Såg att mina fingrar gick för sakta igen. Lovar att jag inte ska berätta något om den. Återkommer om den är bra eller inte, troligtvis i morgon

• Peand

Godnatt på er tjejer....
    Nu är det Blåljus på 3:an som gäller och sedan ska här läsas.......

• Peand

Jenny - Bestämde vi något igår???? Vädret lockar ju inte men om du vill så kör vi...Du bestämmer!!

Linda - jamen, då är det ju samma som här. Inga tänder men en massa dregel, tuggande och gnällande...Önskar att de kunde komma ut snart...Tror på en bättre tillvaro efter det, fast det kanske är lite väl optimistiskt

• Peand

Jennt - då hoppar vi över det och jag återgår till min bok...... Krya på dig!

• Peand

Cissi - Vad skönt att höra något ifrån dig...Tänkte på det i morse att det var länge sedan man såg dig här inne. Blev lite orolig...
    Ska du börja plugga igen? Strongt gjort....Men det kommer gå bra. Känner igen tankarna om att inte veta ifall de känner igen signalerna från de små. På något sätt känns det som om Pelle har hamnat lite efter denna gång, vet inte varför. Men han säger själv att han inte kan tyda alla hans signaler eller skrik och att han ibland får nästan lite panik när han inte vet vad han ska göra. Han testar ju alltid det klassiska sakerna som blöja och mat men ibland är det ju något annat...Försöker se till att lämna honom själv med Jonas så att han får "öva" upp sig. "Snart" ska han ju vara helt själv en hel vecka och jag kommer ju inte hem på kvällarna ens. Vill inte tänka så långt. Även om jag vet att han fixar det så vill man ju att de dessutom ska känna att det kanske är lite roligt också

Isfolket.........Behövs det sägas så mycket mer?
    Har en stor plats i mitt hjärta. Det värsta är att man blir så inne i böckerna när man läser dem och tänker inte på något annat. Och det är ju ett antal böcker att läsa

Svar på tråden LindeMammor05