• Peand

LindeMammor05

Hej och hå!

Vaken fortfarande men nu ger jag mig....
    Kanon bra Johanna - tror och hoppas på detta.
    Godnatt!!

• Peand

Sover inte ännu.....

Ändrar orten på listan....

EnglaMax(johanna 22år lindesberg)---Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)---------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

Nu säger jag godnatt, annars blir det stora problem i morgon bitti 06:30!
    Avundsjuk eller??

• Peand

Godmorgon på er!

Var uppe med tuppen idag igen och för fjärde dagen i rad lyckades jag få frukost i båda pojkarna och klädda innan halv åtta så vi kunde gå till skolan. Idag hade vi tom 10 minuters marginal..... Börjar nog få kläm på att vara tvåbarns mamma och hinna till skolan - hoppas att det bara håller i sig. Härom dagen fick Jesper nästan springa sista biten för att hinna - stackarn.

Har dessutom hunnit gå mina 7 km och sitter här nöjd med frukosten framför datorn(?) medan Jonas fortfarande sover i vagnen ute. Nästan lite för bra för att vara sant.
    Men snart är det dags att väcka honom för att ta en tur in till Linde, tänkte åka till jobbet och fika. Kan vara bra att ha lite kontakt med dem.

Lägger till BF på mig också och flyttar fram listan lite....

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)BF 22/4-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9-----

Brodsmulan - hoppas att den lille håller sig där inne ett tag till. Nervöst när männen ska ge sig iväg så där. Min man åkte bort 45 mil första helgen i april, tre veckor innan BF. Tror att jag gick runt och knep hela helgen och var helt säker på att det skulle sätta igång på söndag kvällen då han kom hem pga att alla spänning släppte, men tji fick jag...

Ska skriva en lite presentation om mig men hinner ej nu - tar det senare under dagen.

hej hopp!!

• Peand

Tillbaks i min lilla trygga by.... Linde var grått och tråkigt, fast det är det ju här också!!
    Saknar inte jobbet ett dugg. Är ganska bra att åka ditt och fika ibland och få känslan av att jag har det väldigt bra hemma och tänker vara hemma så länge som möjligt.

Johanna - Vi har hittills (peppar,peppar) inte kommit försent men vi han väl säga så här att vi har varit precis i tid en dag. Varje minut på morgonen är guld värd.

Brodsmulan - vad bra du har det med buss till skolan. Visserligen har vi bara 10 min gångväg till skolan men det känns som om det är lite för tidigt att låta honom gå själv. Han har precis börjat ettan och jag tvivlar inte en sekund på att han skulle fixa att gå själv det jag inte litar på är om han träffar en kompis och de hittar på något.Dessutom blir det ju ett "måste" för mig att komma upp och få ut lite av dagen. De stackars timmar han är i skolan är ju mina guldtimmar med Jonas, och en chans att hinna med att tänka på mig själv. Tyvärr får de ju inte gå på fritids när man är mammaledig. Både vi och Jesper hade gärna velat det. Han brukar säga till sina kompisar att den gubbe i kommunen har bestämt att han inte får gå på fritids. Ett par timmar där och leka av sig hade vi alla mått bra av. Du vet ju också hur en 7 åring är!!

• Peand

Nu är jag igång - lika bra att fortsätta när fingrarna är uppvärmda.

En lite presentation utlovade jag ju tidigare idag.....

Petra heter alltså jag, är och bor i lilla Vedevåg. Jag är gift med min Pelle sedan 8 år tillbaks och tillsammans har vi Jesper 7 år och lilla Jonas 4 1/2 månad. Jonas ville inte riktigt komma så snabbt som vi ville( tog 5 år) och därför har vi ett stort glapp mellan våra pojkar. Men det finns fördelar med det också.
    När jag inte är mammaledig jobbar jag på kontoret på ett åkeri inne i Linde. Men nu har jag tänkt att vara hemma länge och bara njuta!!!

Har bott i Vedevåg i snart 4 år och trivs bra. Är uppvuxen i Linde man har varit "utflugen" i 12 år och tappat nästan all kontakt med de kompisar man hade innan. Flyttade precis efter högstadiet. De senaste tio åren innan vi kom till Vedevåg bodde vi i Karlskrona där Pelle är född och uppvuxen. Men efter tio års "tjat" och önskan om att flytta tog vi pick och pack och drog till mina hemtrakter igen. Något vi inte ångrar.

Ja, det var lite om mig.

• Peand

Hej Leolina!
    Visst får du vara med. Idén med tråden är ju att vi i Linde området ska kunna träffas och fika ibland. Det kan ju bli lite långtråkigt att jämt gå hemma oavsett hur gamla barnen är, eller hur. Visst finns det flera Örebro trådar men det är ju trots allt en bit att åka...
    Så häng på får vi se vad som händer.

• Peand

Det blir nog bra det där, Englamax........

Nu ska jag ta den skrikiga lilla sonen och den motvillige stora och åka över till Nora och fika med några fd. arbetskamrater. Hurra vad roligt det känns nu!!!
    Men det blir nog bra när vi kommer fram.

• Peand

Back again!! Himla farande och flängande idag.....

Englamax - visst blir det tätt mellan fikorna (heter det så, lät konstig i munnen?) och det är väl en väldans tur att jag kör med mina Cambridge påsar och slipper lockas av allt gott kaffebröd. Då vet jag inte hur det hade gått....
    Men en slät kopp kaffe och bebis prat är inte dumt det heller.

Brodsmulan - Grattis till penga tillskottet. Man blir ju inte rik på att vara föräldrarledig så var enda krona är välkommen och innebär att man kanske kan vara hemma längre.
    Det nya flerbarnstillägget hälsar jag och min plånbok välkommen.
    När Jesper var liten så jobbade vi så konstigt så från det att han skolades in vid 15 månader fram till vi flyttade hit till Vedevåg så behövde han bara vara hos dagmamma 10 timmar i veckan plus att vi hade en barnflicka hemma ett par kvällar i veckan. Men han slapp iallafall de stora barngrupperna i tidig ålder. När vi kom hit och fick nya "normala" jobb blev det dagis och fulltid direkt, men då var han treår och älskade dagiset - som tur är.

Välkomna alla nya!

• Peand

Brodsmulan - det din familj har gått igenom är ju inte lätt för en vuxen att förstå än mindre för ett barn. Så det är ju inte konstigt om det blir lite problem. De "små" tänker så mycket och det är ju inte alltid de vill eller törs säga något till mamma och pappa. Vet att Jesper flera gånger har valt att hålla saker han undrar för sig själv. När vi väl har fått det ur honom säger han att han inte vågade fråga eller säga något för han var orolig att såra oss....Och då är vi så lyckligt lottade så att det inte har varit så tunga saker. Men de tänker och filurar så dessa barn.
    Kan tyvärr inget om den typen av sekretess utan håller tummarna för att någonanna kan hjälpa dig.

Englamax - klart att Max fixar sprutan så att ni kommer på fikat. Den solstrålen kan väl inte ge vika för en liten spruta.....

Lägger till mig på fika listan

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper

• Peand

Oj vad det har hänt saker här .....Har inte haft möjlighet att titta in något under hela dagen. Har varit borta hela dagen på div fikor - ja Johanna nu igen!!!!!

Vad kul med massa nya mammor och beisar. Och väldigt roligt med Mysan från VEDEVÅG...... Man blir lite lätt partisk när det är någon mer från byn.
    Vi kanske kan samåka in till en fika någon gång. Jag har alltid tillgång till bil.

För övrigt tror jag nästan att det är en babyboom här i byn. När jag går mina dagliga rundor tycker jag att jag ser väldigt många barvagnar och putande magar. Kan bli trångt på dagis om något år - men det är roligt för by.

Brodsmulan - vilket klipp till vagn ni verkar ha gjort. Vi hade inget kvar efter Jesper och trodde att vi gjorde världens klipp på Blocket när vi köpte en beg. Knorr. Precis i de färger jag ville ha och hur snygg som helst. Men trots att vi hade kollat måtten innan blev det problem i bagagluckan. Så vi sålde vidare den. Skaffade en ny och betydligt dyrare Emmaljunga som funkade med bilen.MEN nu har vi iallfall bytt bil till en kombi, vilket innebär att vi kunde ha haft Knorren....Retfullt!!

Svar på tråden LindeMammor05