• Peand

LindeMammor05

Ja, det lät inte roligt med simhallen...Hoppas att de fick bort alla bakterier!

Maria - Vad kul! Jag kanske kan ta och skriva av receptet när vi ses på onsdag?? Börjar ju dra ihop sig till advent, eller det är ju inte såååååå många veckor kvar iallafall

Nu är det soffan, filt och en kopp thé som gäller. Tror inte att någon av oss tre har vaknat riktigt idag, en riktigt slappis dag har det varit. Inte alls så dumt

Cissie - Vad spelade våra söner för spel igår egentligen?? Jesper berättade både det ena och andra om ett "hångelspel"....Lilla försynta mamma visste inte vad hon skulle säga
    Usch, får en känsla av att jag har hållt min son avskärmad från verkligheten alldeles för länge....

• Peand

Godmorgon på er alla!!
    Åhhhh, vad det är härligt att stiga upp tidigt en lördag morgon och titta ur och se detta gråa disisga fuktiga väder Var är snön???? 3 veckor imorgon är det 1:a advent och då vill jag verkligen ha snö.....

Usch, jag vaggar runt här hemma lite småtthandikappad! Var hurtig nog att gå med stavar i 1 timme i torsdags (säkert 1½år sedan sist) och det får jag betala för nu. Vete 17 hur det kan komma sig men på något sätt så finns det visst muskler i det bakre partiet som har fått arbetat! Lovar att det känns för varje steg jag tar eller ännu värre när jag reser mig....Men jag får ju se det possitiva i att det finns uppenbarligen även muskler där och inte bara en massa skvallp....

Mary! - Ett stort grattis till guldklimpen
    Förstår att det en lite chock när HAN kom ut....Hoppas att ni inte hade gjort allt för mycket förberedelser för en hon.... Grattis igen och kan du inte passa på att sniffa lite på honom från mig. Saknar redan doften av nyfödd bebis....
    Jonas lukar ju bara dregel och gammal spya - mys pojken

Ha en underbar lördag

• Peand

Ang denna Kjell så kan jag bara bidra med att barnmorskerna inne på SMVC inte hade goda ord att säga om honom....Förstod inte att han får hålla på med det han gör....

• Peand

Karro - Jag är här.....
    Har tvingat i mina pojkar lördagsmiddag med GRÖNSAKER.....Rena Halloween stämningen blev det. Vet inte om det nästan är så att den stora (pelle) är värst. Men om inte pappa äter grönsaker är det ju omöjligt att lära Jesper göra det. Jonas skall skolas in som ett riktigt grönsaks freek.....
    Kan ju bara säga så här att Jesper kommer få sitt lördagsgodis medans
    pappa blir utan

• Peand

Åh, Cissi.....
    Det största problemet är ju Pelle, inte barnen...Han är uppväxt med att aldrig behöva smaka på saker som han _tror_ att han inte tycker om. Hans "söta mamma" lagade extra mat till honom om han inte tyckte om det som serverades....Hur tänkte hon egentligen??
    När Jesper var liten var det inga större problem med grönskerna, men när han nu är så stor att han ser skillnad på saker och ting blir det ju lite mer komplicerat. Har varnat dem för vad det kommer innebära den dagen jag börjar äta igen och smyger nu in lite grönsaker allt efter som.
    Jonas äter än så länge frisk både av grönskaer, mat och även sötare saker. Men han kommer aldrig få chansen att börja sätta sig på tvären. De kommer bli ahn och jag mot de andra Gissa vilka som är mest envisa!!!!

• Peand

Jenny - Inte har vi haft några som knackar på här inte. Bor tydligen i rätt ände av byn, eller rättare sagt här uppe är det så skummt iallfall så det behövs inte vara Halloween för att man ska bli rädd...Det är nog ingen som törs gå här
    Har knappt några påskkärringar heller, men vi har alltid massor av påskgodis hemma ifall de skulle komma!

Vad blev det är julklappar till Levina då? Nyfiken!

Jonas hade lilljulafton här idag då Pelle var nere i källaren och hämtade ett gammalt tangentbord. Jösses vad han bankade...Nu behöver vi inte skaffa några mer leksaker

• Peand

Cissi - Din make och min Pelle bör nog inte träffas De är inga nådiga fruar de har som "tvingar" i dem kaninmat....Har haft en föreläsning om precis det att barn gör som vi gör inte som vi säger....Han har dock fått dispans när det gäller tomat och kanske broccoli. Känns som om jag har tre bebisar som äter smakportioner...Och alla tre belönas efteråt

Jenny - Visst kan vi ta en runda imorgon. Hör jag inget annat från dig så kommer jag vid 9 tiden som vanligt. I morgon höjer vi tempot också, det drar ihop sig till jul
    Puffar vidare för din fika lista, för även om tiden inte passar mig så kan det ju vara någon annan....

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

Karro, Johanna och Cissie - Vill bara påminna er redan nu att på fredag har vi BVC....Antar att det blir del 2 på olycksfall, eller?? Kommer någon eller blir jag själv??

• Peand

Maria - Såg framför mig hur jag sitter och gömmer en ärta och matar Pelle Tror inte att det skulle vara så lyckat.....DÅ har jag verkligen tre bebisar....

• Peand

Jenny - Kan inte bestämma nu om fikat...Har lite tajt denna vecka och på fredag kväll ska jag bjuda 15 pers på middag här. Så det beror på hur jag ligger till med förberedelserna. Men 13 tiden passar bättre än 12....Fredag kan jag inte - BVC!!
    Men styr inte fikat efter om jag kan eller inte. Kan jag så kommer jag....

• Peand

Karro - Helrenovering?? På dig eller??
    Då hänger hoppet till Johanna för Cissie jobbar väl på fredag kom jag alldeles nyss på. Tror att jag hämtar upp Johanna isåfall så jag slipper sitta själv
    Vad ska du bjuda dina gäster på då? Eller vad ska Andreas fixa ihop för gott? När det är så många vill man ju göra det enkelt och billigt för sig. Har ingen lust att stå hela dagen och laga dyr mat. Räcker med att jag måste städa huset

Jenny - Bra att du bestämde

• Peand

Johanna - Men då blir vi ju iallfall två Visste väl att man kunde lita på dig!!
    Hur är det med Max och hans tänder?? Fortfarande ont?
    Har gett upp hoppet om att Jonas kommer få några, han har nog bara ont i största allmänhet. Kanske tycker han det är kul att lura sin mamma att tänderna är på G? Vad vet jag??

• Peand

Cissi - Visst ska du njuta av Anton Berg´s underbara choklad.... Guldkant på tillvaron

Våran BVC grupp består av en trogen lite klick med några utstickare, om du förstår vad jag menar Har någon förhinder blir vi inte många. Totalt tror jag att vi är 7 mammor med barn och det är väldigt bra uppslutnign om vi kommer fyra....Skulle kunna göras så mycket mer inspirerande hela BVC, fast den frågan tror jag allt att vi har varit inne på tidigare

• Peand

Godnatt på er tjejer!

Nu ger jag mig för idag. Sedan jag blev lite mer aktiv här på FL har Jonas dagbok blivit dåligt ifylld och det är hög tid att göra något åt det. Sedan blir det raka vägen i sängen......

Ses i morgon!
    Natti!!

• Peand

Ja du Cissi - Jag hoppas verkligen att det kommer svar sedan

Maria - Kommer du till kyrkis imorgon? Det är helt ok att komma nu fast man inte är anmäld...

Nu säger Jonas till om att det är mat dags...

• Peand

Jösses vad duktigt du är Johanna Jag få skylla på att jag inte har hunnit sätta mig ner och tänka lite

Ännu en dag med sjusovar väder....Blir inte mycket gjort. Har massor att göra men vädret inbjuder till att bara gå runt och mysa.

Jonas fick sin Grodregnjacka idag från Libero. Var riktigt fin och kommer passa perfekt när han går på dagis om ca 2 år....Stl 90 kan man ju hoppas att det dröjer ett tag innan han kräver

Nä, jag tar nog och kryper upp i soffan igen och kollar in någon amerikansk komedi...
    Tips ! Outsider verkar lite skumt i kväll......

• Peand

Annizz - Välkommen hit till oss....

Johanna - Att det är lungt kan beror på samma problem som jag har haft. Har försökt logga in mig på FL nu i två timmar utan att lyckas, en aning frustrerande...Men äntligen gick det..Hatar när FL krånglar.

Men nu när jag väl har kommit in funderar jag starkt på att gå och lägga mig. Måste vara vädret som gör att jag är så trött idag.
    Ses på kyrkis imorgon - ni som kommer dit
    Natti!!

• Peand

Malmhagen - Vilket jobb du gjorde som hittade listan.....Förstår att den var väldigt långt bak.

Johanna - Tror att det snart är dags att starta en ny tråd iallfall. Om jag inte miss minner mig helt så "lever" de bara tre månader och sedan går det itne att göra fler inlägg. Så innan den 24:e får vi fixa till en ny.

Har varit ute med mina stavar igen, får se hur det går emd träningsvärken imorgon.

Cissi - "Biggest looser" blir det för mig..... Egentligen ett ganska sjukt program, en kombination av Tjockholmen och Robinsson, men ändå ganska underhållande. Något kanske man lär sig och anammar....

• Peand

Cissie - Man kan ju undra vad jag håller på med när man läser ditt inlägg
    Välkommen till bredbandets värld förresten......

Ang mitt stavande så går jag en runda som tar ca en timme. Det konstiga är att ajg går såååå mycket fortare än jag gör annars, blir inte anfådd alls och är knappt svett efter. Skulle jag gå i den takten med ex barnvagnen skulle jag var genom blöt och nästan död innan jag kommer hem. Fattar inte vad det är med stavandet......
    Ska försöka stava mig runt 2-3 gånger i veckan.

Övriga dagar försöker jag ta en runda med vagnen. Ibland bara till skolan och tillbaks men ett par gånger i veckan går jag rundor som tar 1,5 - 2 timmar. Jenny och jag var ute och knatade 2 timmar igår i behaglig prat takt.... Blandar upp stavgången med lite längre lågintensiv gång. Mitt eget ihop kokade träningsschema. Skulle vilja gå på gympa eller något liknande men vet inte vart jag ska vända mig och om jag törs....Kanske lämpligare att vänta till efter nyår då de flesta "gympor" börjar om igen... Och så var det ju det här med pilates

Men nu har jag en fajt med strykbrädan framför tv:n....Fast när det är dags att fylla på nytt vatten så råkar jag ju passera datorn varje gång - konstigt

Jaha, då blev det så där låååååååååååååååååååååångt igen! Sorry! Måste lära mig att skriva kortare

• Peand

Maria - Ser fram emot imorgon....Godnatt på dig....

Svar på tråden LindeMammor05