LindeMammor05
Cissi - Vad han växer den lille.....
Jonas ska på sexmånaders kontroll i morgon och det ska bli riktigt spännande att se vad han väger. Gjorde en testvägning här hemma och stämmer det är jag inte säger att de kommer bli så glada. Har iså fall gått upp väldigt lite på en månad, men vi får väl se....
Dessutom tror jag inte att han kommer bli "godkänd" som en sexmånaders, är visst några tester de ska göra men har svårt att se att han ska fixa det...Men jag är inte ett dugg orolig, men Jesper var jag nog mer att han skulle nå alla steg och nivåer vid rätt tidpunkt, denna gång går det mer av sig självt. Det kommer ju förr eller senare....
Jenny - After eighten blev en stor hit.....Kommer naturligtvis från din sida. Nogaten blev också bra men jämfört med After eighten var de tydligen en nivå under....Vad vet jag....Men det var absolut inga fel på dem, fel av mig kanske att baka två smarriga på samma dag. Men vad kul att de blev så där stora och fluffiga som de ser ut på kondis...
Tror att du vet redan men Jonas slukar ca 240 ml på kvällen innan han somnar, beror på hur nära inpå det är med den senaste måltiden och vad den bestod av. Ibland kan kan nästan sluka mer än en flaska.....
Usch, alldeles nyss hade Jesper ett anfall igen av nattskräck....Undrar vad sånt beror på egentligen?
Han ser klarvaken ut men svammlar en massa och är livrädd. När man pratar med honom upptäcker man att han absolut inte är vaken utan sover. Han ser hemska saker, sa åt mig att sitta still och inte snurra så, rädd och panik i ögonen. Första gången var riktigt otäck då man inte visst vad som var fel. Nu har man ju fått lite vana och vet att det "bara" är att leda honom i säng igen och ligga brevid och lugna till han lugnar ner sig och "sover igen". Han kommer aldrig ihåg något efteråt....Det värsta är att barnet börjar bli starkt och ibland får man hålla ihonom när han får riktig panik och det börjar bli tufft för "lilla" klena mamma.....
Nä, nu har jag missat börja på Cityakuten.....hej då!!