• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Ja det är verkligen babyboom nu. Det blev ju helt fullt på förlossningen när vi var där och sedan var det smockfullt på BB efteråt. Så ja, alla är gravida just nu.

Idag skall vi försöka ta oss till affären i alla fall. Får lite panik av att bara vara hemma hela dagarna. Allra helst som jag inte har några fönster att titta ut genom. Det här jäkla bygget får vara klart snart.
    Undrar bara vad jag skall ha för kläder på mig. Mamma kläder vägrar jag att ha och några andra vanliga kläder har jag inte. Har ett stort behov av att shoppa nu.

• Projekt Lennart

Ha, ha, ha - jag vet vad ni gjorde förra sommaren!

Citat från GP artikeln ovan:

"Det slår inte fel - nio månader efter semestern ökar arbetsbelastningen på förlossningen."

• Projekt Lennart

Helena - vilken liten söting på bilden!

• Thursday

Mmm, läste faktiskt tidningen imorse (snäll bebis idag!) och såg det där om BB. Ni skulle varit lite snabbare people, i februari var det ingen rusning

• HannaJohansen

Alex kom den 1 februari och jag fick eget rum, det var hur lugnt som helst. Jag talade dock med en mamma nere på BVC som fick den 5 feb och då fick hon dela rum med 3 andra så det kan svänga snabbt.

• MiaMitisen

Hanna: hörde att mina grabbar var borta och hälsade på er igår. Hoppas dom skötte sig.

Nu har patriks syssling med dotter åkt. Vi kom fram till att du, Jane, är kompis med henne. Annika J. Ska ha barn nu i april. Ibland är världe liten.

Nu ska Oscar och jag gå ut på en liten promenad innan det är dags för middag.
    Höres!!

• lillaC

Det svänger väldigt snabbt med belastningen på förlossningen och BB. Vi fick eget rum och Andreas sov kvar i två nätter men när vi åkte hem var det 16 st som väntade på att få komma upp till BB från förlossningen. Det är nog ingen idé att fundera över det där förrän det är dags att ringa och kolla om de har plats. Tyvärr...

• HannaJohansen

Mia, de skötte sig fint Oscar är verkligen supersöt. Hur fungerar det när man är hemma på havandeskapspenning, får han gå fulltid på dagis då? Samuel går nu tre dagar i veckan från 8 till 16. Jag läser en universitetskurs på distans så då fick jag ha honom mer hos dagmamman. Kul för honom, jobbigt för mig. Min gröthjärna fixar inte riktigt en engelsk bok på 900 sidor...vad har jag gett mig in på??

Nu skall jag snart kolla på The Mentalist min nya favoritserie. Han ser så trevlig ut....

• efia

Det här måste ju vara rekord på hur mycket som skrivs sen vi startade tråden - jättekul! Tänk att det är tredje tråden vi är inne på, det måste ju betyda att 9 månader snart har gått för min del... ;) Nu är det verkligen nedräkning, bara denna och nästa vecka kvar att jobba och korta veckor på det. Underbart skönt men har så jäkla mycket att göra så fattar inte hur jag ska hinna. Det blir intensiva veckor, men sen ska jag vila igen.

Slängde in ett grattis till Helena, men det var ju på gamla tråden, så får ju se till att gratta här också och såklart till Sara O också. Stora grattiskramar till er båda. Äntligen kom hon då, Sara. :) Först ut i vår föräldragrupp!

Sara W - några känningar, du som nu går på övertid?

Välkommen Sofia, såklart du ska hänga på. Vi bor i Aspenäs, så i dina gamla kvarter, jag är också från Lerum från början.

Kan vi inte ta en fika helgen efter påsk? Lördag funkar för mig om det blir samma tid som vi brukar, annars funkar söndagen bäst för mig. Hur ser det ut för er?

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3