• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiniStumpan

Välkommen till tråden Katarina.

Vilket härligt påskväder det är. Hade tänkt ta första barnvagnspromenaden idag men vi kom inte så långt. Får ta den i morgon istället. Har inte vagnen hemma än ens. Så får passa på när jag skall till mina föräldrar i morgon. Där alla resterande baby saker fortfarande står. Jag hann liksom inte ta hem allt innan lillkillen tittade ut.
    Tänk att mitt egentliga BF är på tisdag. Nu kan jag inte tänka mig att jag fortfarande skulle vara gravid. Och i morgon har min lille redan funnits i en vecka. Shit vad tog tog denna veckan vägen?
    Känns som igår som jag och Andreas åkte till förlossningen ju, innan vi blev tre i familjen.

Glad påsk på er allihop.
    Kram Helena

• lillaC

Jösses, vad man ammar mycket i början, det hade jag helt glömt av!

Så sitter jag här i soffan igen och hör hur det arbetas på omkring mig. Största delen av den tiden som Hanna är vaken ammar hon. Och mest vaken är hon på kvällen, när Noah sover förstås. Det är allt tur att jag har en bärbar dator och fungerande fjärrkontroller. Och en son, som om han får välja själv, vill bli läst för i oändlighet....

Hoppas att ni alla har en skön påsk i det härliga vädret och att påskharen hittar hem till er!

• solima

Jag kan inte på onsdag. Jobbar då .. =(

• MiniStumpan

Igår var jag ensam med Max för första gången. Och det fungerade jättebra. Jag hann duscha, äta frukost, göra oss iordning och packa in oss i bilen och åka till mamma.
    Så nu när jag vet att jag klarar av detta så tror jag med all sannolikhet att jag kan komma med på lunchen på onsdag. Jag var bara tvungen att känna på det lite innan. Allt man skall göra nu kräver ju sin planering.

Hoppas på att det fungerar lika bra idag.

Tittar nu på min son och undrar varför han inte kan sova så gott som han gör nu, även på nätterna. Men han är bara SÅ söt.

Ha en go dag solen.

• efia

Vad roligt att bestäms så mycket träffar i tråden! Kommer eventuellt att jobba hemifrån på onsdag och då kan ju en lunch på Aludden passa bra, men eftersom det är sista jobbveckan nu (tjohoo!) så får vi väl se om det funkar att vara hemma.

Vilken fantastisk helg det har varit, man får så mycket energi av det här sommarvädret. Tyvärr hänger inte kroppen riktigt med på allt jag känner för att hitta på så idag sitter jag med rätt kraftiga foglossningar igen och det får bli lite lugnare tempo. Men jäklar vad grejer vi fått gjort, rummet vi håller på med just nu kommer nog faktiskt bli klart idag, känns så jäkla bra att få ställa spjälsängen och byrån med bebiskläderna på plats!

Har kommit in i en knäpp vana och det är att jag alltid vaknar 07.15. Varje dag, oavsett när jag går och lägger mig. Jäkligt störigt eftersom jag känner mig rätt trött då och gärna skulle sova vidare. Delvis är det för att jag är hungrig som jag måste gå upp men det verkar som att Tuss också vaknar då därinne och sätter igång och knör runt. Försöker trycka magen mot Tobbe så att han också ska vakna av en spark, men det funkar ju fasen inte. ;) Orättvist.

Ikväll tänkte vi provköra till Borås, håller dock fortfarande tummarna att det ska bli som för er andra att vi får åka till Östra, men man vet ju aldrig.

• Projekt Lennart

Hej alla och välkommen Katarina. Roligt att du hittade oss

Känner mig ljusår efter er nu som skriver om BEBISAR. Herregud jag har ju bara en mage (det känns allt för avlägset att denna ska bli en bebis för att jag ska känna att jag hänger med i ert snack...). Dock böjar det kännas att jag är gravid på "riktigt" nu. får sammandragningar om jag går för fort, ont i ryggen om jag grejar för länge i trädgården, inte bekvämt att sitta i soffan, hur jag än sitter (antingen är det ryggen eller magen som är obekväm) och vaknar varje gång jag vänder mig i sängen (en gång förvisso av att jag kunde vända mig UTAN att det kändes jobbigt - tänk vad man vänjer sig...).

Syrran och hennes familj (inkl två vildingar på 5 o 7 år) var och hälsade på här under påsken och den här gången hade med sig en vagga och två papperskassar med babykläder (förra gången var det två papperskassa med kläder modell större + två påsar spel). Mkt bra med syskon som är före en själv

Blir det fika på lördag eller söndag? Vore roligt att vara med (men jag får som sagt se om det hinns med - vill ju få klart en del innan juni och veckodagarna blir det ju inte mkt med när man jobbar som jag gör...).

Ha det gott!

• HannaJohansen

Jag instämmer med dig Titti - laptop, trådlös telefon och fjärkontroller är ett måste i amningstider + dricka!!! Jisses vad törstig jag är hela tiden.

Jag har ammat utomhus ett par gånger under påsk men det är lite bökigare med solhattar som ramlar av eller halkar ner över ögonen så att lillen blir tokig och börjar slingra sig! Men vad gör man inte för att få lite sol i ansiktet, jag tankar verkligen ljus just nu. Det var en lång vinter.

Ha en skön dag!

• MiaMitisen

God morgon mammor och magar!
    Hoppas att ni har haft en bra påsk. Det har vi! Även om vi egentligen inte har gjort så mycket.
    Har grejat hemma en del, Oscar har fått sig en sandlåda och jag har planterat lite. Ska nog bli bra när det är klart.

Just nu ligger jag och slappar i soffan och tittar på första Beck-filmen. Kände att jag inte hade lust till att göra någon nytta med en gång på morgonen. Man kan få njuta lite av ensamheten först va??

Men sen blir det väl att plocka och greja lite. Blir det skönare ute får jag väl ta en sväng där också. Eller så får det bli efter jag har hämtat Oscar. Har ingen ork till något idag..

Åsa: När och var hämtar jag dig imorgon?? 

Ska vara hos bm klockan 14 och inte klockan 9.
    Åter till filmen....

• Projekt Lennart

Halloj igen!

Så var man tebax på jobbet då... Ändå inte bara tråkigt, blev faktiskt lite rastlös igår när jag hade grejat lite i trädgården (tillräckligt för en dag när man är gravidus), rostat lite smaskig müsli, fixat lunch, bakat hallonpaj, läst tidningen osv. Kände att jag ville göra lite någon "nytta" men allt som innebär minsta ansträngning kändes uteslutet liksom att gå promenad eller annat. Satte mig och klistrade in semesterbilder i ett album (då har det gått långt) men det bara kröp i kroppen på mig, och ändå orkade jag inte ta tag i mig och åka in till stan för att fika med någon kompis eller så, men till slut fick jag med mig sambon på en utflykt till Alingsås (wow). Det var trevligt, men nu börjar jag tvivla på hur kul jag kommer tycka att det är att vara hemma hela juni... Hoppas att Lennart har bråttom och kommer minst två veckor före BF alt att ni andra kommer vara tillräckligt sällskapsjuka då för att jag skulle kunna hänga med er

Har det bestämts om det blir fika på lördag eller söndag? Jag röstar på söndag.

• Thursday

Men det låte ju supermysigt att greja ute, Mia. Det är verkligen den grejen jag har kvar att lösa. Annars börjar det kännas någorlunda bekvämt med Axel, jag äter tre mål mat om dagen på någorlunda bestämda tider, ger mig ut på promenader och lunchdater både hemmavid och på stan och i veckan lyckades jag till och med baka en kaka. Men hur sjutton jag ska lösa vårbruket begriper jag inte. Axel är ju så social, och sover såpass lite på dagarna att det känns nästintill omöjligt att jag ska kunna vara ute någon timme på dagen och räfsa och klippa... Jag tror att vi måste börja träna honom på att sova i vagnen när den står stilla!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3