• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Åsa har fått en liten Wilhelm. Med andra ord kommer inte hon till lunchen.

• Projekt Lennart

Åh så roligt! Grattis Åsa, hoppas att allt har gått bra!

• MiaMitisen

Lunchen var jättetrevlig och alla småttingar skötte sig jättefint tycker jag.

Min kropp hade skött sig mindre bra... Har gått upp 4 kg på 3 veckor.... Jaja... det blir många promenader till sommaren istället.
    HB-värdet var bra, så det var bara vanlig gravidtrötthet och dålig sömntrötthet. Vilket känns bra. SF-måttet har gått från normalkurva till lite över normalkurva. Kan ju förklara lite av dom där 4 kilona kanske...

• efia

Tycker att alla små bebisarna skötte sig exemplariskt bra idag. Mammorna också, för den delen. Nånting säger mig att det kommer bli mer och mer skrikande på våra träffar framöver... Mest från bebisarna dock. :) Skoj att se er och era små underverk, kan liksom inte fatta vart ni gick för att få bytt era stora magar (jag vet att ni hade dem för inte alls längesen!) till nåt så litet och sött som man kan köra i en vagn istället. Verkar ju lovande i alla fall.

• simsarabim

Grattis till Åsa - ännu en gång! Hoppas vi får höra din historia snart! Synd att jag och Alicia missade lunchen - vi har inte kommit så långt i vår 10dagar gamla relation....man får börja smått! Men förhoppningsvis nästa gång! just nu tränar vi oss på amning, bajsning, kissa över alla breddar, och skrika emellanåt..och så sova någon gång också!

• Annapanna79

Hej vad mysigt det låter med lunch bebisar.. Själv var jag hos BM i morse och bebisen låg bra medhuvudet neråt, jag har varit lite orolig att den som sin storebror satt fast med huvudet upp. Vill inte snittas engång till.

Någon som ska bada i morgon, jag hade iallafall tänkt att gå dit och röra lite på fläsket. Jag har gått upp 10kg nu känns mindre bra..Men som du säger Mia så får det bli många promenader sen.

• efia

Vi ser fram emot att träffa Alicia nästa gång istället Sara, ingen stress!

Jag har som plan att plaska imorgon men som vanligt beror det på dagsformen så får se det som en bonus om jag orkar helt enkelt. Hmm, vid närmare eftertanke kanske jag borde med tanke på påskägget som på något märkligt sätt hamnade bredvid mig här vid datorn och börjar se oroväckande tomt ut. Och hunden är inte ens hemma, så henne kan jag inte skylla på... Tusan.

• MiniStumpan

Grattis Åsa.
    Hoppas allt gick bra. Skall bli kul att höra din historia senare.

Det var trevligt på lunchen igår. Och så här i efterhand förstår jag inte alls varför jag var så nervös. Min lille sov ju som en prins hela tiden och fortsatte med det när vi kom hem.
    Detta fick vi dock igen nu i natt när Max inte har sovit många minuter i sträck. Misstänker lite magknip. Men nu verkar det bättre.

Idag är det hembesök av BVC som väntar. Skall bli kul att se om han blivit nåt större och äter som han skall.

Ha en skön dag i solen

• lillaC

Håller med om att lunchen igår var trevlig. Även om det var lite liv i en del av bebisarna redan nu, kommer det ju inte direkt bli lugnare framöver!

Idag börjar vardagen för oss. Andreas gick till jobbet i morse och jag och Noah fick en trevlig morgon OCH kom i tid till förskolan! Detta var nog tack vara Hanna, som såg till att vi kom upp i god tid.....

Idag ska jag försöka vila lite (det har jag knappt hunnit med hittills) och kanske hinna en sväng till Lindex.

Ha det skönt i solen!

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3