• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • Thursday

Rea alltså? Jag får nog hålla mig, brände 760 spänn på en sängmobil med speldosa idag... men jag har inte hittat någon annan jag gillar så då får det vara så! Vilken fin dag! Axel har varit ett mönsterbarn idag så vi kunde äta lunch på stan medan han sov i vagnen och sen har vi varit ute ett par timmar i trädgården och fixat medan han låg i vagnen igen. Nu ligger han i vaggan och glor på (och pratar med) sin nya mobil - han är helt enorm med att titta på saker, älskar alla mobiler och babygym och då är det ju så roligt att handla till honom

• HannaJohansen

Jag får nog stanna hemma och som god hustru sköta markservicen för min man som bygger garage.

Idag var jag tvungen att ringa sjukvårdupplysningen då Alex bajsade turkosa...men som det mesta som gäller barn så var det helt normalt. Ett litet virus i magen kanske men inget att oroa sig över!

Han är glad och pigg som vanligt så jag antar att hon har rätt.

Spännande med alla nya små Lerumsbor, det är verkligen en babyboom just nu.

/Hanna

• Tehus

Hej! Meddelande från nybliven snurrig mamma:

Någon kom inatt och stal mina tuttar och ersatte dem med stenhårda fotbollar av något slag. Aj! Men vem bryr sig egentligen när man plötsligt insett vad lycka är? Full av hormoner med tårar som sprutar och läckande tuttar... Trött! Världens sötaste lilla pojke som knappt gnäller en sekund.

Är det så här det är att vara mamma? Jag hade aldrig kunnat föreställa mig...

Sa jag att jag var lycklig?

• MiaMitisen

Gud va det låter mysigt Åsa.

Nu är oscar ute och leker sen en stund tillbaka. Jag själv ska ta disken. Sen blir det allum och betalakläderna påpolarn. Efter det ska vi tillkompisens stall och titta på nya lamm och fika lite. När vi ändå är där ska vi ta en promenad till Torpet freden och äta våfflor.

Ha en mysig dag!

• lillaC

Härligt Åsa!

Vi hade en spontan grillfest här igår med ett gäng kompisar, så idag ligger jag lite back med sömnen, ändå gick jag och la mig medan de fortfarande var kvar! Ammar ju två gånger per natt och sen vaknar Noah tidigt, idag sov han ändå till kl 7 som tur var. Det kan vara ännu tidigare...

Igår var jag nere i källaren och hämtade upp lite kläder ur lådan med stl 62, jösses vad den här lilla fröken äter och växer!

Verkar inte bli någon fika denna helgen, får väl bli en annan gång.

Ha en skön dag!

• MiaMitisen

Nu är vi hemma igen. Har varit i stallet hela dagen. Fåren klämde ut sina lamm medans vi var där. Dom var så små och söta. Så oscar har matat fåren idag, hjälpt till med mockningen hos kompisens häst, tagit in honom från hagen och haft det mysigt.
    Nu sitter han i soffan och är dundertrött. Antar att det blir ett bad och sen sängen för hans del.
    Vi gick ju från Jonsereds herrgård till Torpet freden på en promenad, endast uppförsbackar och sen köpte vi våffla där. Dom hade även haft mulledag så han hade roligt med alla barnen som var där.
    Det har varit fullt ös för honom idag.

Idag ska jag äta godis och lantchips och det ska bli SÅÅÅÅÅ gott!!! Är inte alls någn gottegris... *ler*

• Tehus

Oj, jag var visst väldigt känslosam igår. Känner mig bakis idag, tror ni man kan bli bakis på hormoner? Vi har det bara bra fortfarande i alla fall. Fattar inte hur Titti fixade att gå och fika efter bara några dagar, här går vi omkring som i en dimma och försöker förstå.

Har någon hört något om hur det gått för Sara W?

• Annapanna79

Åsa visst är det underbart. Ja man kan nästan känna sig lite bakis av alla känslor.

Jag ska bara jobba 3 veckor till fick igenom hel havadeskapspenning, helt underbart trodde aldrig att jag skulle få igenom det. Med Hilma fick jag bara halv så det ska faktiskt bli otroligt skönt att inte behöva jobba mer än 10 st 10 timmars dagar till.

Så snart kan jag också vara med och fika

• Projekt Lennart

Åh, det är ju inte så att man längtar så rysligt mkt efter att Lennart ska "pluppa ut" när man hör hur lyckliga ni är Skönt också att ni inte bara skriver om lyckokänslor utan även om vad som är jobbigt. Känner att man är otroligt priviligerad som får så mkt förhandsinfo om vad som komma skall genom den här tråden - tack alla!

Igår var vi och rekade vägen till Borås förlossning. Det känns tryggt att ha det avklarat (vi har ju Borås som första hands val, vilket verkar vara något vi är relativt ensamma om...). Det var ju lite lurigt det att det i rondellen där man ska svänga av till förlossningen inte var skyltat förlossning utan endast akutmottagning, men i övrigt var det ju inte så svårt att hitta. Men som sagt, ändå skönt att ha det gjort.

Tog oss även en svängom till Gällstad (Lager 157 mm). Kan väl inte påstå att man är på världens shoppinghumör med den här kalasmagen, men sambon shoppade dessto mer (och jag hittade iofs en väska och en tröja som jag hoppas passar i sommar - postmage) och Lennart fick en supersöt pjamas från SVEA .

Anna - vad skönt för dig att du får gå hem snart - det vore ju helt sjukt om du inte fick det så mkt besvär du har och dessutom ett så tungt jobb. Hoppas att vi ses på vattengympan ikväll (det ska bli gott - men *pouh* vad jag önskar att det vore 10 grader kallare i vattnet).

Hoppas att jag får tillfälle att träffa er snart. Fika skulle jag kunna göra på söndag och om ni ska luncha en dag och jag inte har några möten inbokade skulle jag ju alltid kunna jobba hemifrån.

Ha det gott!

• lillaC

Jag kan äta lunch eller ta en fika/promenad torsdag eller fredag om någon annan är sugen...

Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3