• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • lia76

Jag tycker det är rätt så mycket pengar att lägga 100kr var.
    Hur många är ni?
    Räcker det inte med 50kr?

Stella och Ida
  • shitvadjaghatar

Beror ju helt på hur många man är som samlar och om det är någon som jobbat länge, fyller jämt mm.

på jobbet lägger vi 100 kr per år till presentkassan.

• La Lola

Det är en ganska stor summa för en present till en chef tycker jag.

Vore det bästa kompisen, ja då är kanske summan mer vettig.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Garderobshylla

Alltså det beror ju helt på, är man 40 pers som ska lägga 100kr var, då är det mycket pengar. Är man 3 pers som ska ge 100kr var, så är det lite.

Sen beror det även på hur väl man känner människan och om människan fyller jämt.

• Fidelis ad urnam
    lia76 skrev 2009-04-06 16:24:57 följande:
    Jag tycker det är rätt så mycket pengar att lägga 100kr var. Hur många är ni? Räcker det inte med 50kr?
    Vi är 9 pers och nej, 50 kr räcker inte.
    shitvadjaghatar skrev 2009-04-06 16:26:16 följande:
    Beror ju helt på hur många man är som samlar och om det är någon som jobbat länge, fyller jämt mm. på jobbet lägger vi 100 kr per år till presentkassan.
    Hon fyller jämt och hon är en sådan där underbar chef som alltid ställer upp och har jobbat järnet för att få allt att funka bra nu under uppstarten.
    La Lola skrev 2009-04-06 16:26:17 följande:
    Det är en ganska stor summa för en present till en chef tycker jag. Vore det bästa kompisen, ja då är kanske summan mer vettig.
    100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • a mor

Beroende på hur många ni är, men nog låter 100kr redigt tilltaget till en chef. Till en kompis ja, men annars kan det gott räcka med max en 50-lapp.

• Tant J

Det beror på om jag gillar personen som det ska samlas in pengar till. Faktiskt.
    En person jag inte alls gillar vill jag inte lägga 100 kr. på.
    En person som jag gillar (och umgås med) får gärna en hundralapp från mej.

• Zimlis

Det beror på hur mycket jag tycker om personen
    Sen är det ju hur många man är som samlar in och vad man ska köpa

Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:28:57 följande:
    100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar.
    Ja men alla är ju inte gjorda av pengar.
    För mig är 100 kr en ganska stor slant.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Poison Girl

100 kr till chefen. Nej det skulle jag inte ge. Vet inte ens om jag skulle lägga 100 kr på bästa kompisen. För mig är 100 kr en ganska stor summa pengar. Särskilt nu. Och som tur är varken jag eller mina kompisar särskilt impade av prislappen på presenten. Det är tanken som räknas och huvudsaken att det kommer från hjärtat!

Svar på tråden 100 kr är för dig?