• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • stresss
    Lavish skrev 2009-04-06 18:42:18 följande:
    Det där beror ju helt på er relation, arbetsplatsen och ärligt talat - snittlönen på stället. Är det folk som slutar titt som tätt och ni inte har mer en medellöner är det på tok för mycket. Är det någon ni samtliga jobbat med länge, alla i gänget har bra lön och ni gillar henne såklart, så är det väl ok. Men i snitt, som present till kollega, är det för mycket. Skulle själv föreslagit max 50.
    Håller med!!!
  • Stargirl

Jag skulle inte lägga 100 på en present till chefen. Det bör arbetsplatsen stå för. En symbolisk blomma där alal lägger 10 kr bör räcka.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • ESCV

Jag tycker 100 kr låter som rätt mycket pengar i sammanhanget. Om man är många som lägger pengar till presenten borde 50 kronor räcka gott och väl.

Jag valde alternativet "Ganska stor summa".

★°☆ PIM PIM ☆°★
  • Mysan59

På dom jobb som jag har varit dom senaste åren, så brukar vi lägga kring 20-30 kr var.

Jag tycker som #93, att 100 kr låter mycket i det här sammanhanget.

• Sfinxen

Håller med - det är en stor summa för någon på jobbet. 20-40 kr max tycker jag vore ok.

• 242

oj,vad tänkte ni köpa egentligen...
    100kr e mkt..räcker med ca 20-50kr/per person om man går ihop..jag hade reagerat som din arbetskamrat.

100kr är mycket pengar för många.
    100kr  behöver många  lägga på mat och hushåll mer än på en arbetskamrat.

Ja,jag har dyslexi..
  • Milkina cerka

Säger som många andra innan, det är mycket, på mitt jobb jag hade tidigare lade vi 20-30kr om vi samlade ihop till någon.

• VulgusProfanum

Jag tycker en 100:- är för mycket till en arbetskamrat. Vi brukar lägga kring en 50 lapp.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • gryning2

För stor summa om det är till en person på jobbet. Till en släkting känns det OK. Med jobbet känns det mer rimligt med max 50 kr.

• Klåggan

På jobbet är det en ganska stor summa, till en kompis eller släkting är det ju en väldigt liten!

Svar på tråden 100 kr är för dig?