• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • buffybus

tycker 100 kr på en arbetskollega är alldeles för mkt.. verkligen.. 20kr kunde jag lagt..

André ska bli storebror i Juli-09
  • Fidelis ad urnam
    lovemyboys skrev 2009-04-06 17:00:36 följande:
    Jag har inte ett skit med att göra i andras ekonomi...och är 100 kr mycket för en person så fine!! Alla kanske inte kan slänga ut en hel hundring på "vem som helst"... Och bara för att det rååkar va en chef...som förmodligen tjänar betydligt mer än er...skulle jag aldrig bli brun på tungan för!!! Luktar inställsamhet...luktar pyyton!
    Inställsamhet?

Är det inställsamhet att vi uppskattar våran chef och vill ge henne en rolig present?
    Vi umgås med varandra 40 timmar i veckan, går ut och äter ihop och har roligt ihop.
    Vi är alla bra vänner med varandra och gör arbetsdagarna lite enklare.

Vi uppskattar varandra på våran arbetsplats och ställer upp för varandra. Tror aldrig jag har jobbat på ett så bra ställe som detta förut.

Så nej, vi försöker inte ställa oss in. Vi köper en present för att vi bryr oss och för att vi vill gratta henne på 40 års dagen
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • lovemyboys
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 17:07:15 följande:
    Inställsamhet? Är det inställsamhet att vi uppskattar våran chef och vill ge henne en rolig present? Vi umgås med varandra 40 timmar i veckan, går ut och äter ihop och har roligt ihop. Vi är alla bra vänner med varandra och gör arbetsdagarna lite enklare. Vi uppskattar varandra på våran arbetsplats och ställer upp för varandra. Tror aldrig jag har jobbat på ett så bra ställe som detta förut. Så nej, vi försöker inte ställa oss in. Vi köper en present för att vi bryr oss och för att vi vill gratta henne på 40 års dagen
    Jag trivs åxå på min arbetsplats, vi har åxå roligt ihop....men om du trooor att det handlar om vilken summa pengar det man lägger på en present...så undrar ju jag vilken sorts vänskap det är...Vi la just ihop till en som fyllde 60...då la vi 40/pers.
    Och vi gillar henne jättemycket...men det ska ju inte en dyr present berätta, det kan jag visa...Graatis!!
  • baby78

För att vara en kollega är det på tok för mycket. På mitt jobb läggs det ca 30 spänn när det är insamling till någon, oavsett chef eller inte! Men till en vän är det en helt annan sak.

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • stjernfall

Jag hade tyckt en 50-lapp var mer lagom. Om man är några stycken så blir ju en 50-lapp var ändå ganska mycket pengar.

En hunring känns för mycket om man ska lägga ut det varje gång någon på jobbet fyller år.

Lite beroende på hur många man är på jobbet och vilken relation man har till varandra, så tycker jag mellan 50-100kr kunde vara lagom.

• lövet2

En ganska stor summa när det gäller en arbetskamrat.

I love good guys!
  • AnneSophie
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 16:23:47 följande:
    Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?
    100 kr/person till en gruppchef tycker jag personligen är för mycket pengar. Å andra sidan beror det kanske också på hur många man är i gruppen och hur nära kontakt man har på jobbet/fritiden. Men jag tycker spontant att det är för mycket pengar per person, och jag är inte snål.
    moderatorsvart
  • grön banan

Fidelis ad urnam skrev 2009-04-06 17:07:15 följande:

Inställsamhet? Är det inställsamhet att vi uppskattar våran chef och vill ge henne en rolig present? Vi umgås med varandra 40 timmar i veckan, går ut och äter ihop och har roligt ihop. Vi är alla bra vänner med varandra och gör arbetsdagarna lite enklare. Vi uppskattar varandra på våran arbetsplats och ställer upp för varandra. Tror aldrig jag har jobbat på ett så bra ställe som detta förut. Så nej, vi försöker inte ställa oss in. Vi köper en present för att vi bryr oss och för att vi vill gratta henne på 40 års dagen
    Värdet på en present visar inte att man tycker mer om nån.
  • Purlan

Tycker att det är en ganska stor summa för att vara till en kollega...

• Svanflikkan85

För mig är 100kr på en sån grej en ganska stor summa just nu...

Svar på tråden 100 kr är för dig?