• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • Thaleia

Ja, det är på tok för mycket för ngn på jobbet oavsett hur mkt man gillar varandra och hur mycket man än trivs på sitt arbete! Hälften hade räckt gott och väl, tycker jag.

• AnneSophie
    grön banan skrev 2009-04-06 17:15:22 följande:
     Värdet på en present visar inte att man tycker mer om nån.
    Sant, så sant!
    Det är tanken bakom/kring presenten som räknas
    moderatorsvart
  • LyckaJones

Jag tycker det är ganska mycket, eftersom det var en kollega.

• grön banan

Är väl bättre att börja berömma varandras arbete oftare än att köpa överdådiga presenter?

• stjärndamm

Läste för fort och röstade fel. Tycker iaf det är en helt ok summa.

• Quiet thoughts

Beror väl på.
    Här på vissa jobb får man guldklockor osv som kollegerna skramlar ihop till så påså vis är 100 kr lite uträknat på fina saker.

• grön banan

Man kan väl lägga anonymt vad man vill o sen köpa för det. Visst finns risken att nån inte lägger nåt, men den får man kanske ta.

• klurifax

100 :- till en gruppchef hade jag aldrig lagt, oavsett hur mkt jag uppskattar denne. Till presenter till arbetskamrater skulle jag aldrig lägga mer än typ 50:-. Det handlar inte om pengarna, för jag hade verkligen haft råd. Men vänner är vänner och kollegor är kollegor. Är jag mer vän än kollega ger jag något själv också - utanför arbetstid.

• Meline

Tycker att det är för mycket. 30-40kr hade varit mer lagom.

• delifi2

tycker det är alldels för mycket för en kollega.
    När det är nåt som ska läggas på vårt jobb lägger vi ca 20 kr och även om det räcker till en fin blomma så är det tanken som räknas. det visar ju att man bryr sig om varann och tänker på varann

Svar på tråden 100 kr är för dig?