• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • Tant J

"100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar."

Näää. Mina kompisar förväntar sig inte presenter för 3000 kr. Vems kompisar gör det?

• La Lola
    Poison Girl skrev 2009-04-06 16:34:00 följande:
    100 kr till chefen. Nej det skulle jag inte ge. Vet inte ens om jag skulle lägga 100 kr på bästa kompisen. För mig är 100 kr en ganska stor summa pengar. Särskilt nu. Och som tur är varken jag eller mina kompisar särskilt impade av prislappen på presenten. Det är tanken som räknas och huvudsaken att det kommer från hjärtat!
    Word!
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    Tant J skrev 2009-04-06 16:35:39 följande:
    "100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar." Näää. Mina kompisar förväntar sig inte presenter för 3000 kr. Vems kompisar gör det?
    Inte mina iaf.
    *mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • ludenben
    Poison Girl skrev 2009-04-06 16:34:00 följande:
    100 kr till chefen. Nej det skulle jag inte ge. Vet inte ens om jag skulle lägga 100 kr på bästa kompisen. För mig är 100 kr en ganska stor summa pengar. Särskilt nu. Och som tur är varken jag eller mina kompisar särskilt impade av prislappen på presenten. Det är tanken som räknas och huvudsaken att det kommer från hjärtat!
    håller med...
    Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • Poison Girl

La Lola skrev 2009-04-06 16:36:46 följande:

Inte mina iaf.
    Inte mina heller. Och inte jag heller. Jag tror nog aldrig att jag fått en så dyr present i hela mitt liv. Men inte är jag ledsen för det.
  • Fidelis ad urnam

Jag tycker att en hundralapp, det kan man undvara, det är ingen större summa.
    Nu var vi ju 8 personer som tyckte så och hon kunde gott ha tackat nej och köpt någonting eget.

Vad gäller presenter till kompisar. En av makens barndomskompisar fyllde 30 i helgen och vi var 9 par som samlade pengar till presenten, vi lade 330 kr och det kändes som en låg summa att lägga.

Men alla tänker vi olika, tydligen.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Zimlis

Min kompis fick en platta cider för att hon passat min hund, sambon hade vart i tyskland och jag jobbade.. den kostade typ 80:- men hon vart själaglad

Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • ludenben
    Tant J skrev 2009-04-06 16:35:39 följande:
    "100 kr till närmsta kompisen? Då hoppas jag att man är 30 pers som samlar." Näää. Mina kompisar förväntar sig inte presenter för 3000 kr. Vems kompisar gör det?
    inte mina heller... så giriga är dom inte.
    Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • HemmaHosSofi

Vi brukar lägga 20kr till liknande insamlingar, det tycker jag personligen är lagom även om jag hade kunnat bidra med 100kr också.

Tycker att din kollega skall lägga det hon tycker är lagom om så bara 50kr. Som sagt det är ju tanken som räknas och har dom det kämpigt att få mat på bordet så ÄR 100kr enormt mycket.

• grön banan

100 kr är för mycket för mig. Max 60.

Svar på tråden 100 kr är för dig?