• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • funfactory

På lidl här jag bor har de fortfarande kvar det gamla systemet. Det funkar bra om man har vagn, annars är det dåligt tycker jag.
    Man har väl alltid kunnat betala med kort på lidl?

• Einstein

Hur billigt är det egentligen att handla på Lidl? Att det är billigare än Coop Forum och de andra dyrare affärerna är ju självklart. Fast hur ligger priserna egentligen i jämförelse med t ex Willys? Då menar inte på vissa utvalda lockvaror utan överlag och att man utgår från Lidls lite mer begränsade sortiment.

• funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 14:19:53 följande:
    Hur billigt är det egentligen att handla på Lidl? Att det är billigare än Coop Forum och de andra dyrare affärerna är ju självklart. Fast hur ligger priserna egentligen i jämförelse med t ex Willys? Då menar inte på vissa utvalda lockvaror utan överlag och att man utgår från Lidls lite mer begränsade sortiment.
    Jag vet till 100% att Lidl är billigare än netto. Men vet inte hur det står till med Willys.
  • Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 14:48:06 följande:
    Jag vet till 100% att Lidl är billigare än netto. Men vet inte hur det står till med Willys.
    Jo, men hur mycket billigare? Det kan ju inte röra sig om några stora summor. Det vore lite intressant att välja ut ett gäng basvaror och göra en jämförelse mellan olika kedjor och olika orter.
  • funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 14:59:07 följande:
    Jo, men hur mycket billigare? Det kan ju inte röra sig om några stora summor. Det vore lite intressant att välja ut ett gäng basvaror och göra en jämförelse mellan olika kedjor och olika orter.
    Jag tycker Netto är lika dyrt som ICA Maxi. När jag handlar där och handlar på netto ungefär samma varor så är det inte stor skillnad på slut summan. Dock när jag handlar på Lidl blir det alltid 150-200kr billigare =)
    Willys är också billigt vad jag vet, men eftersom det inte finns någon här i närheten så handlar jag inte där så mycket..
  • Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 15:07:03 följande:
    Jag tycker Netto är lika dyrt som ICA Maxi. När jag handlar där och handlar på netto ungefär samma varor så är det inte stor skillnad på slut summan. Dock när jag handlar på Lidl blir det alltid 150-200kr billigare =) Willys är också billigt vad jag vet, men eftersom det inte finns någon här i närheten så handlar jag inte där så mycket..
    Vi har ett Netto i Karlstad, men jag har aldrig varit dit.
  • Einstein

Det gäller ju verkligen att ha ögonen och minnet med sig när man ska handla billigt, för vissa varor kan vara dyrare i de billiga affärerna.

• funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 15:10:15 följande:
    Det gäller ju verkligen att ha ögonen och minnet med sig när man ska handla billigt, för vissa varor kan vara dyrare i de billiga affärerna.
    Jo så kan det också vara =)
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?