• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • lokisse

Jag bor i tyskland och det är inget problem alls dom har hard regler här med

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • InHeaven

tycker inte det är något problem alls med lidl.. visst kan man kanske känna att köttet tex är transporterat lite väl långt. men som sagts å hard e svenska råvaror med.. och tycker absolut att man bör testa... sen är det ju så att utbudet inte är det bästa. men det som de har ser jag inget fel på.

kommer ihåg när de kom hit till sverige då var jag där var och varannan dag och köpte deras chokladkakor med nonstop i tex.. sååååå goda...
    sen har jag hört att deras glass ska vara suuuper god.. nu blebv jag sugen på att åka dit och köpa massor :D

Nova min egna lilla stjärna
  • Gege

de har ju inte fullt sortiment som willys men basvaror lönar sig absolut att handla på lidl och de har ju numera i stort sett samma märken som alla andra butiker på ris, pasta etc.

• Howdahkan

Mjölet är bra och billigt. Sen har dom ett semlemjöl som receptet står på förpakningen som är super gott.

• Needy

Har alltid var skeptisk mot Lidl..men bestämde mej för att prova. Jag är supernöjd. Vissa saker är ju dessutom jättebilliga. Sen har de mycket konstigt med, men man får prova sej fram.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Einstein
    Lanloun skrev 2009-04-09 20:09:10 följande:
    Vårat Willys här i Karlstad är jättebra och väldigt fräscht, dom har nyss byggt om.
    Jag bor i närheten och har handlat på Både Willys och Lidl på Wåxnäs. Jag kan säga att jag inte skulle kunna få med mig allt på min lista om jag åkte till Lidl. Nu har jag visserligen bara varit på Lidl två gånger, men jag gillar verkligen inte den affären! Nu håller de ju på och bygger en ny affär (Åh vad heter det där då? Hör det till Kroppkärr kanske?), den kanske blir bättre. På Wåxnäs tyckte jag mest att det var en massa onyttigheter. Fast åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, Willys ligger ju bara ett stenkast bort så det är ju bara att åka dit efteråt.
  • Zenobia

Vi handlar en hel del i Lidl, man har provat en hel del där och det efter att man varit i Finland och det enda stället vi kunde handla billig mat på var just Lidl. Tycker dom har bra mat där och t ex vissa av deras korvar har en bra hög köttinnehåll. Sen deras salami är jättegod, kycklingfilen är inte så tokig den heller.
    Vi handlar nog det mesta där och alldrig haft nåt problem

• lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 12:44:50 följande:
    Jag bor i närheten och har handlat på Både Willys och Lidl på Wåxnäs. Jag kan säga att jag inte skulle kunna få med mig allt på min lista om jag åkte till Lidl. Nu har jag visserligen bara varit på Lidl två gånger, men jag gillar verkligen inte den affären! Nu håller de ju på och bygger en ny affär (Åh vad heter det där då? Hör det till Kroppkärr kanske?), den kanske blir bättre. På Wåxnäs tyckte jag mest att det var en massa onyttigheter. Fast åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, Willys ligger ju bara ett stenkast bort så det är ju bara att åka dit efteråt.
    lidel är ju inte en vanlig mat affär dar man kan vänta sig att hitta allt utan en discounter som har ett utbud av billiga produkter kompletera far man gjöra nagon annan stans
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 18:46:37 följande:
    lidel är ju inte en vanlig mat affär dar man kan vänta sig att hitta allt utan en discounter som har ett utbud av billiga produkter kompletera far man gjöra nagon annan stans
    Jo, men socker- och fetthalten är nog i genomsnitt väldigt hög på Lidl.
  • Lanloun
    Einstein skrev 2009-04-18 12:44:50 följande:
    Åh tack för infon Jo de håller på o bygger på kroppkärr... ligger ju ganska nära kronoparken, där jag bor. Hm, undrar om man kan ta sig dit med bussen ?? vad tror du ??
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?