• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • Einstein
    Lanloun skrev 2009-04-18 18:51:41 följande:
    Åh tack för infon Jo de håller på o bygger på kroppkärr... ligger ju ganska nära kronoparken, där jag bor. Hm, undrar om man kan ta sig dit med bussen ?? vad tror du ??
    Jag är dåligt på hur bussturerna går, men det skulle nog gå.
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 18:50:13 följande:
    Jo, men socker- och fetthalten är nog i genomsnitt väldigt hög på Lidl.
    det beror pa vaddu handlar för nagot. tror inte en lidel potatis har mer socker äm en coop potatis
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 19:05:55 följande:
    det beror pa vaddu handlar för nagot. tror inte en lidel potatis har mer socker äm en coop potatis
    Jag skrev i genomsnitt och syftade då på affärens hela utbud.
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 19:07:05 följande:
    Jag skrev i genomsnitt och syftade då på affärens hela utbud.
    ja jag skrev att ´det är en discounter och ingern vanlig mat affär vad har det med deras socker halt att gjöra???
    jag skrev att man maste kompletera nagon annan stans. det har liksom inget med om fetthalten i genomsnit hos deras varor är högre än hos ica. Dom för inte allt utan en utvald palet av saker som dom kan trycka priserna pa.
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 19:14:54 följande:
    ja jag skrev att ´det är en discounter och ingern vanlig mat affär vad har det med deras socker halt att gjöra??? jag skrev att man maste kompletera nagon annan stans. det har liksom inget med om fetthalten i genomsnit hos deras varor är högre än hos ica. Dom för inte allt utan en utvald palet av saker som dom kan trycka priserna pa.
    Fast i mitt fall så blir det snarare så att jag får komplettera på Lidl. Det får vara hur billigt det vill, men de flesta av deras varor är jag inte det minsta intresserad av.
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-18 21:45:20 följande:
    Fast i mitt fall så blir det snarare så att jag får komplettera på Lidl. Det får vara hur billigt det vill, men de flesta av deras varor är jag inte det minsta intresserad av.
    JAg tycker att dom har toppen bas grejor ris pasta bröd grönskaer och även burkar och frysta färdiga rätter som är väldigt mycke biligare och minst lika bra!
  • Einstein
    lokisse skrev 2009-04-18 21:55:34 följande:
    JAg tycker att dom har toppen bas grejor ris pasta bröd grönskaer och även burkar och frysta färdiga rätter som är väldigt mycke biligare och minst lika bra!
    Jag har som sagt bara varit där två gånger och jag konstaterade att jag lika gärna kunde handla på Pekås (lokal lågpriskedja som ingår i Konsum Värmland) eller Willys hemma som ligger närmare. Visst vissa varor kanske är lite billigare på Lidl, men inte så att jag tycker att det är värt besväret.

Ts, har du testat Pekås? Har ni det uppe på krp? De är i alla fall billigare än Willys hemma.
  • Einstein
    Einstein skrev 2009-04-18 22:16:45 följande:
    Jag har som sagt bara varit där två gånger och jag konstaterade att jag lika gärna kunde handla på Pekås (lokal lågpriskedja som ingår i Konsum Värmland) eller Willys hemma som ligger närmare. Visst vissa varor kanske är lite billigare på Lidl, men inte så att jag tycker att det är värt besväret. Ts, har du testat Pekås? Har ni det uppe på krp? De är i alla fall billigare än Willys hemma.
    Såg att ni inte har Pekås på krp, men det finns ju en på Rud. Dit har du väl fina bussförbindelser från krp?
  • Einstein

...sedan har du ju Netto på Södra Råtorp med, men där har jag aldrig varit in.

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?