• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • Troll1

Liedl har jättebra blöjor, Tojours tror jag de heter (är för lat för att gå till badrummet och kolla ). Billiga också!

• Örnie

Fördelen med affärer som Lidl (förutom priset, särskilt på ekovaror då) är att den har ett begränsat bassortiment. Tycker jag. Hittar allting snabbt och vet i förväg vilka varor som inte finns där och att jag ibland måste gå till dyra affären för vissa produkter. Jag tycker att bamsestora affärer tar för lång tid att ta sig igenom varje vecka.

• iacata
    Ejin skrev 2009-04-19 13:53:02 följande:
    de där är ju bara lögner.... lidl har använt/anväder sej av svenska kollektivavtal som alla andra butiker...
    Du säger det, jag säger inte att du ljuger. Men då undrar jag bara varför det slogs upp i tidningarna när det kom? Det var där jag läste om det hela, om det var så fel och det skrevs lögner i tidningen har de en skyldighet att göra en korrektion. Den har jag inte läst.
  • MatsAtari
    Ejin skrev 2009-04-19 13:53:02 följande:
    de där är ju bara lögner.... lidl har använt/anväder sej av svenska kollektivavtal som alla andra butiker...
    Ja, klart de gör, men man blir knappast rik av att arbeta på Lidl.
    Vet inte vad de får, men säkert inte mer än 100spänn i timmen max.
  • Nussebarnet

Jag älskar att handla på lidl. Tycker det är skitbra att det finns en affär med bra och billig mat. Juicer och sånt är ju jättebilligt. Tycker även att lidls korv är riktigt god. Sen är det ju bra att man kan hitta ett par nya skor, lite kläder till sonen eller en tv när man ändå är där.

• BubbelBoom

Handlade där tills jag fick med mig en påse nötter med en larv i. Tyckte inte det var så fräsch så dit går jag inte mer.

• mamol
    MatsAtari skrev 2009-04-19 15:55:29 följande:
    Ja, klart de gör, men man blir knappast rik av att arbeta på Lidl. Vet inte vad de får, men säkert inte mer än 100spänn i timmen max.
    Man kännar rusikta bra på lidl jag låg över 100 i timmen... och de e efter svenska avtal e väldigt trött på allt löjligt snack om lidl... visst finns det saker jag ej tyckte var bra där men jag jobbade där i 3 år och försöjde både mig och killen utan några problem... det e inte många ställen någon under 20 år kan få ut 20 000 i månaden
  • Ejin
    MatsAtari skrev 2009-04-19 15:55:29 följande:
    Ja, klart de gör, men man blir knappast rik av att arbeta på Lidl.Vet inte vad de får, men säkert inte mer än 100spänn i timmen max.
    lika rik som på ica eller konsum eller vad det nu kan va... jag tjänar 26,000 i månaden.. jag klarar mej utmärkt...
  • Ejin
    iacata skrev 2009-04-19 15:12:40 följande:
    Du säger det, jag säger inte att du ljuger. Men då undrar jag bara varför det slogs upp i tidningarna när det kom? Det var där jag läste om det hela, om det var så fel och det skrevs lögner i tidningen har de en skyldighet att göra en korrektion. Den har jag inte läst.
    ja för alla vet ju att allt som står i aftonbladet är sant... hrmmm...

ja ja.. då kan du få intyg iaf från en som jobbar på lidl att det är rakt igenom svenska avtal och har så varit sen jag började på lidl vilket är sex år sedan... o det var ju då lidl kom till sverige så så vitt jag vet har alla butiker alltid haft svenska avtal... våran butik var en av dom första i sverige så...
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?