• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • amalie79

Klart man vågar. I flera tester så har Lidls produkter fått bra betyg, bland annat vaniljglassen. Och mycket saker de har finns svenska märken också.

Har köpt Scans nötfärs för femtio kronor kilot vid flera tillfällen, även svenska kycklingfiléer till mycket bra pris.

Mina katter är tokiga i kattmaten därifrån och den har fått bra betyg i Råd och Rön :)

Igår köpte jag en tårtkupa för bara sjuttio kronor!

• Sesamfrö

Jag handlar regelbundet på lidl. Ingen fara alls tycker jag. Det mesta är nån krona billigare än Ica och Konsum etc.. Och kycklingen tycker jag är jättefin där.
    Jag vågar bara inte köpa köttfärs och kött där. Jag tyckte att köttfärsen var
    annorlunda där. Men de har ju vanliga produkter där också, Arla mjölk, Lätta smör, vanligt bröd.. Precis som på konsum och Ica.. Och jag själv tycker att Lidl är bättre och fräschare än Willys.. Iaf det som var här.. Nerlagt nu som tur är-

• ljuvliga

Ja klart du vågar handla på lidl. Dock kan jag tycka att en del utav deras egna varor är smaklösa. Kött o nötfärs har jag inte vågat mig på att köpa där efter att min bror blev dålig i magen utav det för länge sen. Men de har mycket som finns i vanliga affärer, märken och varor man känner igen alltså.

• vernis

ja det gör man vi handlar på lidl ochh mår fint fint inte fel på tysk mat... tyskland är ju inget uland dricket... ci handlar får ca 400-500kr på två veckor får två vuxna

• vernis

finns scan på lidl med köper kött där och mår bra...

• vernis

hur är det icas köttfärs vet man de slutat packat om dem och ändra datum och håller på sånt med deras köttfärs sen finns det väl inte så mycket svensk kött på ica heller på lidl kan man hitta svensk kött om man vill ibland kommer scan eller någon annat ställe i sverige

• Queen70

Det enda jag har dålig erfarenhet av på Lidl är färsk fläskött. Varende gång jag köpt det där har det haft kraftig galtsmak så det köper jag inte längre där, men allt annat är ju billigt och bra. Varför går du inte in å kollar och prövar?

Jag tycker det är roligt med lite ovanliga märken. Tyskar är förövrigt rätt bra på mat, så att det är tyska märken kan jag inte förstå varför det skulle avskräcka.

• vernis

nej fattar inte på personer är rädda köpa tysk mat men kan åka utomland till tahiland att mat där hmmm undra va som fraligaste lidl eller mat man äter från ett uland

• Moniqe1979

favoriter från lidl hemma hos oss är bla.

krossade tomater på burk vet ej om de är billigare än annat men goda och lagom krossade.

2 liters vaniljglassen i blå bytta jätte mycket god vaniljsmak.

deras prinskorv mycket kött i och trevlig koncistens på skalet.

köttbullarna (de vacum packade) blir inte dålig i magen av dem som med tex mamma scans (tål inte soja protein)

frysta kebab köttet

frysta vitlöksbrödet MUMS MUMS MUMS

äppel juice 1 liters grön tetra god smak

1 liters päron cider på glasflaska mycket päron smak inte för söt.

port salut ost skiljer ca 10-15 kr på priset mot närmsta "vanliga" affär
    lika så milda smörgås margarin.

köper mycket potatis och grönsaker där brukar vara frächt och bra priser speciellt på färska champinjoner och ruccola mm

älskar även deras boxar med "tissues" (cosmetics wipes) underbara till bland annat små snoriga barn näsor då pappret inte river men ändå så pass tjockt att det inte helelr smälter sönder direkt.

• Trynträ

Det är inge fel på varorna på Lidl. De har en hel del svenskt kött dessutom så handla på. Jag tycker det är kul att botanisera där bland alla okända varor för de har ju saker ingen annan affär har.

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?