• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • Einstein

Vi handlar mest på Pekås och fördelen mot att handla på Ica eller Coop Extra, som vi också har i närheten, är att de inte har en massa saker som man egentligen inte ska ha! Där tror jag att vi tjänar massor på, men tyvärr så fattas det ofta något som vi behöver och då måste man ju ändå åka till någon av de andra affärerna.

• funfactory
    Einstein skrev 2009-04-20 15:14:12 följande:
    Vi handlar mest på Pekås och fördelen mot att handla på Ica eller Coop Extra, som vi också har i närheten, är att de inte har en massa saker som man egentligen inte ska ha! Där tror jag att vi tjänar massor på, men tyvärr så fattas det ofta något som vi behöver och då måste man ju ändå åka till någon av de andra affärerna.
    Och då kostar det massa bensinpengar (om man nu kör bil)
    Vi har alla våra butiker i en klunga så fattas det något så springer man bara in där man vet att det finns. Men oftast handlar jag själv på Ica eller Hemköp. Jag handlar på lidl när vi har lite sämre ekonomi
  • Einstein
    funfactory skrev 2009-04-20 15:34:08 följande:
    Och då kostar det massa bensinpengar (om man nu kör bil) Vi har alla våra butiker i en klunga så fattas det något så springer man bara in där man vet att det finns. Men oftast handlar jag själv på Ica eller Hemköp. Jag handlar på lidl när vi har lite sämre ekonomi
    Vad värre är att det tar tid att springa i olika affärer, jag vill få in mina varor i kylskåp så snart som möjligt.
  • Trynträ
    LitenKyckling skrev 2009-04-20 07:07:53 följande:
    Har de fortfarande sånt konstigt system när man ska packa sina varor? Typ att man måste lägga ner dom i vagnen igen innan man packar i påsar?
    Här har de haft vanliga kassor sen länge.
  • InHeaven

någon som vet om de har elvispar där och om, hur är det och får man gasranti?

Nova min egna lilla stjärna
  • lokisse
    InHeaven skrev 2009-04-21 09:28:37 följande:
    någon som vet om de har elvispar där och om, hur är det och får man gasranti?
    dom har inget fast sortiment av elvispar men dom kan ha det i sina erbjudande och självklart har du garanti
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • InHeaven
    lokisse skrev 2009-04-21 09:32:22 följande:
    dom har inget fast sortiment av elvispar men dom kan ha det i sina erbjudande och självklart har du garanti
    okej tack så mycket
  • fjonkan

Garantin styrs av lagar här i Sverige så där är man förhoppningsvis säker. Lidl har annars ett bra billigt sortiment på just basvaror som ngn frågade om tidigare. Själv tycker jag att det är lite konstigt att betala högre pris för en del varor bara för att affären inte heter tex Ica.

• SVejsan
    lokisse skrev 2009-04-21 09:32:22 följande:
    Och ofta 3års garanti på sina elprodukter till skillnad från andra affärer. Dock så får man förvänta sig att blir det fel på prylen så reparerar de inte utan ersätter med pengar...
  • Saaaraa

Vi bor inne i stockholm och jag har varken bil eller körkort så jag brukar vardagshandla på Lidl. Annars handlar maken på ica maxi eller willys efter jobbet.
    Tycker inte att Lidl är speciellt mycket billigare än där vi annars handlar, MEN det är billigare än de ica, konsum och Vi-butiker som jag annars har att välja mellan.

• InHeaven
    SVejsan skrev 2009-04-21 09:57:39 följande:
    Och ofta 3års garanti på sina elprodukter till skillnad från andra affärer. Dock så får man förvänta sig att blir det fel på prylen så reparerar de inte utan ersätter med pengar...
    okej tack så mycket :D
  • LitenKyckling

De har gott godis där iallafall

• InHeaven
    LitenKyckling skrev 2009-04-21 22:02:05 följande:
    De har gott godis där iallafall
    jag håller med dig, helst chokladen i oliks sorter
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?