• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • InHeaven

tycker inte att man behöver diskutera avtalen mer.. klart de har svenska avtal, det är ju för fasen en butik i sverige.. lägg ner nu...

Nova min egna lilla stjärna
  • Ejin
    InHeaven skrev 2009-04-19 21:05:10 följande:
    tycker inte att man behöver diskutera avtalen mer.. klart de har svenska avtal, det är ju för fasen en butik i sverige.. lägg ner nu...
    ville bara förtydliga de för dom som fotfarande inte har fattat....
  • InHeaven

bra, nu vet alla det så då kan de slutas prata om det.. :)

Nova min egna lilla stjärna
  • iacata
    Ejin skrev 2009-04-19 21:03:07 följande:
    ja för alla vet ju att allt som står i aftonbladet är sant... hrmmm... ja ja.. då kan du få intyg iaf från en som jobbar på lidl att det är rakt igenom svenska avtal och har så varit sen jag började på lidl vilket är sex år sedan... o det var ju då lidl kom till sverige så så vitt jag vet har alla butiker alltid haft svenska avtal... våran butik var en av dom första i sverige så...
    Det är sant vill jag läsa en skvallertidning köper jag aftonbladet =)

Men ts handlade om man vågar handla på lidl. Jag gav min version. Det här var det som snackades om på min ort när det öppnades en butik (2 mil s om sthlm) för några år sedan.

Jag gav affären ett försök men som sagt var det var urschligt där. Då säger jag inte att det är så på alla platser. Men där var det så.
    Det finns en annledning till att alla matbutiker har hygienkontroller, detta ställe borde haft ett.

Men ok du säger att det är svenska avtal. Jag kan INTE säga något annat då jag inte vet hur det ser ut på den fronten. Det är bara mina minnen från då som poppat upp om varför jag inte handlar där.
  • Ejin
    iacata skrev 2009-04-19 21:14:21 följande:
    Det är sant vill jag läsa en skvallertidning köper jag aftonbladet =)Men ts handlade om man vågar handla på lidl. Jag gav min version. Det här var det som snackades om på min ort när det öppnades en butik (2 mil s om sthlm) för några år sedan. Jag gav affären ett försök men som sagt var det var urschligt där. Då säger jag inte att det är så på alla platser. Men där var det så.Det finns en annledning till att alla matbutiker har hygienkontroller, detta ställe borde haft ett.Men ok du säger att det är svenska avtal. Jag kan INTE säga något annat då jag inte vet hur det ser ut på den fronten. Det är bara mina minnen från då som poppat upp om varför jag inte handlar där.
    okej. men nu vet du ju bättre då... du kanske skulle ge butiken en chans till och titta in nu o se om det har blivit bättre ... man vet ju aldrig... våran butik var me lite si o så i början.. ny personal...nya chefer... alla sprang omkring som yra höns... men så är det ju ibland.... nu när det finns mer rutin är dom flesta butiker såååå mkt finare... min butik är jätte fräsch...
  • iacata

Det förvånar mig inte att butiken du arbetar på är fräsch =)

Däremot har jag flyttat från det området jag bodde på,så nu har jag andra affärer i närheten.
    Men jag är inte intresserad att ge den butiken en chans till kanske en annan men det tillfället kommer kanske så småningom.

• mormor 1965

Vi har köpt en dator från LIDL. Helt prisvärd, de hade typ 20 st och alla gick åt under första timman på morgonen.
    Ett problem tyckte jag dock, är att när den hade nåt krångel så visste vi inte vart vi skulle gå och få den fixad. Det var besvärligt. Som tur är så är min man datanörd och fixade den.

• gravid85

Har inte så mycket erfarenhet av Lidl men har jobbat på Netto. Där hölls sällan tiderna som är bestämda för att hantera kyl- och frysvaror (tiden de får stå okylda på pall innan de plockas upp). Detta var anledningen till att personalen själva inte handlade speciellt kylvarorna. Frysvarorna är ju ingen fara eftersom de fortfarande var kalla men det riskerar ju att det blir iskristaller om de tinar lite för att sedan frysas - var väldigt vanligt att kunderna klagade på detta problem med glass. Har inte arbetat på Lidl men hört folk som jobbat där säga att de gör så också, kan ju inte intyga det dock eftersom jag inte sett det själv.

MEN allt annat köpte jag själv när jag arbetade där, mycket var godare än i andra butiker. Speciellt kakor och godis av ovanliga (ofta tyska) märken. Sen finns det ju de flesta vanliga märken men billigare i dessa butiker.

Om man har råd skulle jag inte handla där eftersom de behandlar sina anställda som skit och ofta struntar fullständigt i den svenska arbetsrätten. Men alla gör sin egen avvägning och har man inte mycket pengar får man handla billigt.

• isisisis
    gravid85 skrev 2009-04-19 21:26:37 följande:
    Har inte så mycket erfarenhet av Lidl men har jobbat på Netto. Där hölls sällan tiderna som är bestämda för att hantera kyl- och frysvaror (tiden de får stå okylda på pall innan de plockas upp). Detta var anledningen till att personalen själva inte handlade speciellt kylvarorna. Frysvarorna är ju ingen fara eftersom de fortfarande var kalla men det riskerar ju att det blir iskristaller om de tinar lite för att sedan frysas - var väldigt vanligt att kunderna klagade på detta problem med glass. Har inte arbetat på Lidl men hört folk som jobbat där säga att de gör så också, kan ju inte intyga det dock eftersom jag inte sett det själv. MEN allt annat köpte jag själv när jag arbetade där, mycket var godare än i andra butiker. Speciellt kakor och godis av ovanliga (ofta tyska) märken. Sen finns det ju de flesta vanliga märken men billigare i dessa butiker. Om man har råd skulle jag inte handla där eftersom de behandlar sina anställda som skit och ofta struntar fullständigt i den svenska arbetsrätten. Men alla gör sin egen avvägning och har man inte mycket pengar får man handla billigt.
    Netto tycker jag är 7 resor värre än Lidl!!

Ofta har de inte fått hem varorna de annonserat ut i nyhetsbladet.

Plus att de inte är billigare på allt annat i butiken.
    Mycket är dyrare än Maxi tex!!

Den Nettobutiken som ligger 50 meter ifrån där jag bor ska jag ALDRIG handla i mer.

Det har jag bestämt!
  • Helle333

Tja maten är säkert bra. Själv bojkottar jag dem pga deras personalsyn.
    INGEN har heltidsanställning för då måste arbetsgivaren tillåta raster och luncher. Har man oturen att bli sjuk finns en stor risk att bli uppsagd....

Lanloun skrev 2009-04-09 19:23:11 följande:
    Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl. Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat. Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl? Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra. Någon som har tips på vad som är billigt där? Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst. Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra? Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?