• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • SWE Maria

Vi använder lidls blöjor, dom är super! Deras musli är också jättegod och prisvärd. Mörk choklad och cashewnötter brukar vi också köpa där..
    Har nog inte köpt något på lidl någon gång som INTE varit bra så jag tycker nog att du kan våga prova att hadla där en gång iaf!

• LitenKyckling

Har de fortfarande sånt konstigt system när man ska packa sina varor? Typ att man måste lägga ner dom i vagnen igen innan man packar i påsar?

• mormor 1965
    LitenKyckling skrev 2009-04-20 07:07:53 följande:
    Har de fortfarande sånt konstigt system när man ska packa sina varor? Typ att man måste lägga ner dom i vagnen igen innan man packar i påsar?
    Yep. Konstigt kort disk efter kassan. Och åtminstone här i Finland, så går inga kreditkort. Hur är det i Sverige?
  • Ejin
    Helle333 skrev 2009-04-20 06:50:10 följande:
    Tja maten är säkert bra. Själv bojkottar jag dem pga deras personalsyn. INGEN har heltidsanställning för då måste arbetsgivaren tillåta raster och luncher. Har man oturen att bli sjuk finns en stor risk att bli uppsagd....
    jaså... va konstigt att jag jobbar kvar efter snart 6 år trots sjukdom oräkneliga gånger... för att inte tala om graviditet..... vet ingen som har fått sparken p.ga sjukdom faktiskt,, o raster och luncher är tillåtna om man jobbar över 5 timmar.... vilket man ofta gör... annars får man bara ta en paus...
  • Nussebarnet
    Här har de tagit bort det (Malmö) så det är ett rullband hela vägen som i de andra affärerna. De insåg väl att det blev mer besvärligt än praktiskt.
  • funfactory
    Glamrockare skrev 2009-04-09 19:31:03 följande:
    jag säger så här vågar du handla på willys så bör du våga handla på Lidl.
    Jag säger det samma. Jag handlar ibland på Lidl och har alltid varit nöjd. De är mycket bättre och billigare än Netto tycker jag. Du får prova dig fram. Är man van vid "svenska" märken så kan det vara svårt att våga prova något annat. Men det är ingen fel på maten alls =)
  • funfactory
    iacata skrev 2009-04-19 15:12:40 följande:
    Du säger det, jag säger inte att du ljuger. Men då undrar jag bara varför det slogs upp i tidningarna när det kom? Det var där jag läste om det hela, om det var så fel och det skrevs lögner i tidningen har de en skyldighet att göra en korrektion. Den har jag inte läst.
    Man ska inte tro på allt man läser. Det kanske gällde en butik av 20. Det vet man inte. Alla butikschefer ansvarar själv för hur de vill ha det med lön, raster osv..
  • SVejsan
    Jo tyvärr har de tagit bort det... Så nu får man masa efter pensionärerna och de långsamma som aldrig börjar plocka ner i påsar förrän de har betalat samt kontrollerat kvittot...
    Förut kunde de långsamma och pensionärerna betala efter nedläggning i vagnen och sedan kunde de ta all tid i världen att som en sengångare lägga ner sina varor i påsar... Utan att jag blev drabbad.
  • lokisse
    SVejsan skrev 2009-04-20 13:26:56 följande:
    Jo tyvärr har de tagit bort det... Så nu får man masa efter pensionärerna och de långsamma som aldrig börjar plocka ner i påsar förrän de har betalat samt kontrollerat kvittot...Förut kunde de långsamma och pensionärerna betala efter nedläggning i vagnen och sedan kunde de ta all tid i världen att som en sengångare lägga ner sina varor i påsar... Utan att jag blev drabbad.
    helt rätt gillar att man far packa sina saker nagon annan stans
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • mormor 1965
    SVejsan skrev 2009-04-20 13:26:56 följande:
    Jo tyvärr har de tagit bort det... Så nu får man masa efter pensionärerna och de långsamma som aldrig börjar plocka ner i påsar förrän de har betalat samt kontrollerat kvittot... Förut kunde de långsamma och pensionärerna betala efter nedläggning i vagnen och sedan kunde de ta all tid i världen att som en sengångare lägga ner sina varor i påsar... Utan att jag blev drabbad.
    Haha, ok man kan se det ur den synvinkeln också. Hur är det med kreditkorten, tar de dem?
Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?