• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • Yariija

Jag sparar ca: 700:- i veckan på att handla på Lidl istället för Coop Forum, de har alla varor jag brukar handla och jag é sjukt nöjd med att ha så mycket mer pengar över varje månad =)

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
  • Missimo84

Nope, handla inte där... Man kan få rabies av att bara gå innanför dörren har jag hört

• Einstein
    Yariija skrev 2009-04-19 12:39:36 följande:
    Jag sparar ca: 700:- i veckan på att handla på Lidl istället för Coop Forum, de har alla varor jag brukar handla och jag é sjukt nöjd med att ha så mycket mer pengar över varje månad =)
    Fast Coop Forum är ju å andra sidan väldigt dyrt. Frågan är om ts har så mycket att spara på att byta från Willys till Lidl. Vi har sparat massor på att gå över från Coop Forum till Pekås och då är Pekås även anslutet till Medmera (Pekås finns bara i Värmland, där också ts bor).
  • Einstein
    Missimo84 skrev 2009-04-19 12:40:33 följande:
    Nope, handla inte där... Man kan få rabies av att bara gå innanför dörren har jag hört
    Jaha, är det därför jag dräglat så den senaste tiden!
  • MatsAtari

Ost som har blivit svindyrt senaste tiden i de vanliga affärerna som Ica, hemköp etc har Lidl rätt ok priser på.

• Einstein

Är det stor skillnad på olika Lidlvaruhus? Jag var in på deras hemsida och kollade nu och på erbjudanden så var det bara en massa kläder och saker... Är det alla saker de har, för annars förstår jag inte hur de ska ha plats för dem i butiken i Karlstad.

• iii83

Men Liedl har ju till stor del samma märken som överiga butiker, sedan har de massor av goda tyska delikatesser, korvar, salami mm..
    Jag tycker det är en okej affär, urvalet är mindre, är det vetemjöl du vill ha, så finns det en sort och det är svenskt... tror min butik ha Ramlösa kvarn eller vad den heter...

• iii83

Alltså jag handlar hellre på Liedl än Hemköp eller Willys, inga äckliga Eldorado-märken!

• iacata

Du är inte feg och fördömande. När Lidl kom till det område där jag bodde förut i, tyckte jag att wow en billig affär att handla i. Sedan fick jag höra om hur de anställdas förmåner och löner såg ut(inte enligt svenska kollektivavtal utan tyska).

Stora, stora fönster vid inngången där kassorna är...när jag va där var det ca 25-30 grader ute och de stackars kassörskorna satt rakt i solgasset.
    Frukt och grönsaker va inte fräscha.
    Saker och mat låg huller om buller i hela affären, helt plötslig fanns det skor bland diskarna...
    Det ska vara rent och snyggt i en affär annars handlar jag inte där, bra priser eller inte.
    Jag fick gåshud av den affären, men det är ju jag. Självklart fattar jag att det inte behöver vara så överallt.
    Saker kan ha förändrats men jag har inte satt min fot där en gång till.

• isisisis

Du får väl använda din egen iaktagelseförmåga?!?

Man kan läsa innehållsförteckningen och färskvaror ser man ju.

Jänför priserna såklart.

Sedan får du prova vad du tycker om de varor du inte kan avgöra om de är bättre eller sämre!?

Konstigare än så är det väl inte?

Varför lite på andras omdömen?
    Har du ingen egen förmåga att avgöra vad som är bra eller dåligt?

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?