• Lanloun

Vågar man handla på Lidl?

Har hört så mycket om hur billigt det är på Lidl.
    Just nu handlar jag på Willys, men i närheten ligger faktiskt ett Lidl och jag är verkligen i behov av att köpa billig mat.

Kanske det finns vissa matprodukter som är extra billiga på Lidl?

Men vågar man handla där? Alltså, man vet ju inte om varorna är bra eftersom man aldrig provat. Och jag har ingen lust att handla massa mat som sedan inte är bra.

Någon som har tips på vad som är billigt där?
    Ex om de har billig tonfisk, krossade tomater, falukorv eller vad somm helst.

Och något märke eller produkt ni provat som inte är bra?

Sorry att jag är så "feg" och fördömande mot Lidl!

• Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?
  • lokisse
    Einstein skrev 2009-04-19 13:24:21 följande:
    Är det stor skillnad på olika Lidlvaruhus? Jag var in på deras hemsida och kollade nu och på erbjudanden så var det bara en massa kläder och saker... Är det alla saker de har, för annars förstår jag inte hur de ska ha plats för dem i butiken i Karlstad.
    lidel har erbjudanden som växlar varje manad
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Ajsen

Varför skriver många Lidel??? Det stavas Lidl!

Strunt samma..

Tycker du ska ta mod till dig och gå in och kolla själv

Jag handlar mycket där och jag har aldrig blivit besviken på de 6 åren.

Jag menar, dålig/gammal/möglig frukt och grönsaker hittar man överallt.

• lokisse
    Ajsen skrev 2009-04-19 13:37:05 följande:
    Varför skriver många Lidel??? Det stavas Lidl!Strunt samma..Tycker du ska ta mod till dig och gå in och kolla själv Jag handlar mycket där och jag har aldrig blivit besviken på de 6 åren.Jag menar, dålig/gammal/möglig frukt och grönsaker hittar man överallt.
    för att det utalas med ett e
  • iacata
    lokisse skrev 2009-04-19 13:41:40 följande:
    för att det utalas med ett e
    Haha kunde inte låta bli....håem, ålens
  • lokisse
    iacata skrev 2009-04-19 13:45:20 följande:
    Haha kunde inte låta bli....håem, ålens
    h&m....
  • iacata

*applåderar* du hittade den rätta stavningen =)

• Sköna Emma

Tycker Lidel är en rörig butik. Det är billigt men rörigt. Prova och gå dit en gång och se vad du tycker?

• Ejin
    iacata skrev 2009-04-19 13:28:56 följande:
    Du är inte feg och fördömande. När Lidl kom till det område där jag bodde förut i, tyckte jag att wow en billig affär att handla i. Sedan fick jag höra om hur de anställdas förmåner och löner såg ut(inte enligt svenska kollektivavtal utan tyska). Stora, stora fönster vid inngången där kassorna är...när jag va där var det ca 25-30 grader ute och de stackars kassörskorna satt rakt i solgasset.Frukt och grönsaker va inte fräscha. Saker och mat låg huller om buller i hela affären, helt plötslig fanns det skor bland diskarna...Det ska vara rent och snyggt i en affär annars handlar jag inte där, bra priser eller inte.Jag fick gåshud av den affären, men det är ju jag. Självklart fattar jag att det inte behöver vara så överallt.Saker kan ha förändrats men jag har inte satt min fot där en gång till.
    de där är ju bara lögner.... lidl har använt/anväder sej av svenska kollektivavtal som alla andra butiker...
  • Ejin

jag jobbar på lidl och har gjort i fem år och har såldes handlat mat där i många år... och tro det eller ej... JAG LEVER... wow.... varken magsjuk eller maskåten har jag blivit... möjligtvis har jag fått ett billigare matkonto.... men det kanske är farligt??

Svar på tråden Vågar man handla på Lidl?