• GladaVirre

Nya EnköpingsTråden!!

Hejsan & Välkomen!

Nu startar Enköpingstråden del 2! Vi fortsätter väl som vanligt!
    Kanske förbättrar vi oss t om??

Sen så grattar vi Michanna för sin bebis såklart!
    Och alla gravida, of course!!

Kramar!

• Svar på tråden Nya EnköpingsTråden!!
  • Sodaspring

Idag har vi haft besök från salem. Min kusin, hennes man och baby Hugo 5 mån kom och hälsade på. Ví fikade och hade trevligt. Hoppas att alla har en trevlig helg.

• tesslita

har en liten fråga.
    några här som fått veta könet på bebisen på ultraljudet?
    är så nyfiken så jag vill gärna veta

• Sodaspring

Vi ville veta och hade bokat tid i stockholm för att kolla, men så fick jag en läkartid så att jag inte skulle hinna så nu får vi glatt vänta till i Januari.... Vi ville ju gärna veta men men nu är det som det är.....

• Dessie

tesslita: när jag var gravid med Nicklas -00 hade vi en BM som hette Marianne (jättegullig BM) - jag frågade henne om hon såg vad det var som bodde i min mage.
    Till svar fick jag att hon såg det, men alla BM i Uppsala Läns Landsting hade fått "order" om att INTE säga nåt.
    Marianne gav mig förklaringen till varför - det var en familj nånstans i Uppsala Län som skulle få en bebis och de ville så gärna få veta vad det skulle bli, så deras BM talade då om att det skulle bli en flicka.
    Nåväl, denna mamma & pappa shoppade flicksaker. Inredde barnkammaren med rosa tapeter, rosa volangsänghimmel, mm.
    Köpte klänningar, kläder med spets & volanger, mm.
    Förlossningen kom - och vad "ploppade ut"?!?! Jo, en POJKE!!!!
    Dessa 2 föräldrar blev helt knäckta.
    Sedan dess ska inte BM i Uppsala Läns Landsting tala om vad det är för kön för det KAN vara fel.

• Sodaspring

Idag har vi varit på föräldraträff. Hela träffen handlade om kejsarsnitt och smärtlindring. Väldigt intressant.
    En träff kvar nästa vecka och sen är det återträff när alla fått knoddar....det ska bli kul att ses efter förlossning....

Ha en bra kväll.

• Dessie

TESSLITA: har du skrivit en liten insädare i dagens EP om katter? Tänkte på dig eftersom signaturen till insändaren är Tesslita *ler*

• tesslita

Dessie: ja det har jag gjort.
    men visste inte att det blev publicerat
    hehe där ser man.

• Dessie

tesslita: jodå, insändaren är med i dagens EP.
    Har du dagens EP? Om inte, vill du ha den? Kan lägga den i din brevlåda i morron isf?

• Dessie

Om du vill ha EP - var bor du isf?

• Dessie

förresten tesslita - var på Kungsholmen bodde du? Jag har jobbat där, på Konsum Rådhuset mars -99 till september -99.

Svar på tråden Nya EnköpingsTråden!!