• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • isano

Rättelse, marieme hette hon väl

• Gäspan

Jefa och alec: man kan väl älska en idol som man älskar....tomtegröt...?

• universalwoman

vet igentligen inte varför jag retar mig på Agnes, hon kan ju sjunga, men det låter liksom för tillgjort! Hon bjuder inte ett dugg på sig själv vid intervjuer heller. Är det bara jag som tycker att Agnes är få-ordig? Blyghet i all ära, men hur ska hon kunna bli en stjärna som tar för sig?..

• Loren

Nja..älskar någon det gör jag då inte Men Sebastian är en favvis, och har varit det från början för min del. Tycker att Agnes är grymt överskattad - det finns hur många som helst som sjunger soul bättre än henne.... Inte så att hon är DÅLIG, hennes första sololåt igår var inte så dum.

Usch....när jag tänker på det så tycker jag synd om Jens, inte för att han åkte ut (det var ju rätt),men för att han liksom blivit mobbad - det räcker väl med att inte rösta på honom om man nu inte gillar honom...

• muulin

Håller me Loren... tycker synd om Jens, han är faktiskt ändå "bara" 17 år, tänk att veta okm "operation Jens" att juryn säger att det vore skandal om han vann mm... stackarn, själv skulle jag varit knäckt, oavsett hur gammal jag va

• Gäspan

Jag tror att Agnes blir en jättefin artist bara hon får växa till sig lite. Det tycker jag att Sibel också behöver. För deras egen skull. Men, nu är det tre bra finalister kvar. Så det spelar inte så stor roll vem som vinner. Men spännande är det!

• NoAngel

Missisola..

Misstänker att vi har samma killsmak du och jag!!

Tokig i Jarvis Cocker i Pulp och Kristoffer i Melody Club...

Och givetvis då även i Idol-Basse!

• Jefa

Menade inte älskar som i just älskar! Men det är okay för folk här inne att hålla på en av dem och tycka att just den personen är klart bäst. Men att någon i juryn skulle tycka likadant, det går ju inte alls för sig

• zazla

Okej, nu ska jag leka jury:

Agnes: Söt tjej som sjunger bra förutom att det låter som att hon har världens största tunga ivägen för vissa ord. Ibland låter det som att hon sjunger långt bak i svalget och ska kräkas när som helst. Dessutom kan jag inte ta en liten fjortis seriöst. Hemskt ledsen. Kom tillbaka om 3 - 4 år.

Sebastian: Är väl en av de få som verkligen kan hålla tonen. Fast det är kanske svårbedömt eftersom han inte ger sig på de riktigt avancerade tonerna. Han gör det väldigt lätt för sig tycker jag. Personligen gillar jag sebastian mest när jag inte tittar på honom när han rör sig. De där knycken han gör med nacken får mig nämligen att vilja spy. Hela hans rörelsemönster är så mick jagger-rip off att jag mår lite småilla varje gång det skiner igenom. Kom på något eget liksom. Men Bara han hittar en egen stil så är det nog han som håller bäst i längden. Men jag skulle dock rekommendera honom att köpa loose-fit jeans för den där putrumpan är ju inte för snygg i tighta byxor...

Sibel: Kan bara sjunga en stil har jag insett. Celine Dion låten igår är ju sånt som hon ska hålla på med. Eller teater. Kanske musikaler. Hon är nog den enda i Idols historia som läser texterna till låtarna och fattar vad de handlar om. Känsla! Men när hon ska sjunga uptempolåtar så blir det bara falsk och pankaka av alltihopa.

Jens: Har visserligen åkt ut men jag måste bara säga en sak. Det är inte ett dugg synd om killen. Han är ingen artist. Och jag kan inte gå på lina så det är inte synd om mig för att jag inte är lindansös. Lämna plats åt de som kan och ägna dig åt något som du är bra på istället.