• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Missisola

Sibel kan inte ta kritik spec. bra.... man ser det... hon spänner sig och ser hatisk ut...

Hur ska det då vara nät första plattan kommer ...........

• Gäspan

Missiola: nej, Sibel kommer få en del att kämpa med tror jag. Och jag bara älskar Sebastian, jag med! Fast det gör i och för sig alla här hemma! Utom hårdrocksfemtonåringen som tycker att Sibel hade den bästa hårdrocksrösten...

• Mumu

Nog tycker jag att Sibel har fått ta mer kritik än Agnes an juryn allt! Och hon verkar inte kunna ta det bra, hon borde verkligen jobba lite på det där, det ser ut som att hon ska kasta sig över den som säger nåt med kniv...

Men grejen är väl att Agnes skulle ha fått mer konstruktiv kritik av juryn om de inte varit så förblindade av henne. Sibel har, precis som _alla_ som varit med i Idol, fått ta kritik när det har varit på sin plats. Men Agnes kan göra nästan vad som helst utan att juryn verkar märka det. De lyckas verkligen vända hennes misstag till något bra varje gång. Jag efterlyser lite nyanserad kritik från juryn!

Hänger inte riktigt med på vad det är som är så dåligt med att Sebastian kör sin stil. Enligt mig är det en styrka han har, att kunna följa vilket tema det än må vara, och ändå göra en personlig touch på låtarna.

Jag tror faktiskt att både Agnes, Sibel och Sebastian kan vara säkra på kontrakt hur det än går de kommande veckorna. Men jag vill att Sebastian ska vinna, för han är den mest värdiga vinnaren enligt mig. Även om bolaget har ett klart koncept åt honom så tror jag att det kommer att gå bra att göra Sebastian-stuk på det konceptet!

• Trulis

JAg tycker att Sebastian och Agnes duett igår var en riktig rysare igår. Jisses vilken ståpäls jag fick!

• halstabletten

Jag tycker inte att Sebastian har klockat varje genre. Vissa har han lyckats bra med, andra mindre bra. Säger man att juryn är förblindad av Agnes kan man med belägg påstå att det finns vissa här inne som är minst lika förblindade av Sebastian.

• Jefa

Halstabletten
    Visst är det lite lustigt. Här älskar verkligen folk en viss person i Idol, men det är strängt förbjudet för någon ur juryn att tycka samma sak!

• Alec

Jag tror inte att folk ÄLSKAR idolerna. Det låter inte klokt. Klart man har sin favorit, men att man för den skull verkligen älskar en viss person i Idol låter lite galet!

• isano

Oj vad dåligt idol är i år. Det var verkligen inget som gav mig rysningar likt många från fjolåret; daniel, darin och loren mfl. Agnes kör på samma täpp-i-näsan-soul hela tiden, dessutom fixar jag inte att hon är sååå himla mesig när dom intervjuar henne. Sibel bara waelar på så jag får kalla kårar. Sebastian är väl den enda som är bra. Nä jag tror jag dissar idol hädanefter, borde ha gjort det redan när marlene åkte ut..