• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Attol

Jag som själv arbetar som sångerska måste säga att,så som Agnes hämtade sig efter det missödet att hon inte hörde sig i medhörningarna det visar på en otroligt stor musikalitet och Sebastian klarade sig med bravur med tanke på sin onda hals,jag kan säga att sjunga med ond hals är fruktansvärt tungt och ansträngande.Jag måste erkänna att Sibel är en duktig sångerska men att som peter swartling säga att hon är sveriges bästa var ju att ta i,jag menar hon kunde inte hålla den långa tonen i "All by myself" igår och dessutom är hon nog otroligt säker på att vinna och det är enormt oattraktivt,Agnes eller Sebastian får vinna,men Agnes är den mest musikaliskt begåvade......tycker jag

• Petra D

Jag håller med allt som Attol har att säga

• Jenny81

Själv så håller jag på Sebastian! Han är cool och har en mycket bra röst! :)

• universalwoman

Zazla jag tycker precis som du!

• Mumu

Jefa, jag kan inte svara för nån annan, men för mig får juryn gärna ha en favorit. Men jag anser mig inte vara lika förblindad av min favorit som de är av sin. Jag hör när min favorit sjunger fel, jag tycker att han gör mindre bra framträdanden och de gånger han fått kritik av juryn har det ofta varit befogat. De har helt enkelt gett honom den kritik han förtjänar, bra oftast, men sämre ibland. Men när det gäller Agnes är det som att juryn varken ser eller hör ordentligt, ibland känns det nästan löjligt. De två sista gångerna har de dock gett henne lite lam kritik, men inte så mycket som jag tycker att hon förtjänat efter vissa framträdanden.

Men det är ju så med Agnes, som vi har diskuterat tidigare, att halva Sveriges befolkning ser DET hos henne. Och vi andra ser en duktig tjej som sjunger rätt bra. Hon har nåt som lyser igenom hos vissa helt enkelt, och de hon fångar fångar hon ordentligt!

• AxelArvid

Attol: Även om Agnes var jätteduktig och hämtade sig efter missödet så låter hon fortfarande som hon håller på att kvävas. Jag retar mig något enormt på hennes röst...USCH

• Attol

id78:
    Det är ju det som är så fantastiskt med Agnes,hon låter inte som någon annan och tungan är nog inte så där jätteenorm för då hade hon nog inte kunnat sjunga alls
    Hejja Agnes och Petra D

• fiskbulle666

Sebastian är ju så dryg! Och spelar över så himla mycket!
    Sibel är ju bäst enligt mej När de körde rocktemat och jag fick höra att hon skulle sjunga Nothing else matters trodde jag hon skulle slakta låten, men jag måste nog erkänna att det blev en gåshuds-melodi! Och gåshuden ljuger inte

• Attol

Om det är någon som spelar över så är det Sibel"tack så mycket" ?????,Sebastian rockar fett med sin egna stil och Agnes.....ja hon är UNIK!!