• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • jenita

var röstar man på vilken låt dom ska sjunga???

• Snowgirl

jenita
    Undrade jag med...så jag gick in på TV 4:s hemsida...å se där var det ...konstigt . Bara man funderar lite så brukar det inte vara så svårt att hitta saker .

• Lörpa

nu ska jag uttala mig lite.

Rätt personer som är i final.

Sebastian är en star redan och jag hoppas han vinner. MEN jag tror det är bättre för han att komma som 2:a för då får han köra sin egen stil och inte IDOL grejset. Han stil är underbar och han är verkligen Sebastian.*like*

Agnes har en egen röst som ingen annan har i musikbranschen. Hon kan inte jämföras med någon annan och det vinner hon på. Gillar henne sätt. Hon verkar vara en jättego tjej och kommer gå långt. För Agnes tror jag det är bra att vinna och köra IDOL grejset.

Så ja oavsett vem som vinner så är de värdiga vinnare

tack och hej leverpastej

• Betty2

Fy vad tråkigt att Sibel åkte ut. Jag tycker hon har visat att hon kan sjunga massa olika sorters låtar, det såg man verkligen på "din tid i Idol"... T ex Strömstedt-låten, powerballader, rock-temat, med storbandet... Jag tyckte inte att juryn valde rätt låtar åt henne igår. Om man t ex jämför med Agnes låtar så var Sibels inte lika kända och inte heller låtar som typ "alla" gillar/älskar. Vilken av låtarna var det tänkt att hon skulle kunna "briljera" i? (Så som Start me up var utvald för Sebastian.) Även om hon gjorde sin första låt bra (tyckte jag) hade det varit bättre med en pampigare mer välkänd ballad, med långa toner där hon fick visa rösten mer...

Hoppas att hon får ett kontrakt ändå, tycker hon t ex är helt jämförbar med t ex Elena Paparizou som sångerska, jättefin röst och berör mig väldigt mycket i många av låtarna hon har sjungit i Idol.

Nu är det knappt så att jag vill se finalen, blir inte "berörd" alls av Agnes eller Sebastian. (I alla fall inte positivt. )

• Betty2

Sedan är det så himla genomskinligt med Daniels uttalanden, att han alltid berömmer Agnes och säger något negativt om Sibel, i varenda program. Hur många gånger har han sagt att det är otroligt att Agnes är så duktig som bara är 17 år??? När han säger så låter det som att Sibel är mkt äldre, han har aldrig nämnt att hon oxå bara är 17 år. Man har märkt att Swartling har försökt jämna ut det lite, genom att berömma Sibel mycket, men har i alla fall verkat ge ärliga uttalanden till Agnes, och inte såga henne bara för sågandet skull, som Daniel har gjort med Sibel... Så har i alla fall jag upplevt det.

• Zmoothie

Ååååh!! *morr, spott, fräs*

Jag är lite irriterad.. Såg precis reprisen på tv400, och jag VET ju att Sibel åkte ut, men nu kan jag säga ännu mer att det förtjänade hon INTE! *gnäll, gnäll, gnäll* Tycker inte heller låtarna igår gjorde henne rättvisa, även om jag tycker att hon gjorde dem bra. Visst, lite falskt då och då på rocklåten, men inget som störde, tycker jag. Energin hon har kompenserar ju upp flera gånger om, det syns verkligen att hon älskar att stå där på scenen. Dessutom har hon alltid gjort så enormt bra ifrån sig innan!

De andra var ju så givna - En Rolling Stones-låt till Sebastian, liksom. Intet nytt under solen. Då skulle de gett Nothing Compares 2U till Sibel. Och Agnes, varför är juryn så förblindade av henne? Speciellt Daniel, jag håller med dig Fia2!!

Nu vill jag kanske ändå att Agnes vinner, för jag vill inte att Sebastian vinner, men har inte bestämt mig riktigt... Men finalen känns inte lika kul nu, "min" vinnare försvann igår.

• lovedidey

Ville ju att sebastian skulle åka ut igår...gillar inte sättet han rör sig på. det är verkligen irriterande. Och jag klarar inte av dom tighta byxorna heller...usch.
    Hoppas nu agnes vinner finalen.
    Ville ju att sibel skulle vinna allt...men men...så kan det gå.

• ballerina

SaCaNITI - skriver under på det!

• Missisola

Har rösta nu på LifeOnMars!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• maginari

Katastrof om inte Sebastian vinner.