Inlägg från: litenkråka |Visa alla inlägg
  • litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • litenkråka

    Hoppas alla ha fått länken hit nu... lite svårt att inte skriva samma sak till alla,gör jag det blir jag ju spärrad för "spam".

    Måste bara skriva
    JIPPIIEEEEEE!!!!
    R har fått plats på förskolan precis här brevid som vi köat till i 1,5år nu!!! Så till hösten börjar han där... Ska försöka få hans inskolningen tidigare lagd efter som vi ska till Tunisien i månadsskiften aug/sep o han har plats där från 17aug men jag tror det ska ordna sig!

    Nu ska Isabelle ammas o sen busstur för att hämta R men det känn så mycket lättare nu, 2timmar fram o tillbaka mot ca. 15 min fram o tillbaka from hösten

  • litenkråka

    Det känns super skönt att fått plats så när,sen är det bara att hålla tummarna att I får plats där nästa höst... Bara det slutar tillräckligt med barn så sak det ordna sig för henne med!

    Misslyckad- Ju närmare förlossningen jag kom destdå svårare hade R att bli lämna på dagis på morgonen,o så blev det samma sak efter I kom ut sen bra 2månader o nu har han haft en svacka igen men nu går det bra. Nu bråkar han hemma med mig på morgonen istället för att grina när pappa lämnar på daigs.

  • litenkråka

    Montesori föräldrakoperativet som finns här har inte plats för alla syskon i höst,det slutar för få barn.Så dom vet inte hur dom ska göra,tydligen har dom max antal barn i huset som det får vara....

  • litenkråka

    Ser på Piggley Winks med R,han ska strax sova...
    I morgon ska vi åka o mata katter,fixa presentkort, kanske provköra bil, antagligen lite schlager o sent i morgon kväll kommer min mamma hit
    Söndag titta på när mormor leker med barnen o förhoppningsvis grilla.
    Åker till Åland på tisdag kväll redan,sköööööönt!

  • litenkråka

    Så nu har min mamma åkt hem,så skönt så med sällskap ett par dagar!
    Efter hon åkte blev jag effektiv,har packat, tvättar i tvättstugan o plockat i ordning här hemma,medans Lilltejen sover (och gör det ännu!?!)
    Vi åker till Åland i kväll redan så vi får en riktigt lååång helg på ön

    Jentha- va tråkigt med jobbet, som dom andra har skrivit så är du inte ensam om att bli "överkörd" under föräldraledigheten!

    Vi såg på eurovisonen... Tyckt einte Norges bidrag var värd så många 12or,visst den var bra men tyckte det fanns bättre låtar,kommer dock inte ihåg nu vems låt jag gillade. Tyckte synd om Finland som för en gångs skull hade en låt som man kunde förstå och kan lyssna på o så kom dom ändå sist!!
    Men dom måste göra nått åt röstningen,man han ju tröttna efter en tredjedel......

    misslyckad- hoppas du är sjukskriven nu då så att du kan ta det lugnt hemma!

    Panda- 2v och redan varit på bröllop inte illa och att du fick äta maten var ju ännu bättre. Jag fick inte äta en måltid dom första månaderna för I skulle alltid ammas mitt i,hon kunde inte vänta utan började vråla då... nu kan hon ligga snällt i sitt gym medans vi äter så skönt så men märker att hon börjar bli nyfiken på vad som händer uppe vid bordet,så snart får hon väl sitta med o kanske få sig en smakis. Tiden rusar iväg hon e 3,5månader nu!!!!

    Ia- Rasmus o jag har fikat på fredagar när han e ledig,håller med om att det e så mysigt så!

    Svalan- Stackars din kollega som svimmade. Hoppas det "lugnar ner sig" hos er att det inte fler ramlar omkull!

    Barn05-kollade in din blogg,finfina tårtor o cupcakes stora S hade på sitt kalas. Är så sugen på att köpa Leilas cupcake bok o ha en hel bak helg,har bläddrat igenom den hos en kompis o hittade massor av smaskigheter

  • litenkråka

    Vi hade det skönt på Åland,det kunde ha varit lite varmare...
    R har röjt runt med kusinerna o svängt på dygnet,lagt sig för natten vid 23-24tiden.
    det var lite svårt att få honom att somna i söndags när vi kom hem. Men igår somnade han vid 20tiden men har istället varit vaken mellan 02-04.... Han fick en ny leksak igår kväll som han ville upp o leka med,suck!
    Sen har stackars sonen fått värmeutslag/skavsår/blöjveckseksem på låren,usch o aj vad ont han hade igår när jag hämtade honom på dagis,gick bredbent som han hade värsta bajsblöjan. Såren ser bättre ut idag,hoppas dom inte blir värre under dan.

    Jentha- vi har dragit ner dagsömnen till max 1tim för vi har oxå haft svårt att få R att somna men vissa kvällar ligger han ändå vaken i sin säng i över 1 time innan han somnar.

    Irmis o Ia- va kul att ni sprang på varandra! Jag har nog inte sett nån på ett år nu, det e väl 1 år sen ungefär som vi träffades i Hagaparken???

  • litenkråka

    R har kommit på att det e jätte kul att komma upp efter han har lagt sig nu!
    Max 5min ligger han kvar i sängen innan vi hör tasstasssmygsmyg o ut kikar värdens gladaste kille.
    Men ikväll fick jag nog (kvällarna innan har vi gått med honom in o lagt oss i hans säng som han bett om) o gick tillbaka med honom till sängen o ställde mig sen på vakt utanför dörren (har vi inte lagt oss i hans säng har han kommit upp) och mycke riktigt ett par min sneare hör jag tasstasssmygsmyg o dörren glider upp. Bums i säng igen utan ett ljud från mig o så på vakt utanför dörren igen. 5ggr måste jag upprepa proceduren sen. Sista gången var jag säker på att han mumlade nån svordom åt mig när han såg mig utanför dörren o så kastade han sig ner skrikandes på golvet. Jag lyft upp honom i sängen o efter lite skrik o rop (efter "räddaren" pappa) så tystnade han o somnade, jippie jag vann den kampen

    R e nog skit sur på mig just nu för vi (jag får ta det mesta av kampen efter som sambon jobbar) har tagit bort nappen helt dagtid. Från att han har fått ha den lite nu o då,när han tyckt at than har behövt den till ingeting alls. Han e vrål arg på mig när jag inte tar fram den,vet inte hur många smällar på benet jag har fått o hur många gånger han har försökt bita mig,shit pomfritt var arg han e! Men bara han får nått att göra så glömmer han bort både att vara arg o villa ha nappen...
    Hoppas han har "vant" sig lite mera i morgon (dag 2 utan nappen) för jag e ensam hela dan o kvällen med barnen och I kräver ganska mycket nu för hon e förkyld med täpt näsa så jag skulle inte orka fightas med R hela dan.

  • litenkråka

    Panda- jag tog TBE vaccinet när jag ammade R, dom sa att det inte finns några studier än som visar att det e "farligt" för barnet än o eftersom jag redan hade 2 sprutor i kroppen så hade han fått i sig av vaccinet redan när han låg i min mage...

    Äsch 13 ska jag på möhippa (om jag får barnvakt åt I) och tjejmiddag,TYVÄRR!

    Jag fick "bara" blommor på morsdag,Sambon tänker tydligen bojkotta morsdag för att det e så många som fyller år under våren.... Han har köpt en ända present under våran o det var min födelsedagspresent alla andra har jag fixat... Så jag var ganska så sur på honom. Vill han bojkotta morsdag så får han faktist prata med mig först!!! Sen började han skylla på att alla presenter blir så dyra osv. Men det jag vill ha är en pocketbok,godis påse o 2 timmar barnfritid! Har morrat på honom o kommer att fortsätta med dig för jag e inte nöjd!

    2dagar med skrik,tårar o slag sen var napp behovet borta,tills idag (dag 6) då han e förkyld o hänging o saknade sin pappa som inte va hemma,många tårar o R ville lägga sig redan 18.30 får att få sina nappar. Men vi kämpade 45min till o sen fick han pyjamas nappen o vällingen. Som han sög på nappen då
    Ska ev försöka ta bort den helt efter sommaren men det blir nog först när jag tycker att I ska sluta med sin napp,för som Jentha skrev så e det svårt att se R sluta om I får han sin napp fortfarande...

    Jag tror jag har drabbats av vårdeppen! Allt känns tråkigt o slött,trött e jag ständigt o irriterar mig på allt o ingenting. Har inte ork o lust att göra nått hemma på dagarna heller,suck! Längtar inte ens efter semester....

  • litenkråka

    Nu har jag berätta för Sambon hur jag mår... och igår kväll åkte jag o handlade ensam o lämnade han hemma med båda kiddsen!
    Fick lite mer förståelse när jag kom hem för barnen hade visat sig från sin "bästa" sida,båda hade skrikit i 30min
    Jag har även "erkänt" för flera andra personer i min närhet hur jag egentligen mår o ingen hade märkt nått,jag e duktigt på att maskera mina känslor med ett leende så nu tror jag det kommer att gå bättre,kommer iallafall att få mera hjälp när Sambon måste åka bort.
    Sen har ju inte det gjort mitt humör bättre av att jag satte in en hormonsprial för 1månade sen ungefär,en av bivärkingarna e nedstämdhet!

    Igår när jag hämtade R från dagis satt det lapp uppe om att det går magsjuka o huvudlöss där... Gahhhh det var ju inte länge sen han hade magsjuka sist! Han e lösare i magen men inte riktigt magsjuk än. som turen e har jag inte hittat löss på honom!

    Kan det inte sluta regna snart! R skulle behöva komma ut o springa av sig lite men orkar inte pälsa på oss alla...

  • litenkråka

    GRATTIS IRMIS!!!
    Jag mådde dubbelt så illa graviditet 2 än första gången. Men det hjälpte att ha åksjukebanden från apoteket på...
    Dock var jag tvungen att hoppa av t-banan 2-3ggr o kräkas :-O under rusningstrafiken!

    Gnäll på hur mycke du vill,det e väl det tråden e till för

    Fick blommor av Sambon i fredags för att jag har haft det tufft på sistone på lite har han fattat!

  • litenkråka

    Imris- för mig funkade oxå åksjukebanden, trodde inte riktigt på dem först men tänkte att pröva skadar ju aldrig...
    Och så kunde jag ha på dom i "smyg" under tröjorna så ingen märkte nått innan vi berättade

    Miss lyckad- Hoppas din "lilla" kommer ut lite tidigare om du mår så där. Drömmarnas trädgård har R slutat titta på som turen e,jag blev hel knäpp av det programmet,va gick dom manusförfattarna på när dom gjorde programmet????

    Barn05 vi får väl se hur länge han kommer ihåg att hjälpa mig... Han har ju tyvärr mycket på sitt jobb o inte värdens mest förstående chef. Men vi försöker så gott det går! och snart har han semester o då ska han inte jobba så mycket iallfall!

    Froggel- hoppas det biter på snart för er!

    Kroppen ja... var ju super nöjd tidigare eftersom jag gick ner så mycket men nu när jag mått mindre bra o haft väldigt lite ork så har många många sötsaker slunkit ner. O det har satt sig på magen,morr. Nå ja jag har fött två barn varav 1 för 4månader sen så jag ska väl inte stressa så mycke över magen. Får satsa på beach 2010 eller så

  • litenkråka

    Rasmus tittar mest på DVD nu för tiden, tecknade Pippi, Piggley Winks äventyr och Tigers film är det som går varma här hemma tidigare var det Racerbilen Rorri...
    När vi åker till Åland ser han på DVD i bilen o då ska det alltid va Teletubbies,inte vet jag varför???

    Barn05- du har inte missat nått som inte sett Drömmarnas trädgård,tycker dom e helt snurriga där!

    Bolibompas hemsida e stora favvoriten här,mest Musikhuset e vi inne på o tittar/lyssnar på alla låtar. Nazim har en låt som heter Tecknobjörnarna som R gillar och gör rörelserna till,han e så söt så,alltså Rasmus

  • litenkråka

    Hemma igen från ett kallt Åland.
    Höll på att frysa rumpan av mig på midsommarafton fy fabian va kallt det var.
    Men inne kunde vi inte sitta för vi var 16st till middan o sen 43st till stång resningen,var av 15barn,så det var full fart minst sagt!

    Nu har jag bara 5 dagar till i Sthlm sen blir det ön i 5-6veckor,ska bli skönt men har ändå lite så panik för vi kommer att va med släkten hela tiden,inte en lugn stund alltså! Visst e det trevligt att umgås men det kan bli lite väl mycket imellan åt... Får väl ta båten och åka ut o lägga mig på nån ö helt ensam när det blir för jobbigt?

  • litenkråka

    Tjusig mage Ia!!!
    Ha ni skaffat er en bugga?
    Jag längtar till hösten då jag ska plocka fram våran bugaboo o sälja syskonvagnen

    Vi lämnade kvar våra katter på Åland med farmor så nu känns det tomt i lägenheten men vi åker ju dit igen på fredag så...

    I morgon ska jag shoppa lite har jag tänkt,hoppas att jag hittar massor av kläder på rean!

  • litenkråka

    önskar er alla en

    TREVLIG SOMMAR!

    Ha det så skönt med era barn,män, magar o kommande bebisar!
    Nu drar vi till ön så vi ses om 5 veckor!
    Kram på er tjejer

  • litenkråka

    GRATTIS MISS LYCKAD TILL ERAN EMIL!!!!

    Har nu "överlevt" 2veckor på svärisarnas landsställ men är nu hos min mamma,SKÖNT! Borta bra men hemma bäst...

    Ha en fortsatt skön sommar alla!
    Vi hörs om 2veckor då jag e tillbaka i Sthlm

  • litenkråka

    Va snabbt man blir "inkastade i verkligeheten"
    Vi kom hem i söndags kväll efter 5v på ön och igår åkte Sambon till England o blir borta hela veckan.
    Från att ha andra människor runt sig hela tiden blev vi ensamma hemma o ska få allt fixat,packa upp tvätta handla...
    Rasmus lyckades få lägenheten att se ut som ett bombnedslag på noll tid,alla hans leksaker var ju som nya igen för honom,dock mycke tårar för att många av dom batteridrivan sakerna hade ju "dött" under sommaren.
    Trodde det skulle bli kaos hemma med Rasmus,hans alla rutiner har försvunnit under sommaren,han har inte ens klarat av att sitta still under middag, men nu väl hemma så var all sommar slapphet bort,sitter still när han äter,håller i vagnen när vi går,somnar lite tidigare på kväll 21 tiden (han har somnat mellan 22-23 annars),så det känns bra iallafall.

    Sommaren har varit så där,i början kände jag mig inte på topp o det har tydligen märkts fastän jag tyckte jag bet ihop o var med på allt.
    Nu går det lite lättare men det verkar var en seg depp jag har,den vill inte riktigt gå över o det känns skit tråkigt att inte kunna vara helt glad!
    Men vi åker till Tunisien om 3v och då hoppas jag det har gått över,ska bo på all inclusive o bara lyxa till det,inga måsten då!

    Nu ska vi spela boll....

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12