• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • One

Ni som har sån koll: någon som vet om det finns någon affär som har multi kulti -väskan på rea, i grönt? Har tvärförälskat mig i den men den känns lite väl dyr...för en väska!

Är glad att jag har en äkta makeout dress och inte köpte min på Tradera. Det är så trist med alla kopior...plus att det gör det så fruktansvärt svårt att handla där, hur vet man att plagget är äkta? Det kan ju vara någon som köpt det på Tradera och sedan lägger ut det och känner man ju inte igen fusksäljaren.....

Det blev förresten en turkos Helena loves terry dress. Gillar turkos, så länge det inte är neonturkos och bara skriker om det,och bronsemönster lät snyggt. Plus min 7-åring valde den (han har faktiskt ganska så bra koll på det där med färger...lite kul faktiskt) och desto mer jag tittade på dem så kände jag bara att den var rätt! Så nu väntar jag på den....

Idag struttar jag runt i min andra variant i mid blue. Så skönt!

Men som sagt- någon som vet vart multi kulti väskan kan finnas på rea, om den finns på rea överhuvudtaget?

• efva
    One skrev 2009-06-29 13:50:44 följande:
    Ni som har sån koll: någon som vet om det finns någon affär som har multi kulti -väskan på rea, i grönt? Har tvärförälskat mig i den men den känns lite väl dyr...för en väska!Är glad att jag har en äkta makeout dress och inte köpte min på Tradera. Det är så trist med alla kopior...plus att det gör det så fruktansvärt svårt att handla där, hur vet man att plagget är äkta? Det kan ju vara någon som köpt det på Tradera och sedan lägger ut det och känner man ju inte igen fusksäljaren.....Det blev förresten en turkos Helena loves terry dress. Gillar turkos, så länge det inte är neonturkos och bara skriker om det,och bronsemönster lät snyggt. Plus min 7-åring valde den (han har faktiskt ganska så bra koll på det där med färger...lite kul faktiskt) och desto mer jag tittade på dem så kände jag bara att den var rätt! Så nu väntar jag på den....Idag struttar jag runt i min andra variant i mid blue. Så skönt!Men som sagt- någon som vet vart multi kulti väskan kan finnas på rea, om den finns på rea överhuvudtaget?
    Jag brukar bli misstänksam när någon säljer många nya kläder i olika storlekar (ofta i de mindre storlekarna) och om säljaren har förhållandevis få omdömen. De kan ju ha positiva omdömen fast de säljer kopior för många upptäcker inte detta förrän man börja använda/tvätta kläderna om ens då. Priserna brukar vara förhållandevis låga också.
  • Bina
    Mariajac skrev 2009-06-29 13:17:32 följande:
    Vill bara varna för ytterligare ett Odd Molly-plagg som håller på att dyka upp i mängder på Tradera, men som tyvärr är billiga kopior från Kina! Det gäller klänning #912, Makeout Dress i alla tre färger (blå, rosa, lime). Supertrist att det ska vara så här, så se upp!!!
    Har du köpt en?
  • Mariajac

Man kanske kunde göra en lista på vilka modeller som är kända för att kopieras, tror faktiskt inte att det är mer än ca 10 plagg, så man kan vara uppmärksam!

Dessa vet jag, (fyll gärna på!):

* Turkos och rosa velour, både jacka och byxor
    * Tenfold knit #506, rosa och blå
    * Summer of 2007 tunic #400, chalk
    * Poplin smock "Love" blus #100, vit
    * Makeout dress #912, blå, rosa, och lime

• Mariajac

Nej, som tur är har jag inte det! Det var min syster som berättade det, hon hade läst det på något forum tror jag.

Å jag kollade runt lite på tradera, och där såg man ju genast att flera "fusksäljare" hade dem listade.

• villemina
    Mariajac skrev 2009-06-29 14:47:02 följande:
    Man kanske kunde göra en lista på vilka modeller som är kända för att kopieras, tror faktiskt inte att det är mer än ca 10 plagg, så man kan vara uppmärksam! Dessa vet jag, (fyll gärna på!):* Turkos och rosa velour, både jacka och byxor * Tenfold knit #506, rosa och blå* Summer of 2007 tunic #400, chalk* Poplin smock "Love" blus #100, vit* Makeout dress #912, blå, rosa, och lime
    Jag fyller på med Everyday long cardigan som jag vet kopieras flitigt. Trist!!
  • villemina
    villemina skrev 2009-06-29 12:14:09 följande:
    Hej! Hjälp med storlek behövs!!Denna:Ska jag ha storlek 2 eller 3?? Jag är 174 cm lång, drar mellan 2-3 i OM-kläderna (2,5 hade varit det bästa! ). Har små (nästan inga ) tuttar, så för den sakens skull behöver jag inte en stor storlek. Vad hade ni tagit i denna? 2 eller 3??
    Ingen som vet hur denna är i storlek?? Se inlägg nr. 1626. Tvekar på om jag ska ha den eller inte...
  • Bina
    Mariajac skrev 2009-06-29 14:49:17 följande:
    Nej, som tur är har jag inte det! Det var min syster som berättade det, hon hade läst det på något forum tror jag. Å jag kollade runt lite på tradera, och där såg man ju genast att flera "fusksäljare" hade dem listade.
    Tack för information! Jag uppdaterar genast min blogg med din lista i hopp om att skydda varandra från kopior.
  • villemina
    Mariajac skrev 2009-06-29 14:52:49 följande:
    Som den här till exempel:www.tradera.com/Odd-Molly-Makeout-klanning-Ro...Tycker att den skriker kopia (men kanske har fel??). Rutmönstret ser tex inte rätt ut på armarna på bild 2. Eller?
    Verkar ju skumt med tanke på säljarens övriga annonser... Varför skulle man ha en i varje färg som är helt nya? SÅ tråkigt med kopiorna. Vågar aldrig handla på Tradera mer.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna