• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:37:44 följande:
    Ja precis, precis som Bina skriver så ser den ju annorlunda ut mot Odd Mollys hemisida.
    Om man kollar på den gröna på OM hemsida och förstorar upp ärmarna så ligger de också på tvären och jämför med den här www.getmyfashion.com/item/724/odd-molly
    där tyget är rakt som på min.

Blev så full i skratt när jag såg ditt första inlägg och tänkte att det där ser ut precis som min badrumsdörr där jag brukar fota mina plagg :)
  • Mariajac
    freemind skrev 2009-06-29 15:41:36 följande:
    Om man kollar på den gröna på OM hemsida och förstorar upp ärmarna så ligger de också på tvären och jämför med den här www.getmyfashion.com/item/724/odd-mollydär tyget är rakt som på min.Blev så full i skratt när jag såg ditt första inlägg och tänkte att det där ser ut precis som min badrumsdörr där jag brukar fota mina plagg :)
    Jag fick bara upp bilden på den gröna? Den har ju ett helt annat rutmönster än den rosa.

Egentligen spelar det ju absolut ingen roll, klänningen är jättefin men man vill ju gärna hitta tydliga skillnader mellan originalet och kopian så man vet vad man ska kolla efter!
  • freemind
    Mariajac skrev 2009-06-29 15:52:29 följande:
    Jag fick bara upp bilden på den gröna? Den har ju ett helt annat rutmönster än den rosa.Egentligen spelar det ju absolut ingen roll, klänningen är jättefin men man vill ju gärna hitta tydliga skillnader mellan originalet och kopian så man vet vad man ska kolla efter!
    Jo, den har ju det smårutiga tyget... men man kan se på OM produktbild att tyget ligger på tvären och på bilden från getmyfashion ligger den rakt. Så det är nog inte det man kan gå på för att särskilja en kopia... tyvärr
  • Mariajac

Sorry, läste inte ordentligt... såg nu att det var den gröna du refererade till. Det blir inte riktigt lika tydligt när det är smårutigt som det är på den blå och gröna.

• efva

Jag är lite sugen att sälja min Berry dress men det verkar som om man får ganska dåligt betalt för dem. Jag har ingen lust att sälja den för en spottstyver när jag inte använt den och betalat 3600 för den. Lite tokigt att man inte använder den men jag tycker den för lång och det går ju knappast att korta den.

• Bina
    efva skrev 2009-06-29 16:34:01 följande:
    Jag är lite sugen att sälja min Berry dress men det verkar som om man får ganska dåligt betalt för dem. Jag har ingen lust att sälja den för en spottstyver när jag inte använt den och betalat 3600 för den. Lite tokigt att man inte använder den men jag tycker den för lång och det går ju knappast att korta den.
    Nu finns de dessutom på rea.. sälj om något år eller två istället
  • Mariajac

Kom på ytterligare ett plagg som kopierats:

Lovely knit! Vet inte exakt färgställning, men det är någon som har mörkt mönster, typ svart/mörkgrå/mörkblå eller liknande.

Någon som vet mer exakt?

• randig

Tror faktiskt inte det är så stor risk för kopior på tradera, det är nog ganska uppförstorat. Den största risken är nog att man ropar in plagg från säljare som inte äger plagget. Kolla om dom sålt tidigare och i så fall omdömmen, och köp inte om dom inte har egna bilder. (hjälper ju såklart inte om dom snott bilderna från nån annan som tagit dom själv) Har faktiskt köpt vissa av plaggen som bla Bambi varnat om i sin blogg och jämfört med dom i butik och från andra kollektioner där bara färgen är olika - finns inget som kan få mig att tro att det är kopior!

• freemind
    randig skrev 2009-06-29 19:10:00 följande:
    Tror faktiskt inte det är så stor risk för kopior på tradera, det är nog ganska uppförstorat. Den största risken är nog att man ropar in plagg från säljare som inte äger plagget. Kolla om dom sålt tidigare och i så fall omdömmen, och köp inte om dom inte har egna bilder. (hjälper ju såklart inte om dom snott bilderna från nån annan som tagit dom själv) Har faktiskt köpt vissa av plaggen som bla Bambi varnat om i sin blogg och jämfört med dom i butik och från andra kollektioner där bara färgen är olika - finns inget som kan få mig att tro att det är kopior!
    Det finns sidor där man kan köpa # 6A velvet hood och # 100 poplin smock "love" blouse för 195,20 kr och #11A velvet pants 140,55 kr så nog handlar det om fejk alltid!
  • randig
    freemind skrev 2009-06-29 19:34:56 följande:
    Det finns sidor där man kan köpa # 6A velvet hood och # 100 poplin smock "love" blouse för 195,20 kr och #11A velvet pants 140,55 kr så nog handlar det om fejk alltid!
    Jo jag har sett dom sidorna, men om man kollar var Odd Molly tillverkar vissa kläder i kina så är det i samma stad som dessa kläder säljs. Så jag har svårt att tro att man har en fabrik som syr upp fakes och en med riktiga!? Min svägerska har bott i kina och har berättat att det är vanligt att dom som jobbar typ som arbetsledare har som förmån att få göra extra kläder och sälja själv. Eller att kläderna har små skönhetsfel och ska slängas och att då de anställda får dessa kläder.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna