• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Audrey Will
    sockertopp skrev 2009-07-02 23:34:42 följande:
    Jag är nog en av dem som tyvärr gått på niten och lagt bud på en Odd Molly kofta på trader som jag vunnit och nu misstänker är fejk. Jag har inte betalat den ännu och står i valet och kvalet hur jag skall göra. Det gick lite väl fort när jag la budet och sedan tittade jag på övriga försäljningar som säljaren hade samt omdömena. Jag har mailat säljaren i efterhand ochh bett att hon skall bekräfta att den är äkta, vilket hon nu gjort.Finns ODD MOLLY 506 Tenfold Knit Jacket i både en bomulls version och i en lamulls version?Vad tror ni om detta, är den äkta eller ej?www.tradera.com/auction/auction.asp för snabbt svar.
    Jo materialet stämmer iofs. Men säljaren verkar ju ha en uppsjö av designer kopior, alla de solglasögonen och väskorna är ju knappast äkta. Jag hade aldrig budat på hennes grejer om jag säjer så, och jag förstår du känner dig osäker. Svårt att råda någon annan om vad som borde göras, men jag hade hellre tagit ett neg omdöme än slängt 1000 kr på något som känns fake.
  • sockertopp

Ja, ni har helt rätt och minmag känsla säger mig att den inte är en äkta. Det gick lite fort i budgivningen och jag hann inte riktigt kolla. Har inte handlat Odd Molly på tradera innan och kunde inte riktigt tänka mig att det fanns kopior förrän jag började kolla omdömena och alla andra auktioner som säljaren har ute.
    Skall maila henne imorgon så får vi se vad som händer.

Godnatt, dags att nana.

• oOrosamarängerOo
    Audrey Will skrev 2009-07-02 16:10:44 följande:
    I'm not surprised.. Tråkigt! Meddela gärna hur hon svarar. Jag tycker du gjort rätt trots allt, det är inte värt 650 kr för att slippa ett neg. omdöme. Hon kan nog räkna ut vad du kommer skriva som kommentar om hon neggar dig..
    Mmmm, vill verkligen not ha en fejk öven om priser skulle va en hundring.
    Fick mail av henne och svarade såhär:
    Hej xxxxxxx !
    Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om eller vad det är du försöker beskylla mig för.
    Men för att inte göra något stort av detta så
     vill du inte fullfölja affären så är det inga som helst problem utan jag tackar för att du medelade mig detta.
     Mvh xxxxx

Lågmält svar av säljare som uppenbarligen inte vill få problem med att hon säljer fake.

Bina skrev 2009-07-02 16:43:54 följande:
    Oj det är såpass alltså - att man kan SE det dessutom.
    Jadå, bla så sitter brodyren åt fel håll på endel ställen och baksidan sitter inte märklappen som den ska rilktigt eller i storlek, syns med en rejäl bra genomlyst förstoring.

• malinoski

Ja, då har det hänt.. Min första negativa upplevelse från Tradera.
    Ofrånkomligt att det skulle hända förstår jag när jag läser om era erfarenheter av kopior förstår jag men trist ändå.

Ropade in en OM klänning som enligt säljaren var använd en gång.
    När jag fick hem den så var den trasig i sömmarna på 3-4 ställen.
    Dessutom passade den inte mig, men pga av att den är trasig så är den ju helt osäljbar för mig!

Suck.. och så billig var den ju inte..

Mailade säljaren om detta och frågade om hon kunde tänka sig att köpa tillbaka den, men fick bara ett argt mail tillbaka där hon var helt oförstående - och ville inte förstå heller för den delen.

Vad tråkigt det är.. sånt här (plus era fakeerfarenheter) gör ändå att man tappar sugen för Tradera..

• oOrosamarängerOo
    malinoski skrev 2009-07-03 08:14:34 följande:
    Ja, då har det hänt.. Min första negativa upplevelse från Tradera. Ofrånkomligt att det skulle hända förstår jag när jag läser om era erfarenheter av kopior förstår jag men trist ändå. Ropade in en OM klänning som enligt säljaren var använd en gång. När jag fick hem den så var den trasig i sömmarna på 3-4 ställen. Dessutom passade den inte mig, men pga av att den är trasig så är den ju helt osäljbar för mig! Suck.. och så billig var den ju inte.. Mailade säljaren om detta och frågade om hon kunde tänka sig att köpa tillbaka den, men fick bara ett argt mail tillbaka där hon var helt oförstående - och ville inte förstå heller för den delen. Vad tråkigt det är.. sånt här (plus era fakeerfarenheter) gör ändå att man tappar sugen för Tradera..
    Nä gu va tråkigt och förbannad skulle jag blivit. Kan du inte kontakta tradera om hon inte är skyldig till återköp då varan är trasig och därmed inte alls i det skick som beskrivits. Vilken säljare va det?
  • malinoski
    malinoski skrev 2009-07-03 08:14:34 följande:
    Ja, då har det hänt.. Min första negativa upplevelse från Tradera. Ofrånkomligt att det skulle hända förstår jag när jag läser om era erfarenheter av kopior förstår jag men trist ändå. Ropade in en OM klänning som enligt säljaren var använd en gång. När jag fick hem den så var den trasig i sömmarna på 3-4 ställen. Dessutom passade den inte mig, men pga av att den är trasig så är den ju helt osäljbar för mig! Suck.. och så billig var den ju inte.. Mailade säljaren om detta och frågade om hon kunde tänka sig att köpa tillbaka den, men fick bara ett argt mail tillbaka där hon var helt oförstående - och ville inte förstå heller för den delen. Vad tråkigt det är.. sånt här (plus era fakeerfarenheter) gör ändå att man tappar sugen för Tradera..
    Hur skulle förresten ni göra?
    Jag är ju självklart sugen på att ge ett negativt omdöme.
    Men då kommer väl hon alla gånger ge mig ett negativt också.
    Är det värt det?
  • Audrey Will
    malinoski skrev 2009-07-03 08:24:52 följande:
    Hur skulle förresten ni göra?Jag är ju självklart sugen på att ge ett negativt omdöme.Men då kommer väl hon alla gånger ge mig ett negativt också.Är det värt det?
    Jag tycker absolut det är värt ett neg, även om du antagligen får ett tillbaka.. Att betala en sån dyr peng för en trasig fake klänning är inte ok! Vill gärna veta vem säljaren är och vilken klänning det var?
  • malinoski
    Audrey Will skrev 2009-07-03 08:42:08 följande:
    Jag tycker absolut det är värt ett neg, även om du antagligen får ett tillbaka.. Att betala en sån dyr peng för en trasig fake klänning är inte ok! Vill gärna veta vem säljaren är och vilken klänning det var?
    Ja, får kanske ta den smällen..
    Klänningen var dock bara trasig och inte fake (vad jag vet).

Har mailat henne igen för vill ändå ge henne en sista chans till innan jag går ut med vem hon är.. (fast jag lär väl inte få något svar)
  • Audrey Will
    SooJuicy skrev 2009-07-03 08:05:40 följande:
    Mmmm, vill verkligen not ha en fejk öven om priser skulle va en hundring.
    Fick mail av henne och svarade såhär:
    Hej xxxxxxx !
    Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om eller vad det är du försöker beskylla mig för.Men för att inte göra något stort av detta så vill du inte fullfölja affären så är det inga som helst problem utan jag tackar för att du medelade mig detta. Mvh xxxxx

Lågmält svar av säljare som uppenbarligen inte vill få problem med att hon säljer fake.
    Verkligen ett "Sopa under mattan"-svar.. Då slapp du undan iaf.. Nog inte mycket mer att göra nu då varesig Tradera el. Odd Molly verkar ta några krafttag mot dessa försäljare.
  • Audrey Will
    Ja, får kanske ta den smällen..Klänningen var dock bara trasig och inte fake (vad jag vet).Har mailat henne igen för vill ändå ge henne en sista chans till innan jag går ut med vem hon är.. (fast jag lär väl inte få något svar)
    Aha.. jag fattade som att den var fake. Ja då handlar det väl mer om en säljare med taskig objektsbeskrivning. Hon har väl antagligen inte ens synat den själv. Ska till mer än 1 användning för att en OM-klänning ska spricka i sömmarna, om den nu är äkta.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna