• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • pepparkakan

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:45:47 följande:

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... Vet inte varför det inte funkar... Kolla på bilden där man ser överdelen på tunikan, där fattas det stygn på vänster sida + att dom inte sitter i samma höjd på båda sidor Sen är etiketten längst ner fel, den har blå streckad kant och är sedan sydd med vit tråd....
    Tagsen ser onekligen fake ut. Kan ju va e n 2:a hands som ngn försöker kränga.

trist isåfall.

Fan
  • Bina

Frusna flickan skrev 2009-08-11 20:49:03 följande:

Men det var ju den säljaren vi pratade om häromdagen Jag skrev ju att det var en bedragare för att varna er. Menar inte att strö salt i såren. Jag är arg på tradera som tar sån tid på sig att stänga av folk. Då hade inte detta behövt hända dig. Så ledsen för din skull Bina. Skriv till tradera! Du har väl bankkontonummer till bedragaren nu i alla fall vilket kan hjälpa polisen. Jag blir lite rädd när jag läser om alla kopior och allt men har aldrig själv råkat ut för sånt. Jag köper bara av folk som har bra omdömen (ej nya säljare) och inte bara säljer nytt i massupplagor. Åh så jobbigt och deppigt......... Så surt och man blir så himla förbannad.. Hur kan folk bara göra så mot sina medmänniskor?
    Hur visste du redan då att det var en bedragare? Jag har tyvärr varit här väldigt lite det sista
  • Frusna flickan
    Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:04:07 följande:
    www.tradera.com/Odd-Molly-390-dress-stl-3-pin...Min länk.... Nu i efterhand känner jag mig som en idiot som gick på priset, jag kommer polisanmäla och hoppas att du "Bina" också gör det!!Är det någon ide att kontakt OM huvudkontor? Bryr dom sig??
    Men alltså, ni har inte köpt av samma person. Bina köpte väl av osolomio som nu är avstängd pga att någon stulit annans personuppgifter och inte hade några varor alls och du av lovisol eller något sånt som säljer kopior. ? Blir förvirrad nu men så har jag ej hunnit läsa ikapp allt ännu
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-08-11 19:35:24 följande:
    Jag är så ledsen.. jag är lurad... jag vet inte hur jag går vidare nu..www.tradera.com/Ny-klanning-fran-market-Odd-M...kolla omdömena.. Anledningen till att jag mitt pucko vågade handla var att det var bild i samma miljö som en jag tidigare handlat av på samma ort. Jag trodde såklart att det var dottern i familjen som reggat sig.
    Förlåt språk.....men vilka djävla människor det finns.
    Antar att klänning ej finns? Att det ej handlar om kopia?
  • Frusna flickan
    Bina skrev 2009-08-11 20:15:16 följande:
    Självklart kommer jag polisanmäla om det är så att jag inte får kontakt eller leverans.. jag har i första läget mailat tradera och payson för att höra vad de kan hjälpa mig med. Säljaren hade varit smart och valt paysonbetalning... jag trodde såklart det innebar en garanti men tji får nog jag.. det innebär inget alls mer än personen har MINA pengar samtidigt som jag klickar ok. Jag som var novis på betalningar trodde såklart att det var som de två gånger tidigare i mitt paysonliv.. jag godkänner varan och sedan betalas det ut
    Aj fasen.. då har du inte heller bankkontonumret att ge polisen. Då tar det ännu längre tid för polisen om man ska blanda in payson också. Sånt här är så vanligt också att polisen inte har tid
  • NewYorker

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:04:07 följande:

www.tradera.com/Odd-Molly-390-dress-stl-3-pin...Min länk.... Nu i efterhand känner jag mig som en idiot som gick på priset, jag kommer polisanmäla och hoppas att du "Bina" också gör det!!Är det någon ide att kontakt OM huvudkontor? Bryr dom sig??
    Jag har också handlat av den här säljaren!!! Har jag blivit blåst?!

Började ana oråd när jag läste i tråden igår. Om vi är fler kanske vi ska agera gemensamt!!! Mamma till N o N, hur går du vidare???
  • Höst06

Jag mailade en säljare iförrgår efter att jag vunnit en Lovely Knit. Var misstänkt fake när man började kolla på säljarens historik.
    Har som tur är inte betalt in några pengar ännu. Har inte heller fått ngt svar från säljaren så den var med största sannolikhet fake!

Såå himla trist att det ska komma kopior. Undra Vad Om tänker göra??

• malinoski

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:45:47 följande:

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... Vet inte varför det inte funkar... Kolla på bilden där man ser överdelen på tunikan, där fattas det stygn på vänster sida + att dom inte sitter i samma höjd på båda sidor Sen är etiketten längst ner fel, den har blå streckad kant och är sedan sydd med vit tråd....
    Angående etiketten så ser den ut så på mina orginalplagg också!
  • Bina

Jag har börjat nysta och tror att jag redan nu har hennes riktiga namn

• Frusna flickan
    Bina skrev 2009-08-11 20:58:28 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-11 20:49:03 följande: Hur visste du redan då att det var en bedragare? Jag har tyvärr varit här väldigt lite det sista
    För att jag blev lurad först. Personen hade inga omdömen som säljare och priset var lågt så jag ville eg inte men jag såg att personen bodde nära mig så jag kunde hämta och direktbetala plus att det var en tunika jag gillar i en färg jag haft, sålt och ångrat mig som gjorde att jag slog till.

Jag ringde upp personen som står för kontot, innan vinnarmail hann komma och då svarade den äkta personen som själv aldrig varit på tradera. Hon hade redan polisanmält och jag var nummer två. Jag är så glad att jag inte satte in några pengar.

Jag skrev direkt ett varningsomdöme och försökte få personen avstäng och skrev här på sidan att det var en bedragare med stulna personuppgifter som skulle komma att bl avstängd. Ändå hann fler bli lurade...........
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna