• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Snellen
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 13:33:32 följande:
    då får vi hålla tummarna att du blir gravid inom kort.vart bodde du innan du flyttade hit?
    Tack för allas trevliga välkomnande. Jag har bott de senaste 6 åren i Luleå där både jag och min man pluggade. Förstås så vi träffades ;)
    Även om han är personalvetare och jag ingenjör. Vadå ombytta könsroller? ;)
  • Familjetrollet

ush på fredag ska maken ha samtal på jobbet,då får han veta om han har nått jobb kvar efter sommaren.

nu är solen framme igen,snart ska vi promenra till C och handla lite

• Firstandhappy
    Cia80 skrev 2009-06-03 13:56:09 följande:
    Jag måste erkänna att det är lite skönt att komma hemifrån och ut ur bubblan. Få lite vuxenkontakt. Inte bara vara mamma utan även jobbarkompis.
    ja jag tyckte det va underbart när jag fick börja jobba igen efter Wille, sen blev jag ju sjukskriven i feb o vart hemma sen dess...kommer va hemma i ca 5 månader till på HP och FP, sen vill jag börja igen...
  • Cia80
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 14:00:53 följande:
    ja jag tyckte det va underbart när jag fick börja jobba igen efter Wille, sen blev jag ju sjukskriven i feb o vart hemma sen dess...kommer va hemma i ca 5 månader till på HP och FP, sen vill jag börja igen...
    Vad jobbar du med?
  • Firstandhappy

personlig assistent... jobbat inom äldreomsorgen med men det är inget för mig, funderar på att läsa till akutmedicin o söka till sjukhus men vet inte än, gillar att sitta o dricka kaffe o grilla på kvällarna o ha skapligt betalt för det..

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 13:59:17 följande:
    jag förstår att ni kommer var jätterädda.själv vågar jag inte bli gravid igen efter mitt MA.mycket kan man tacka den hemska skitvården som jag fick vid mitt MA.hur går det med marsvinen?
    De tidigare ma och mf:n har ju varit enklare men detta är ju en helt annan sak, och jag är livrädd redan nu innan vi ens är igång och kroppen återhämtat sig.

Med marsvinen går det bara bra, springer omkring på golvet här just nu bland katter och hundar
  • Cia80
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 14:04:38 följande:
    personlig assistent... jobbat inom äldreomsorgen med men det är inget för mig, funderar på att läsa till akutmedicin o söka till sjukhus men vet inte än, gillar att sitta o dricka kaffe o grilla på kvällarna o ha skapligt betalt för det..
    Hehe, det lät ju inte helt fel med grillning och få betalt.
    Jag jobbar på sjukhuset och trivs jättebra!
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-06-03 14:07:40 följande:
    De tidigare ma och mf:n har ju varit enklare men detta är ju en helt annan sak, och jag är livrädd redan nu innan vi ens är igång och kroppen återhämtat sig. Med marsvinen går det bara bra, springer omkring på golvet här just nu bland katter och hundar
    så gulligt det låter,marsvin är så gosiga.under flytten fann jag min gamla marsvinspärm med en del av våra gamla marsvin.

har du haft många ma/mf?jag har bara haft ett MA i v 16.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 14:11:46 följande:
    så gulligt det låter,marsvin är så gosiga.under flytten fann jag min gamla marsvinspärm med en del av våra gamla marsvin.har du haft många ma/mf?jag har bara haft ett MA i v 16.
    Det är mysigt, och katterna och hundarna funkar bra med dem fast vi hade inte räknat med nåt annat visserligen.

Jag har haft två ma, ett i v.12 och så nu detta då i v.18, och så 3 mf.
  • Leos och Vincents mamma

Vi ska snart ta på oss o åka till stan o möta sambon efter jobbet. Vi ska handla massor på Willys, min pappa fyller 50 år på lördag o alla har efterfrågat min goda smörgåstårta Så det är klart att jag ska göra en stor sån till pappsens födelsedag Så vi ska åka o handla upp halva affären, tur att pappa pröjsar

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4