• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-03 14:55:49 följande:

Vi ska snart ta på oss o åka till stan o möta sambon efter jobbet. Vi ska handla massor på Willys, min pappa fyller 50 år på lördag o alla har efterfrågat min goda smörgåstårta Så det är klart att jag ska göra en stor sån till pappsens födelsedag Så vi ska åka o handla upp halva affären, tur att pappa pröjsar
    Smörgåstårta är gott Skulle haft det till Liams kalas på fredag men vi får nog skjuta på det, vi hinner nog inte bli bra tills dess och så verkar inte vädret på vår sida. Måste kunna vara ute nämligen då brorsans fru är allergisk mot djur.
  • dinana
    Snellen skrev 2009-06-03 14:00:38 följande:
    Tack för allas trevliga välkomnande. Jag har bott de senaste 6 åren i Luleå där både jag och min man pluggade. Förstås så vi träffades ;) Även om han är personalvetare och jag ingenjör. Vadå ombytta könsroller? ;)
    Jag får väl också ta å säga välkommen! Har inte varit online innan idag så har suttit å ögnat igenom de senaste tio sidorna nu. Vart bor du nu i Linköping?
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Apipoulai

Var på föräldrakurs idag. Trevligt folk, men inte så mycket fakta man inte redan hade läst sig till. Frågorna man ställde fick man inte heller något svar på. Den BM borde bli politiker, för hon svarade, men inte på frågorna.
    Ett exempel:

Vi fick en genomgång av smärtlindringsmetoder.
    Jag: Om Du födde barn idag, vilken smärtlindring hade Du valt?
    BM: Jaaa, det var en bra fråga. hehe När jag födde barn (på 70-talet) då fanns bara lustgas, och det gick ju bra...

Sen svarede hon inget mer. Men frågan var ju vad hon skulle du valt idag, med de alternativ som finns idag. {#lang_emotions_embarassed}

? Do what you like. Like what you do. ?
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-03 16:15:10 följande:
    Var på föräldrakurs idag. Trevligt folk, men inte så mycket fakta man inte redan hade läst sig till. Frågorna man ställde fick man inte heller något svar på. Den BM borde bli politiker, för hon svarade, men inte på frågorna.Ett exempel:Vi fick en genomgång av smärtlindringsmetoder.Jag: Om Du födde barn idag, vilken smärtlindring hade Du valt?BM: Jaaa, det var en bra fråga. hehe När jag födde barn (på 70-talet) då fanns bara lustgas, och det gick ju bra...Sen svarede hon inget mer. Men frågan var ju vad hon skulle du valt idag, med de alternativ som finns idag.
    Jag hade ändå bara valt lustgas

Välkommen Snellen!

Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-03 16:50:11 följande:
    Jag hade ändå bara valt lustgas Välkommen Snellen!Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit!
    Fast jag var ju ute efter ett resonemang liksom, hur hon tänkte med ev. risker och så.
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-03 16:55:10 följande:
    Fast jag var ju ute efter ett resonemang liksom, hur hon tänkte med ev. risker och så.
    Jag tror inte att de gärna vill vara personliga så då skulle man kanske frågat om riskerna med olika smärtlindringar istället.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T

Hemkommen från mitt sista besök hos bm då... Ja förutom efterkontrollen då, lite sorgligt faktist

Bebis har sjunkigt masso sa hon å sf har stigit en cm till 36, hon tippade på den här veckan (det har hon gjort i några veckor nu) men man vet ju aldrig... Fick tid upp till förlossningen för ev igångsättning NÄSTA lördag, men vi hoppas ju på att slippa den!

Hon tyckte ja va galen när ja berätta hur ja stått i de senaste dagarna å när ja tänker efter så är det ju inte så konstigt ja är så trött idag

Fredag, en lång sväng på stan + en lång kvällspromenad runt stångån.
    Lördag, en hel del promenerande där me å satt hela kvällen vid ån med kompisar.
    Söndag, ut te Bergå svassa runt.
    måndag, mormor va här å även då blev det en sväng på stan.
    Tisdag, ut te ikano, morfars begravning å en hel del massa gråt kvällen igenom...

BM titta på mig å sa att efter dom dagarna SKA du va trött du är höggravid om du inte missat det

Nu har jag blivit beordrad till soff och säng läge med mumsiga saker att äta på och mycket filmtittande, gärna komedier s ja får skratta mycket, kunde tydligen va bra .-) Så ja får väll lyda henne då...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-06-03 16:15:10 följande:
    Var på föräldrakurs idag. Trevligt folk, men inte så mycket fakta man inte redan hade läst sig till. Frågorna man ställde fick man inte heller något svar på. Den BM borde bli politiker, för hon svarade, men inte på frågorna.Ett exempel:Vi fick en genomgång av smärtlindringsmetoder.Jag: Om Du födde barn idag, vilken smärtlindring hade Du valt?BM: Jaaa, det var en bra fråga. hehe När jag födde barn (på 70-talet) då fanns bara lustgas, och det gick ju bra...Sen svarede hon inget mer. Men frågan var ju vad hon skulle du valt idag, med de alternativ som finns idag.
    jag tycker inte ja fick ut nåt av föräldragruppen.. Fick inte veta nåt ja inte redan visste, jag har ju läst välldigt mycket.
    Å diskutionstillfällerna va mest krystade tycker ja...

Det ända ja fick va ont i röven å höfterna av sittandet...

Har pratat en hel del om smärtlindring med min bm däremot å hon har gett mig en mycket bättre insyn på det hela..
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-03 17:21:32 följande:
    Jag tror inte att de gärna vill vara personliga så då skulle man kanske frågat om riskerna med olika smärtlindringar istället.
    Ja, där har du nog rätt. Nåja, det går att läsa sig till en hel del iaf. :)
    Det är bara ett tillfälle till iaf, och deltagarna var trevliga. Vi hade gemensamma bekanta med ett par, alltid kul. Sen att de var de som vi verkade vara mest komplatibla med samt bodde närmast oss gör inte saken sämre.
    Fru T skrev 2009-06-03 17:27:01 följande:
    jag tycker inte ja fick ut nåt av föräldragruppen.. Fick inte veta nåt ja inte redan visste, jag har ju läst välldigt mycket. Å diskutionstillfällerna va mest krystade tycker ja...Det ända ja fick va ont i röven å höfterna av sittandet...Har pratat en hel del om smärtlindring med min bm däremot å hon har gett mig en mycket bättre insyn på det hela..
    Nä, 95% visste man redan. Men jag har inget annat för mig. Och när KH är vänliga och anordnar sådant här för oss, så tycker jag minsann att man ska delta.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4